AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Huff. Dette spørsmålet sitter langt inn å spørre om, men jeg er så usikker. Min sønn er 7 år og har selv oppdaget i svømmegarderoben at hans penis er mindre enn andre gutter på hans alder. Og yngre gutter. Den er ca 3 cm (gjetter jeg). Jeg vet at alle er forskjellige og at kroppen uansett blir å forandre seg om noen år. Men tenk om dette er noe han kommer til å bli plaget med, og kanskje til og med ertet for på skolen etterhvert ? Er størrelsen normal tror dere?Anonymous poster hash: 4f79d...e5e
Skumdum Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Ja den er garantert normal. Og den kommer til å fortsette å vokse, så ikke tenk så mye på det. Har sikkert bare en voksepause:)
WubWub Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 folk mobber hverandre for mye rart - men det skal nok gå bra. folk er forskjellige, og som du sier så kommer ting til å forandre seg når testosteronet og puberteten kicker inn. det har heller ingenting å si hvor stor en slapp penis er. en 3-5cm slapp penis kan godt vokse til å bli 17-20cm når det er hard. så å dømme menn etter hvor stor penisen er når den er slapp er helt borti natta
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Min sønn har alltid hatt liten penis da han var barn, tror aldri han har brydd seg. Men nå er han tenåring, og forandret seg og har ingenting å være flau over. Selv om han er liten nå, så kan alt snu under puberteten. Anonymous poster hash: 78e6b...5e8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Tusen takk for svar TsAnonymous poster hash: 4f79d...e5e
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Han er 7 år. Det ordner seg nok når han blir eldre Anonymous poster hash: b3021...462
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Ja, det kan endre seg, men vil gjerne si at dette er noe gutter mobber andre for, og defor noe å være obs på. Min mann er fremdeles lite fornøyd med størrelsen (btw absolutt over gjennomsnittet!). Men etter år med latter og mobbing har det blitt en issue for han, og han føler at den er liten. Dette er en voksen mann altså! Og jeg blir forvirret når han tar det opp, men det kommer av sammenligning og mobbing ut fra senere utvikling. Bare så du er klar over at dette er noe menn tenker over fra tidlig alder. Anonymous poster hash: 777ca...ccd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Ja, det kan endre seg, men vil gjerne si at dette er noe gutter mobber andre for, og defor noe å være obs på. Min mann er fremdeles lite fornøyd med størrelsen (btw absolutt over gjennomsnittet!). Men etter år med latter og mobbing har det blitt en issue for han, og han føler at den er liten. Dette er en voksen mann altså! Og jeg blir forvirret når han tar det opp, men det kommer av sammenligning og mobbing ut fra senere utvikling. Bare så du er klar over at dette er noe menn tenker over fra tidlig alder. Anonymous poster hash: 777ca...ccd Men hvis den er over gjennomsnittet så høres det ut som om han har vrangforestillinger!Anonymous poster hash: 93034...12b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Min mann har blitt mobbet fra barneskolealder og opp til ung voksen om at penisen hans var så lang. Det er greit nå, men som barn og ungdom så vil man være lik alle andre, ikke skille seg ut. Mobbere finner alltid en grunn for å mobbe. Men penis begynner ofte å vokse mye når puberteten setter inn, så ikke bekymre deg. Anonymous poster hash: 611cb...1da
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Helt normal. Det hender at liten penis/testikler er tegn på hormonforstyrrelse, men da når barna nærmer seg puberteten og man ellers forventer at kjønnsdelene vokser, da kommer det gjerne sammen med forstyrret lengdevekst av kroppen - men en sjuåring er for liten til at det er aktuelt, og når hormonene setter inn kan han like gjerne utvikle seg til å bli større enn de andre. Det eneste du trenger å tenke på er å opprettholde en åpen dialog med ham så han føler at han kan ta opp sånne ting i fremtiden også, både når det gjelder kroppslige funderinger og sosiale utfordringer. Anonymous poster hash: e5d76...f88
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Men hvis den er over gjennomsnittet så høres det ut som om han har vrangforestillinger!Anonymous poster hash: 93034...12b Han har det. Takket være mobbing av andre fra tidlig alder i guttegarderoben. Anonymous poster hash: 777ca...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå