AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Innimellom så treffer man på foreldre som fremstiller sine barn som rene glansbilder. Aldri lyver de, aldri svarer de tilbake, alltid gjør de som de blir bedt om. De legger seg tidlig, har kun de rette vennene, hjelper til mer enn de blir bedt om.de sitter ikke på data/nettbrett og har kun sunne interesser. De er omsorgsfulle ut over det normale og er 110 % til å stole på. Disse samme foreldrene er jo og da svært opptatt av å fortelle/påpeke svake/negative sider ved andres barn. Og mange ganger føler man seg som dårlige foreldre i møte med slike foreldre. Ikke at man blir sjalu, men man føler seg mislykka og tråkka på, på en måte. Vel, noen barn er jo bare roligere og mer lydhøre enn andre. Men de aller fleste er jo normale barn med positive og negative sider. Svake og sterke sider. Hva er det med disse foreldrene? Et barn jeg kjenner med slike foreldre er den største mobberen i klassen. En annen raserte nesten stua her da han var på besøk. Da jeg nevnte det for foreldrene så var det jeg som fikk svinkjeft for deres barn gjorde ikke sånt. Nabodama som holder på sånn, hun har barn som har så stygt språk når de er ute å leker i gata at de kan skremme vannet av den mest hardbarka nordlending. Sønnen til hun som har den supersønnen som bare er snill og fornuftig og bare de rette vennene og bare sunne interesser, han reker rundt i sentrum på måfå og finner på bøll og er slem med andre unger. Kunne nevnt mange flere eksempler her. Selvsagt blir det veldig lett å legge merke til det når disse barna ikke er så engleaktig som foreldrene påstår. Og selvsagt er nok de fleste av disee barna ikke værre enn andre barn. Men hvorfor er noen foreldre sånn? Hva ønsker de å oppnå?Anonymous poster hash: 7836f...e55 2
Gjest Jean Valjean Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Slik har det alltid vært. Og slik vil det alltid være
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 En venninne syns det lukter parfyme av trettenåringens fis... Har helt motbydelige unger. Er sjeldent noen orker å være sammen med henne og barna. Blinde foreldre er ikke de beste foreldrene.Anonymous poster hash: 5a75f...afb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 hva betyr det egentlig at man svarer tilbake? det blir jo feil uansett. frekk om du svarer, frekk om du ikke svarer, jeg skjønner ingenting. Anonymous poster hash: 2eeb5...151 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Hva betyr uttrykket "å svare tilbake"? Forventes det at man ikke svarer eller kommenterer ut fra verdensbildet slik den enkelte ser på tingene? Anonymous poster hash: a1fab...dae 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Hva betyr uttrykket "å svare tilbake"? Forventes det at man ikke svarer eller kommenterer ut fra verdensbildet slik den enkelte ser på tingene? Anonymous poster hash: a1fab...dae Når noen "svarer tilbake" så svarer de stygt/frekt. "Stikk av" "Har ikke du noe med" "Hold smella på deg" "Du bestemmer ikke" OsvAnonymous poster hash: 7836f...e55 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Det vil alltid finnes slike foreldre. Min datter har en som har mobbet siden hun begynte på skolen, de er nå 15. Men foreldrene har skyggelapper på, de tror på alt hun sier, det er altid andres feil, så da får datteren bare holde på. Jeg er alltid misstroisk når mine barn sladrer hjemme, og prøver finne ut hva mine barn har gjort og om de har vært med på det. Jeg tror aldri mine barn er noen englebarn. Anonymous poster hash: 8c784...015
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #8 Skrevet 30. mai 2015 Når noen "svarer tilbake" så svarer de stygt/frekt. "Stikk av" "Har ikke du noe med" "Hold smella på deg" "Du bestemmer ikke" OsvAnonymous poster hash: 7836f...e55 Ja, det er vel helt vanlig..Anonymous poster hash: 5a75f...afb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Innimellom så treffer man på foreldre som fremstiller sine barn som rene glansbilder. Aldri lyver de, aldri svarer de tilbake, alltid gjør de som de blir bedt om. De legger seg tidlig, har kun de rette vennene, hjelper til mer enn de blir bedt om.de sitter ikke på data/nettbrett og har kun sunne interesser. De er omsorgsfulle ut over det normale og er 110 % til å stole på. Disse samme foreldrene er jo og da svært opptatt av å fortelle/påpeke svake/negative sider ved andres barn. Og mange ganger føler man seg som dårlige foreldre i møte med slike foreldre. Ikke at man blir sjalu, men man føler seg mislykka og tråkka på, på en måte. Vel, noen barn er jo bare roligere og mer lydhøre enn andre. Men de aller fleste er jo normale barn med positive og negative sider. Svake og sterke sider. Hva er det med disse foreldrene? Et barn jeg kjenner med slike foreldre er den største mobberen i klassen. En annen raserte nesten stua her da han var på besøk. Da jeg nevnte det for foreldrene så var det jeg som fikk svinkjeft for deres barn gjorde ikke sånt. Nabodama som holder på sånn, hun har barn som har så stygt språk når de er ute å leker i gata at de kan skremme vannet av den mest hardbarka nordlending. Sønnen til hun som har den supersønnen som bare er snill og fornuftig og bare de rette vennene og bare sunne interesser, han reker rundt i sentrum på måfå og finner på bøll og er slem med andre unger. Kunne nevnt mange flere eksempler her. Selvsagt blir det veldig lett å legge merke til det når disse barna ikke er så engleaktig som foreldrene påstår. Og selvsagt er nok de fleste av disee barna ikke værre enn andre barn. Men hvorfor er noen foreldre sånn? Hva ønsker de å oppnå?Anonymous poster hash: 7836f...e55 Det er dessverre noen av dem. Min tidligere svigerinne var slik, det er jo helt håpløst å forholde seg til både foreldre og unger når det er slik. Anonymous poster hash: fd33b...247
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #10 Skrevet 31. mai 2015 Hehe, kjenner noen slike. Må vel bare innrømme at jeg frydet meg biiittelitt da "gullgutten" til den ene var involvert i "pingvinsaken"... Tenk det du... Han som aaaldri hadde funnet på noe galt ;-) Anonymous poster hash: 2847d...6fb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #11 Skrevet 31. mai 2015 Stakkars barna deres, tenker jeg!Anonymous poster hash: 51638...dba
minister-mio Skrevet 31. mai 2015 #12 Skrevet 31. mai 2015 Hehe, kjenner noen slike. Må vel bare innrømme at jeg frydet meg biiittelitt da "gullgutten" til den ene var involvert i "pingvinsaken"... Tenk det du... Han som aaaldri hadde funnet på noe galt ;-) Anonymous poster hash: 2847d...6fb det ser nå ut til at de var relativt uskyldige, iallefall i pingvintyveri
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #13 Skrevet 31. mai 2015 Har heldigvis sluppet unna disse lenge, men har nettopp flyttet og nå måtte jo få vår del av disse vi også. Tenker at disse barna ofte ender opp venneløs eller som sjefsmobberen, siden de ikke får hjelp hjemmefra til å lære den sosial kompetanse som man trenger utenfor hjemmet. Anonymous poster hash: 24eee...270
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #14 Skrevet 31. mai 2015 synes alt og alle krangler i denne verden, er til å bli deppa av Anonymous poster hash: 53ece...795
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #15 Skrevet 31. mai 2015 Hehe, kjenner noen slike. Må vel bare innrømme at jeg frydet meg biiittelitt da "gullgutten" til den ene var involvert i "pingvinsaken"... Tenk det du... Han som aaaldri hadde funnet på noe galt ;-) Anonymous poster hash: 2847d...6fb Jeg må innrømme at jeg er ikke bedre menneske enn at jeg fryder meg litt jeg og, når barn av slike foreldre gjør noe galt. Og det er jo i grunnen dumt, for de fleste er jo ikke værre enn andre.Anonymous poster hash: 7836f...e55
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #16 Skrevet 31. mai 2015 Dette har minst to sider, noen barn er englebarn hjemme og ramp ute, da ser ikk foreldrene alle sider av avkommet. Andre vil ikke se, fordi det er enklere å tro og å fremstille at du har et englebarn enn en rampunge. (Kanskje noen og er så fortvilt og oppgitt over avkommets oppførsel at de bare stenger av?) Og noen har faktisk englebarn!Anonymous poster hash: f1109...d2f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #17 Skrevet 31. mai 2015 Dette har minst to sider, noen barn er englebarn hjemme og ramp ute, da ser ikk foreldrene alle sider av avkommet. Andre vil ikke se, fordi det er enklere å tro og å fremstille at du har et englebarn enn en rampunge. (Kanskje noen og er så fortvilt og oppgitt over avkommets oppførsel at de bare stenger av?) Og noen har faktisk englebarn!Anonymous poster hash: f1109...d2f Det har nok to sider som du sier. Men de fleste oppegående foreldre spør jo sine håpefulle "og hva gjorde du?" Når de kommer hjem og forteller hva andre gjør av gale ting. Og mange foreldre skjønner jo at det ikke alltid er sånn at ungene er like mye englebarn ute som hjemme. Men så er det disse som bare ikke ser der/vil innrømme det eller av andre grunner ikke vil. Lurer jo på om det i enkelte tilfeller kan være at foreldrene egentlig ser de negative sidene, men ikke vil innrømme det eller prøver å dekke over eller av en eller annen grunn ønsker å fremstille barna som bedre enn de er?Anonymous poster hash: 7836f...e55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå