Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av dem som ikke bruker mascara så ofte, men ofte når jeg skal bruke den er den klumpete og tørr.

Jeg vet at man da kan kjøpe en (og det er det som blir rådet) men finnes det noen triks til å få en mascara bra igjen i nødstilfeller? :klo:

Anonymous poster hash: f5873...d55
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er mascaraen tørr og klumpete er den rett og slett gått ut på dato og bør kastes. Det er utrolig hvor godt bakterier og ulumskheter trives i sminke og derfor anbefales det å kjøpe ny sminke om den er eldre enn 6 måneder (3 måneder for mascara og kajal/eyeliner).

Anonymous poster hash: ec4f6...532

AnonymBruker
Skrevet

I et krisetilfelle kan du prøve å ha litt ansiktskrem i mascaraen! Da tror jeg den skal gå an å bruke. Ellers kan du jo undersøke om det er mulig å kjøpe mindre tuber, i reisestørrelse kanskje? Så kanskje du rekker å bruke de opp før de blir tørr :)

Anonymous poster hash: 82df5...731
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Du bør definitivt kjøpe ny, ja. Men hvis du ikke har tid til det og ikke vil ha klumper, kan du tørke av litt sverte på kosten med en serviett/dopapir. Når du får deg ny mascara, husk å ikke pumpe kosten opp og ned, da blir den fortere tørr.

Du kan eventuelt ta litt olje i den.

Påfør i sikksakkbevegelser.

AnonymBruker
Skrevet

I et krisetilfelle kan du prøve å ha litt ansiktskrem i mascaraen! Da tror jeg den skal gå an å bruke. Ellers kan du jo undersøke om det er mulig å kjøpe mindre tuber, i reisestørrelse kanskje? Så kanskje du rekker å bruke de opp før de blir tørr :)

Takk! Det tipset har jeg faktisk lest før, så det skal jeg teste ut engang. Men hvor får jeg kjøpt små mascaraer? Jeg har bare sett vanlige størrelser :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale deg å heller kjøpe en ny mascara, enn å forsøke å putte

ansiktskrem i den, au, det vil jeg tro svir på øynene. Og øynene er såpass sensitive

at man bør ikke tulle med hva man putter på dem, da kan man fort få betennelse.

Anonymous poster hash: f123e...bf0
AnonymBruker
Skrevet

Takk! Det tipset har jeg faktisk lest før, så det skal jeg teste ut engang. Men hvor får jeg kjøpt små mascaraer? Jeg har bare sett vanlige størrelser :(

Det aner jeg ikke! Kanskje H&M, Vita, eller noen apotek?

Skrevet

Kicks har noen små tuber, var det estee lauder mon tro.

Skrevet

Litt saltvannsløsning kan hjelpe? Men som sagt over, om en har blitt tørr bør du ikke bruke den.

AnonymBruker
Skrevet

Kicks har noen små tuber, var det estee lauder mon tro.

Ser egentlig for meg at de vil være dyrere enn de med vanlig størrelse en får kjøpt? :rodme:

AnonymBruker
Skrevet

De har hatt favoritten min fra Isadora i små størrelser på HM av og til...Verdt å sjekke ut!:)

Anonymous poster hash: 9d2c1...7a3
Skrevet

Ser egentlig for meg at de vil være dyrere enn de med vanlig størrelse en får kjøpt? :rodme:

Ja, det kan nok godt tenkes. Men, jeg har hatt min i langt over to år. Og den fungerer fortsatt som ny :O

Kanskje det kan være verdt det? Da slipper du jo å kjøpe ny på lang tid :)

Gjest Saxofon
Skrevet

Ja, det kan nok godt tenkes. Men, jeg har hatt min i langt over to år. Og den fungerer fortsatt som ny :O

Kanskje det kan være verdt det? Da slipper du jo å kjøpe ny på lang tid :)

Selv om den varer så lenge så bør du ikke bruke den mer enn 6 måneder. Masse skumle bakterier som er nærme øyet!

• Liker 1
Skrevet

Selv om den varer så lenge så bør du ikke bruke den mer enn 6 måneder. Masse skumle bakterier som er nærme øyet!

Ja, jeg leste det :/

Men jeg har brukt den mye, og ikke merket noe, så da regner jeg med at det går greit.

Skrevet

Har lest at det kan hjelpe å legge mascaraen i en kopp med varmt vann

Gjest Saxofon
Skrevet

Ja, jeg leste det :/

Men jeg har brukt den mye, og ikke merket noe, så da regner jeg med at det går greit.

Jeg skjønner godt at du tenker at det går greit men infelsjoner kommer snikende og kan virkelig ødelegge synet. Det er mye annet av sminken man kan klusse med men sminke som er i nærheten av øye er så farlig å ikke ta hensyn til.

Det er kun en anbefaling og en oppfordring, synet er noe som ikke kan fikses på når det blir ødelagt.

Skrevet

Jeg skjønner godt at du tenker at det går greit men infelsjoner kommer snikende og kan virkelig ødelegge synet. Det er mye annet av sminken man kan klusse med men sminke som er i nærheten av øye er så farlig å ikke ta hensyn til.

Det er kun en anbefaling og en oppfordring, synet er noe som ikke kan fikses på når det blir ødelagt.

Hm, ja jeg skjønner hva du mener.

Jeg har brukt gamle mascaraer hele livet, siden jeg begynte å sminke meg i syvende klasse, selvfølgelig har jeg brukt nye mascaraer av og til, men for det meste så har jeg brukt mascaraer til de tørker ut, blir tomme eller jeg vil ha ny, og hittil har jeg ikke hatt noen infeksjoner eller andre problemer med øynene.

Det er snart 15 år.

Det er en risk jeg tar, men takk for advarselen :)

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg i krisetilfeller har blandet litt vann i mascaraen inntil jeg rekker å kjøpe meg ny. Det er mitt"triks" :)

Forøvrig er det store forskjeller på hvor fort en mascara tørker. Kanskje du burde prøve et annet merke? Andre grunner til at den tørker fortere er at det er for varmt der du oppbevarer sminken din, eller som Bossa Nova skriver; at man pumper kosten. Jo mer oksygen du tilfører, Jo fortere tørker den inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...