Gå til innhold

Bleke/lysne håret (i Bergen)? Trenger en forandring!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å bleke/lysne håret mitt, og lurer på hva jeg bør tenke på? Jeg ønsker ikke en "billig solariumsbrun bimboblogger"-look, men litt mer elegant og tøff, a la Marilyn Monroe, Gwen Stefani, tja...vet ikke hvordan jeg skal forklare, men håper dere skjønner! :) Hårfargen jeg har nå er ca sånn som på disse bildene:

Bumpits_blond2-p.jpg

4ac50fbdbc2a4edcb337f19d7d8053aa_6000147

(Beklager store bilder, evt. om det bryter mot noe, ikke så bevandret i KG-verden).

Lengden er også ganske lik, ca til brystet/litt over brystet. Veldig glatt og mykt, sånn som på det øverste, så "ingenting" sitter i håret om jeg prøver å style det. Har veldig tynt hår.

Jeg ser noen som ser så utrolig fin ut med nærmest platinablondt hår, og andre er helt forjævlige. Hva er det som gjør det? Hudtone? Jeg har fått høre at jeg ikke vil kle mørkere hår enn det jeg har nå, så når jeg ønsker forandring må det nesten bli lysere. Jeg vurderer også lugg, litt tung og rett lugg tror jeg, litt som dette:

slide_233747_1117232_free-300x451.jpg

Men usikker på hva jeg kler? Har rundt ansikt og ligner visst på Michelle Williams, for å gi en idé.

Jeg tør ikke gjøre dette selv hjemme, men har heller ingen frisør her i Bergen som jeg stoler på. Har vært utrolig misfornøyd med absolutt alle jeg har vært hos. Så anbefalinger tas i mot med takk! :) Opppgi gjerne også pris om du vet :)

Anonymous poster hash: c1a10...03a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lyst til å bleke/lysne håret mitt, og lurer på hva jeg bør tenke på? Jeg ønsker ikke en "billig solariumsbrun bimboblogger"-look, men litt mer elegant og tøff, a la Marilyn Monroe, Gwen Stefani, tja...vet ikke hvordan jeg skal forklare, men håper dere skjønner! :) Hårfargen jeg har nå er ca sånn som på disse bildene:

Bumpits_blond2-p.jpg

4ac50fbdbc2a4edcb337f19d7d8053aa_6000147

(Beklager store bilder, evt. om det bryter mot noe, ikke så bevandret i KG-verden).

Lengden er også ganske lik, ca til brystet/litt over brystet. Veldig glatt og mykt, sånn som på det øverste, så "ingenting" sitter i håret om jeg prøver å style det. Har veldig tynt hår.

Jeg ser noen som ser så utrolig fin ut med nærmest platinablondt hår, og andre er helt forjævlige. Hva er det som gjør det? Hudtone? Jeg har fått høre at jeg ikke vil kle mørkere hår enn det jeg har nå, så når jeg ønsker forandring må det nesten bli lysere. Jeg vurderer også lugg, litt tung og rett lugg tror jeg, litt som dette:

slide_233747_1117232_free-300x451.jpg

Men usikker på hva jeg kler? Har rundt ansikt og ligner visst på Michelle Williams, for å gi en idé.

Jeg tør ikke gjøre dette selv hjemme, men har heller ingen frisør her i Bergen som jeg stoler på. Har vært utrolig misfornøyd med absolutt alle jeg har vært hos. Så anbefalinger tas i mot med takk! :) Opppgi gjerne også pris om du vet :)

Anonymous poster hash: c1a10...03a

Jeg kan på det varmeste anbefale Maria hos Deva frisør på Nesttun. Hun er fantastisk flink på både form og farge. Har farget meg både mørk, stripet og helbleket håret mitt hos henne og jeg er alltid fornøyd. Hun hjelper deg å finne en nyanse som passer hudtonen din og er veldig åpen og ærlig på hva hun mener vil kle deg. Hun bruker laaang tid på hver eneste kunde og vil ikke være en "samlebåndsfrisør" som hun sier:-)

Jeg har brukt henne fast siden jeg fikk henne anbefalt som brudefrisør da jeg giftet meg for 7 år siden.

Her er en av klippene hun har gitt meg: Hadde laangt hår med extentions tidligere og gikk til kortpinn platinablond. http://www.faceyourbeauty.no/category/om/

For farging, vask, klipp og styling mener jeg at jeg pleier å betale rundt 1500-1700 kr.

Du må beregne en ca 3 timer i stolen og hun kan fort ha mange uker (og av og til måneders) ventetid for å komme til.

Håper du finner en frisør du trives med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...