Gå til innhold

Hvordan bli mer egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg ønsker å bli mer egoistisk :fnise:

Saken er den at jeg ofte lar andre overkjøre meg og tar valg og avgjørelser som går meg selv i mot, bare for å gjøre det bedre for andre eller ikke støte dem. Jeg føler jeg neglisjerer meg selv.. Men jeg er usikker på hvordan jeg skal endre dette.

Hvordan blir man mer "egoistisk" og flinkere til å sette seg selv først? Noen gode tips?

Mvh

Nuttery

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vær snillere mot deg selv, tenk at det er ditt liv og at du må gjøre det som er rett for deg. Dersom du opplever at noen ikke støtter deg fordi avgjørelsen ikke er til deres fordel, får du bare konfrontere dem og spørre "kan du ikke støtte meg når jeg vet at dette er det beste for meg?". Du finner uansett fort ut hvem som oppriktig bryr seg om deg og vil deg det beste, og hvem som kun tenker på sine egne fordeler.

Dersom du har noen venner som du vet er flinke til å ta valg utifra det som er best for dem, kan du prøve å snakke ofte med dem. Jo oftere du får høre at det er "greit" å ta egoistiske valg, jo mer vil det synke inn. Man skal selvfølgelig ta hensyn til andre, men når det gjelder valg som påvirker ditt liv i stor grad må du først og fremst tenke på hva som skal til for at DU skal ha det bra. Har du det ikke bra selv, vil du heller ikke ha overskudd til å være en god venn i det lange løp.

Lykke til, du fortjener å ha det bra! :smilyblomst:

Endret av powpow

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...