Gå til innhold

Effekt av situps

Gjest Sukkerert

Anbefalte innlegg

Gjest Sukkerert

Jeg vil stramme opp magen og tar 100 situps hver kveld. Ellers sykler jeg til universitetet hver dag, noe som utgjør 30 min sykling 6 dager i uka.

Jeg har begynt å spise sunnere og mindre, men bør egentlig ikke gå ned så mye i vekt da jeg er slank fra før. Ønsker bare flatere mage.

Til dere som har erfaring med situps:

Hvor mange situps tok dere og hvor lang tid gikk det før dere kunne se effekten av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du tar 100 sit-up's, er det sannsynlig at du utfører dem feil.

Det er teknikken som er viktig, ikke kvantiteten.

Fokusèr på å gjøre øvelsene super-sakte, og du vil oppnå god effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg tar ikke 100 situps i strekk. Tar 25*4. Har klart 50*2 også. Er støl i magemusklene etterpå. Når jeg kjenner på magen mens jeg tar situps, kjenner jeg at magemusklene strammer seg. Tror jeg gjør rett, men skal prøve å ta de saktere slik du foreslår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke 100 situps i strekk. Tar 25*4. Har klart 50*2 også. Er støl i magemusklene etterpå. Når jeg kjenner på magen mens jeg tar situps' date=' kjenner jeg at magemusklene strammer seg. Tror jeg gjør rett, men skal prøve å ta de saktere slik du foreslår.[/quote']

Ja, ok, det hørtes bedre ut.

Det høres jo ut som om du er på rett vei, siden du blir støl i magemusklene.

Det er ikke den "jente-puta" på magen du prøver å få vekk, da? Det er ikke alle jenter som kan fjerne denne, uten å bli sykelig tynne (altfor lav fettprosent).

Det er heller få kvinner som kan oppnå vaskebrett på en sunn måte, slik menn kan.

Tenker dette siden du sier du er slank fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Det er ikke den "jente-puta" på magen du prøver å få vekk, da? Det er ikke alle jenter som kan fjerne denne, uten å bli sykelig tynne (altfor lav fettprosent).

Buhuu. Synes den puta er litt stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv Corepuls, det er kanoneffektivt!

Lurte lenge på hva det var for noe men kan love deg at du kommer til å bruke muskler(kjernemuskler) som du ikke trudde du hadde!

Dog, det tar et par treninger for å få "taket" på det men det er bare å anbefale :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Corepuls, det er kanoneffektivt!

Lurte lenge på hva det var for noe men kan love deg at du kommer til å bruke muskler(kjernemuskler) som du ikke trudde du hadde!

Dog, det tar et par treninger for å få "taket" på det men det er bare å anbefale :sjarmor:

Hvor trener du dette??

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at om man har fett på magen må dette forbrennes bort først,hvis ikke vil ikke disse øvelsene ha noen synlig effekt what so ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et sted at om man har fett på magen må dette forbrennes bort først' date='hvis ikke vil ikke disse øvelsene ha noen synlig effekt what so ever.[/quote']

Det er feil. Du vil fortsatt få muskler, men de vil ikke være så synlige som de kunne vært uten fettlaget. Jo mer muskler, jo mer forbrenner du :) Kondisjonstrening kombinert med styrketrening gir mest effektiv fettforbrenning.

Svar til trådstarter, du behøver ikke å bli tynnere selv om du trener og spiser sunt :) Jeg feks, trener nokså mye..men blir ikke tynnere, får bare finere former.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Det er en time på SATS; man bruker balansebrett, og fordi man må stabilisere hele tiden, vil man få brukt muskler man normalt sett ikke "får tak i". Jeg vurderer Core Puls i dag, har aldri prøvd det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Det var fint å høre:)

Ja, ikke sant? Jeg ble faktisk tynnere da jeg IKKE trente på noen måneder i vår (bodde i utlandet), men var raskt tilbake til normalen igjen. Trening gjør at man blir fastere i fisken, får bedre holdning og ikke minst bedre utholdenhet og kondisjon. I tillegg gjør det noe med humøret... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Viktig å ha ryggen ned i gulvet når man tar sit-ups. det skal ikke være noe mellomrom noe sted... mange som gjør feil der. Du bør trene litt kondisjon oxo i tillegg, f.eks aerobic. Det første stedet man ser resultater ved sånn trening er magen, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Sukkerert
. Du vil fortsatt få muskler' date=' men de vil ikke være så synlige som de kunne vært uten fettlaget.

Men jeg vil jo ikke ha synlige (markerte) magemuskler. Jeg vil bare ha flatere mage. Blir den ikke flatere av å ta situps?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Du må uansett forbrenne det fettlaget som er på magen, og da hjelper det ikke bare med sit-ups. da må kondisjonstrening til oxo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man forbrenner mye ved å trene styrke, også lenge etter en økt. Riktig at det ikke er mulig å punktslanke, men med mer muskler under fettet, vil kroppen se strammere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...