Cawarra Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 På fredag er det min tur til å ha jentene i vinklubben og jeg sliter med å finne på noe å servere. Det skal være et måltid, altså ikke kaker. Vi er seks stykker. Kravet er at det ikke må være altfor tidkrevende å lage, da jeg bare har 2 timer etter arbeidstid på meg før de kommer. (Da skal jeg både lage maten, dekke på og ordne meg selv.) Jeg kan til nød forberede noe kvelden før. Så, noen forslag? Gjerne med oppskrifter!
wok Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 Fiskesuppe med Craime Fraiche, kanskje? Har ikke oppskrift i hodet, men du finner sikkert en oppskrift på nettet. Eller spekemat? Ost og kjeks?
Gjest Pet Skrevet 31. august 2004 #4 Skrevet 31. august 2004 Ertesuppe! Passer kanskje ikke så godt med vin til, men kjøp en svineknoke og en pakke tørkede, gule erter. Oppskruften står på ertepakka, du bruker diverse grønnsaker og lar det stå og putre et par timer. Server rundstykker til. Nydelig!
-Fisken- Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Det er en lignende tråd lenger ned på siden.
Gjest Det beste som finnes Skrevet 31. august 2004 #6 Skrevet 31. august 2004 Sveitsisk kyllinggryte!! *nammenam!!*
MarianneE Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 Taco? Pai? Lasagne? salat? tomatsuppe?
nessi Skrevet 1. september 2004 #8 Skrevet 1. september 2004 Vi har fått dilla på pita. Deler opp ytrefile eller svinefile og steker med tacokrydder, paprika, løk, minimais, bønneskudd og hvitløk. Kutter, salat, tomat, agurk og river ost. Serverer med dressing og/eller salsasaus i varme pitabrød *nam*
Gjest Ikke innlogget Cawarra Skrevet 4. september 2004 #9 Skrevet 4. september 2004 Takk for mange gode forslag! Jeg endte med å servere terteskjell med hvit saus, reker, fiskepudding og grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå