AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #61 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har utrolig mye grønt. Alle toner som finnes ser det ut til. Leggvarmere, skal jeg ta vare på de også, tilfelle de kommer på mote igjen? Anonymous poster hash: b70f0...0a7
Cata Skrevet 31. mai 2015 #62 Skrevet 31. mai 2015 Jeg har utrolig mye grønt. Alle toner som finnes ser det ut til. Leggvarmere, skal jeg ta vare på de også, tilfelle de kommer på mote igjen? Anonymous poster hash: b70f0...0a7 Jeg tror egentlig du kan strikke nye hvis det skulle skje .
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #63 Skrevet 31. mai 2015 Jeg tror egentlig du kan strikke nye hvis det skulle skje . Heheh Anonymous poster hash: b70f0...0a7
A.s Skrevet 31. mai 2015 #64 Skrevet 31. mai 2015 Dettte er spennende synes jeg Hva sitter du igjen med nå da , ts?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #65 Skrevet 31. mai 2015 Først bestemmer du deg for om du vil ha basen din i hvit/grå/sort/blå eller hvit/beige/brun/sort. Sen må du tenke på din kroppsfasong og hvilke snitt du skal ha på plaggen og hvilken funksjon de skall fylle. Basen bør være plagg i gode kvaliteter som holder fasong og farge vask etter vask. Plaggen skal gå å kombinere ilag En bra basisgarderobe består av noe slikt som dette: 5-8 t-shirts 2-3 penere topper 1-2 skjorter 1 kort dressjakke 1 lengre dressjakke 1-2 cardigans her gjerne en kort og en lang 1-2 genser v-hals eller rund, alt etter hva du kler best gjerne i kashmir 2 par jeans, 1 blå/ 1sort 1 pen dressbukse blå eller sort 1 LBD 1 hverdagskjole 1 blyantskjørt Sen bør du oppdatere undertøyet på lik linje som klærne. BH i rett størrelse er veldig viktig. Når det gjelder sko så er sorte sko et sikkert kort- funker til alt. Anbefaler en flat ev ballerina/loafers lignende. Ankelstøvlett og en hvit nettere sneakers og en pumps. Disse type skoan går til jeans/dressbukse/skjørt alt etter anledning. En klassisk veske i sort skinn og en mindre til penbruk er og alltid flott at ha. Anonymous poster hash: dbec0...217 1
Gjest Tigress Skrevet 31. mai 2015 #66 Skrevet 31. mai 2015 Ta vare på leggvarmarane om dei er grøne! Grønt er fint!
Cata Skrevet 31. mai 2015 #67 Skrevet 31. mai 2015 Ta vare på leggvarmarane om dei er grøne! Grønt er fint! Jamen de andre kan hun vel kaste, vel????
Gjest Tigress Skrevet 1. juni 2015 #68 Skrevet 1. juni 2015 Jamen de andre kan hun vel kaste, vel???? Ja, det synest eg ho kan gjere. Eller, leggvarmarar er ofseleg herlege på kalde fly og slikt, men då kan ho jo bruke dei grøne..
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #69 Skrevet 1. juni 2015 Ja, da satt jeg altså igjen med følgende: 3 lange cardigans, sort, sennepsgul* og mørk rød* 2 korte cardigans, gul og brun 3 jeans, svart, mørk blå og blå 4 thigthser 2 lange skjorter, rød/svart rutete og lys denim 3 basic tank topper i loose fit, sort, mørk blå og grå 1 enkel beige genser 1 strikket genser, mørk grønn* 1 lang oversized college genser* 2 bluser til finere bruk 1 sort skjørt 1 par sorte ankelboots 1 par joggesko (hverdags) 1 par sorte ballerinaer 2 par pumps, sorte og beige 1 regnjakke, 1 vårjakke *passer meg egentlig ikke, mem beholder disse til jeg får fornyet. Må nesten ha noe å slenge rundt meg Ser dårligt ut for sommergarderoben, ingen shortser foreløpig Men et par enkle sommerkjoler og topper har jeg også tatt vare på enn så lenge. Det var jo fullstendig kaos i skapet. Ante ikke hva jeg hadde. Men det meste har altså gått i kontaineren. Noe i esken merket "Utkledningstøy", og vinterklærne er pakket bort for sommeren. TSAnonymous poster hash: b70f0...0a7 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #70 Skrevet 1. juni 2015 Forresten, jeg bruker gjerne samme antrekk flere dager på rad, så lenge det ikke er flekkete eller lukter. Men hva tenker folk om det? Skal man helst variere antrekka fra dag til dag? TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7
Perelandra Skrevet 2. juni 2015 #71 Skrevet 2. juni 2015 Ja, det synest eg ho kan gjere. Eller, leggvarmarar er ofseleg herlege på kalde fly og slikt, men då kan ho jo bruke dei grøne.. Leggvarmere kan være gode å ha om vinteren for å unngå å få snø inn i støvlettene. Jeg har fortsatt to par som har overlevd 80-tallet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #72 Skrevet 2. juni 2015 Forresten, jeg bruker gjerne samme antrekk flere dager på rad, så lenge det ikke er flekkete eller lukter. Men hva tenker folk om det? Skal man helst variere antrekka fra dag til dag? TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Jeg kan også fint bruke samme antrekk to dager på rad, men da tilfører eller bytter jeg ut noe slik at det ser ut som en nytt antrekk. F.eks skjerf eller cardigan e.lAnonymous poster hash: 37848...b4e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2015 #73 Skrevet 2. juni 2015 Forresten, jeg bruker gjerne samme antrekk flere dager på rad, så lenge det ikke er flekkete eller lukter. Men hva tenker folk om det? Skal man helst variere antrekka fra dag til dag? TsAnonymous poster hash: b70f0...0a7 Prøve ha litt pause på overdelene hvertfall , om de ikke er skitne så er det fint om de får "luftes" litt hvertfall.. Så bytter på enten oppe eller nede helst..Er ikke krise da.. Anonymous poster hash: 06cd2...f90
metempsychosis Skrevet 2. juni 2015 #74 Skrevet 2. juni 2015 Da kommer mitt bidrag (muligens fullstendig unyttig, men vel): I min verden så er "Basis Garderobe" en garderobe som passer til eieren. Det ville føltes like feil å prakke x-antall svarte/grå basis plagg på Frida Khalo eller Iris Apfel, som å gi Karl Lagerfeld ett par grønne leggvarmere. Før en loggbok og legg en shopping-plan. - Finn ut hvilken farger som passer deg, de som gir ansiktet ditt et løft (den eneste "fargen" som passer alle ansikter er hvit, resten må prøves ut). - Hvilken farger får deg til å føle deg bedre/gir deg selvtillit? Passer de ikke til ansiktet? Prøv dem på bukser/skjørt eller på tilbehør (unntak med skjerf og smykker som er mot ansiktet). - Hvilken farger har du mye av/bruker du mye? Finn ut om de passer deg. - Se an kroppen din og hva som passer den best. (Trend-plagg kan fort se feil ut. Eksempelvis overlot jeg boyfriend trenden til andre, alt passer ikke til alle) - Tenk kvalitet. En "perfekt" garderobe tar tid. - Har man lyst på ett nytt plagg så er det lurt å stille spørsmålet: "Hva, hvor og når?" ->Hva kan jeg bruke det med? (må man kjøpe hele antrekket så det nok noe feil) ->Hvor kan jeg bruke det? ->I hvilken anledning/på hvilken årstid kan jeg bruke det? 4
Jolene Skrevet 2. juni 2015 #75 Skrevet 2. juni 2015 Dette hører for meg til i en basisgarderobe: Hverdag: 1 Sort dressbukse 1 Sort dressjakke 1 Sort blyantskjørt 1 mørk jeans Topper/overdeler kort arm: sort, hvitt, grått, [farger som kler deg] Topper/overdeler lang arm: sort, hvitt, grått, [farger som kler deg] Cardigan lang arm: sort og grått 1 par skoletter 1 par høye hæler 1 pen hverdagskjole Strømper/strømpebukse i sort og nude BH: sort, hvit, nude Til pent: 1 sort enkel kjole 1 pen bluse 1 pen kåpe 1 pent skjerf 1 pent skjørt 2
TaiBella Skrevet 2. juni 2015 #76 Skrevet 2. juni 2015 Jeg finner mye inspirasjon til basis-garderoben her: https://www.youtube.com/playlist?list=PL-Hv07Nerdj9oTYcMRIR_Mlv0wlAwKJww Hun viser også kombinasjoner av plaggene. Det er skikkelig gøy å shoppe når man føler at basis-garderoben er på plass 1
Perelandra Skrevet 3. juni 2015 #77 Skrevet 3. juni 2015 Da kommer mitt bidrag (muligens fullstendig unyttig, men vel): I min verden så er "Basis Garderobe" en garderobe som passer til eieren. Det ville føltes like feil å prakke x-antall svarte/grå basis plagg på Frida Khalo eller Iris Apfel, som å gi Karl Lagerfeld ett par grønne leggvarmere. Før en loggbok og legg en shopping-plan. - Finn ut hvilken farger som passer deg, de som gir ansiktet ditt et løft (den eneste "fargen" som passer alle ansikter er hvit, resten må prøves ut). - Hvilken farger får deg til å føle deg bedre/gir deg selvtillit? Passer de ikke til ansiktet? Prøv dem på bukser/skjørt eller på tilbehør (unntak med skjerf og smykker som er mot ansiktet). - Hvilken farger har du mye av/bruker du mye? Finn ut om de passer deg. - Se an kroppen din og hva som passer den best. (Trend-plagg kan fort se feil ut. Eksempelvis overlot jeg boyfriend trenden til andre, alt passer ikke til alle) - Tenk kvalitet. En "perfekt" garderobe tar tid. - Har man lyst på ett nytt plagg så er det lurt å stille spørsmålet: "Hva, hvor og når?" ->Hva kan jeg bruke det med? (må man kjøpe hele antrekket så det nok noe feil) ->Hvor kan jeg bruke det? ->I hvilken anledning/på hvilken årstid kan jeg bruke det? Veldig enig med deg! En basisgarderobe trenger ikke nødvendigvis å bestå av plagg i nøytrale farger, men ha farger som kler den enkelte person, og som passer bra sammen. Selv eier jeg ikke et eneste hvitt, grått, brunt eller beige plagg. Jeg har noen svarte og marineblå plagg, men de bruker jeg nesten alltid sammen med farger. Tenk mindre på moter, men prøv å finne ut hva som er din stil og smak, og hva som passer til din kroppsfasong. Finn dine favorittbutikker, og bruk heller noen ekstra kroner på plagg som kan vare lenge framfor billigvarer. Det er også bra for miljøet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2015 #78 Skrevet 10. juni 2015 Tusen takk til de siste bidragene som er kommet inn Notert! YouTube har jeg ikke tenkt på før, kjempelurt! Prøver så godt jeg kan å ta til meg alle forslagene og har laget meg en liste over hva jeg har, hva som må byttes ut av det jeg har og hva jeg ikke har, men trenger Polyvore vokser på meg, greit å finne klær som ligner ens egne og sette sammen antrekk for å se om de faktisk passer eller ikke. Og ikke minst sette sammen antrekk som en motivasjon for å nå målet mitt Jeg må nok vente litt med å investere i de dyrere plaggene til jeg har kvittet meg med noen kilo. Elles blir det veldig dyrt og mange unødvendige kjøp TsAnonymous poster hash: 16d8b...480 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå