Gå til innhold

Mobilen bruker plutselig mere strøm?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Samsung S4 Active. Vanligvis er det ca 20-40% igjen om kvelden. Nå er jeg på 1-3% hver eneste bidige dag. Ingen endring i bruksmønster, ingen nylig installerte apps. Hva skjer?

Anonymous poster hash: b066f...f82

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du hatt den? Jeg hadde samme problemet med min, hvor det viste seg at det er batteriet som er dårlig på disse telefonene... Den slukte strøm. Enten har du applikasjoner oppe som ligger skjult, eller så begynner batteriet å takke for seg.

Du kan prøve å laste ned "rydde-app" som automatisk lukker ting du ikke får avsluttet, som bare ligger åpne og trekker strøm. For min del hjalp det litt med å skru ned lysstyrken og "tid før tastelås går på".

Anonymous poster hash: b5036...7e1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være at batteriet har blitt dårlig, men mest sannsynlig er det at du feks har et program som konstant kjører i bakgrunnen og sluker strøm, eller at det har vert forandringer i telefonnettverket som gjør at telefonen din konstant switcher mellom 3g og 4g nettverk eller liknende som kan ta opp veldig mye batteri.

Anonymous poster hash: 99987...8a4
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket hvilke prosesser som har brukt batteri i innstillinger/batteri?

Anonymous poster hash: 99968...524
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å lukke alle applikasjoner og bakgrunnsprosesser via hovedknappen når jeg vet at ikke mobilen skal brukes på noen timer. Brukt minne faller da typisk fra 1,1-1,3 GB til ca 830-860MB. Jeg antar at jeg ville ha merka det hvis det var en annen prosess i bakgrunn?

Kjører også en konstant batteriovervåkning. Denne sier at alt er i orden. Men mobilen er en av de allerførste S4 Active - husker ikke når jeg bestillte den (gjennom jobben), men den er kanskje tre år gammel?

Hva er en god "rydde-app" da? :)

Anonymous poster hash: b066f...f82

AnonymBruker
Skrevet

Apper har nesten ikke lov til å gjøre noen ting, og hvis du legger til flere som lover å fikse ting så gjør du sannsynligvis bare vondt verre. Fjern appene og bruk det som finnes under innstillinger/apps og innstillinger/batteri.

Anonymous poster hash: 99968...524

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...