Gå til innhold

Ferdig hus - kan jeg ta bort kjøkken ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må velge enten sigdal eller norema men de er så ganske dyre , så jeg kan vel ikke ta bort for å kjøpe IKEA feks ?

Anonymous poster hash: d07de...40f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofta kan man ta bort kjøkken og velge på egen hånd. Snakk med dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må velge enten sigdal eller norema men de er så ganske dyre , så jeg kan vel ikke ta bort for å kjøpe IKEA feks ?

Anonymous poster hash: d07de...40f

Snakk med dem. Vi bygger hus nå, med kjøkken fra Sigdal, hadde du vært en av våre kunder ville det ikke lønt seg stort å ta kjøkken fra IKEA da vi har kjempe gode priser hos Sigdal. Og det sannsynligvis ville blitt lagt på arbeidspenger dersom vi skulle montert et IKEA kjøkken.

Anonymous poster hash: 5c176...711

Gjest økonomifrue
Skrevet

Vi bygger ferdighus med Boligpartner. I de husene er det en kjøkkenpakke fra norema eller sigdal inkludert. Vi har valgt den største kjøkkenpakke, verdi 70000kr.

Vi vurderte å trekke ut kjøkkenet og sette opp IKEA i stedet, da jeg hadde forelsket meg i ett IKEA kjøkken. Men skulle vi trekke det ut, ville vi bare få avslag på 35000kr, i tillegg til at vi da måtte gjøre all jobben selv. Det viktige for oss i en evn slik situasjon, var at skulle vi gjøre det måtte vi være ferdige til da ig da, ellers ville hele prosjektet forskyves...

Vi endte med kjøkken fra norema, koster en del, men vi har og veldig stort kjøkken...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro du påfører deg mye ekstra arbeid dersom du velger noe annet. Dessuten får utbyggere veldig gode priser hos kjøkkenleverandører fordi de har gode avtaler. Tar man hensyn til det begge disse to faktorene så blir ikke et ikea kjøkken nødvendigvis det beste alternativet. Husk det enkle er ofte det beste.

Anonymous poster hash: 7a556...618
Skrevet

Snakk med dem. Vi bygger hus nå, med kjøkken fra Sigdal, hadde du vært en av våre kunder ville det ikke lønt seg stort å ta kjøkken fra IKEA da vi har kjempe gode priser hos Sigdal. Og det sannsynligvis ville blitt lagt på arbeidspenger dersom vi skulle montert et IKEA kjøkken. Anonymous poster hash: 5c176...711

Er det gode priser på ekstra moduler til kjøkkenet også? Ofte er standard kjøkken minimalt utstyrt og det blir kjempedyrt når man skal sette inn ekstra kjøkken .

Gjest økonomifrue
Skrevet

Er det gode priser på ekstra moduler til kjøkkenet også? Ofte er standard kjøkken minimalt utstyrt og det blir kjempedyrt når man skal sette inn ekstra kjøkken .

Kjøkkenet vil har valgt fra norema ender på 220 000, det er helt klart mye. Men vi har valgt å prioritere kjøkkenet, i tillegg til at vi ønsket et kjøkken med herskapelige/bohemske/fransk landstil fronter - også er kjøkkenet vårt STORT!

Gjest morhjertegod
Skrevet

Mye fine kjøkken på Ikea, men jeg vil tørre påstå at kvaliteten på Sigdal og Norema er bedre. Vi har Sigdal, ser helt nytt etter mange mange års bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Vær obs på at fradraget dersom dere velger bort kjøkkenet er svært lavt ift. egentlig kjøkkenpris...

Anonymous poster hash: da05d...1de
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte bort.

Vår husprodusent hadde Drømmekjøkkenet som kjøkkenleverandør. Og med i husprisen var kjøkken til verdi av 50 000, ikke mye kjøkken man får fra Drømmekjøkkenet til den prisen.

Vi valgte Ikea og fikk dobbelt så stort kjøkken til samme pris.

Anonymous poster hash: 71d59...74e
Gjest morhjertegod
Skrevet

Om du velger bort kjøkkenet i pakkløsningen, så vil du kanskje få maks 50% refundert av hva kjøkkene er verdt, da de kjøper inn i store kvanta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...