AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Det er en katt som traver rundt her døgnet rundt. Den jamrer seg hele døgnet rundt leiligheten vår. Vi har en kattunge som den jager og plager så katten vår tør nesten ikke komme inn igjen når vi slipper hun ut. I dag brukte jeg en time på å få hun inn igjen, hun tør ikke selv når jeg jager vekk den andre katten. De har også sloss for noen uker tilbake. Er 99% sikker på at det er den katten som har skadet vår katt. Nytter ikke for oss å holde katten vår inne heller for da trives hun ikke! Hva kan vi gjøre? Er det noen vi kan kontakte? Hadde det ikke vært for at vi hører katten til en hver tid på døgnet så hadde vi ikke lurt på om den er hjemløs. Jeg tror ikke den er skadet på noe vis, den bare masejamrer. Den beveger seg i alle fall helt fint. Anonymous poster hash: e293c...f44
Tvist Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Er katten deres kastrert? Hvor gammel er han? Er katten som går rundt i området tam? Har han vært der lenge? Ser den frisk ut? Den må jo få mat et sted. Hør med naboene om noen kjenner til den. Endret 30. mai 2015 av Tvist
Tvist Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Kontakt dyrebeskyttelsen! Det er sommer. Dyrebeskyttelsen er nedsyltet i dumpede katter og kattunger fra uansvarlige eiere.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #5 Skrevet 31. mai 2015 Samboer har snakket med noen naboer. Dessverre ser det ut til at ingen eier den, men jeg tenkte å få prøvd å ta bilde av den og henge opp en lapp i blokka for å se om noen eier den. Nå har ikke jeg prøvd å lokke den til meg da jeg ikke vil ha den på plenen min. Den er jo slem mot katten min. Uansett så løper den vekk når jeg åpner døra her. Den løper dessverre ikke så langt at vi ikke ser den, men den tør ikke sitte foran døren. Akkurat nå sitter jeg med en katt som kikker livredd ut av vinduet og tør ikke gå ut. Vår er bare kattungen og hun holder seg alltid veldig nærme. Den andre katten har vi hørt godt i hele natt og den har også gitt lyd fra seg etter at jeg sto opp. Hvis ingen eier den så må vi jo få noen til å hente den. Katten vår skal ikke være redd i sitt eget hjem. Anonymous poster hash: e293c...f44
Tvist Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Da du hele tiden omtaler katten din som "kattungen" antar jeg at den er ung, egentlig for ung til å være ute alene. Hold den inne en stund, når den er eldre vil den være i stand til å forsvare seg selv. Gå heller tur sammen med katten med eller uten band, da kan du passe på den. I mellomtiden kan du lete etter eier til den andre katten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå