pepsine Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 Ikke at jeg har planlagt å gifte meg. Men hva er det store jenter har på oss når vi gifter oss? Når jeg ser meg for meg i en brudekjole, ser jeg et svært hvitt telt... Noen som kan opplyse meg?? Mener ikke å fornerme noen, bare lurer...
magnhild Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 Det finnes mange store bruder og mange nydelige kjoler til disse damene også... Her er en side. Og her finner ud en del av de samme kjolene til salgs på brudekjoleformidlingen. Og det er helt sikkert at du ikke blir et stort hvitt telt!!
Gjest Gjesta Skrevet 31. august 2004 #3 Skrevet 31. august 2004 Hehe, jeg har også tenkt tanken! MEN - jeg har sett på SÅ mange kjoler etter at vi bestemte oss for bryllup - og det er utrolig mange fine kjoler som også ser bra ut på store damer! Og til min store overraskelse har de fleste leverandører kjoler som går høyt opp i størrelse. Vi store kan også ta oss godt ut på den store dagen! K
Gjest MrsL Skrevet 31. august 2004 #4 Skrevet 31. august 2004 Jepp vi kan absolutt unngå "bløtkakestempelet." Jeg hadde en nydelig kjole i str. 48 i to lag med tungt chiffon som det øverste laget og den var perfekt. :-)
Tari Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Kommer jo an på hva du mener med "stor", men jeg ser på meg selv som en ganske stor jente. Jeg hadde kjole i str. 44, den var stroppeløs og så absolutt ikke ut som et telt.
Tyren Skrevet 1. september 2004 #6 Skrevet 1. september 2004 Jeg er selv en str 48 og ser definitivt på meg selv som en stor jente og kan ikke si at jeg følte at jeg hadde på meg ett telt når jeg giftet meg. Selv om man er stor, så finnes det mange flotte brudekjoler å få tak i.
Aelwyn Skrevet 1. september 2004 #7 Skrevet 1. september 2004 Jeg er stor i str, og har funnet masse flotte kjoler på nett.
nessi Skrevet 1. september 2004 #8 Skrevet 1. september 2004 Jeg har kjøpt meg brudekjole i str. 52. Føler meg kjempefin i den
pepsine Skrevet 1. september 2004 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2004 str. 44 og 48 er da ikke så stor str. er det vel? Mente heller noe som var stort..
Tari Skrevet 1. september 2004 #10 Skrevet 1. september 2004 str. 44 og 48 er da ikke så stor str. er det vel? Mente heller noe som var stort.. Beklager, du burde kanskje spesifisere hva du mener er stort da. Jeg føler meg ihvertfall som en stor jente.
maiia Skrevet 1. september 2004 #11 Skrevet 1. september 2004 Jeg har en venninne som er ganske stor og hun fant sin brudekjole i en forretning i Oslo. Hun fortalte at det fins brudesalonger som har kjoler opp i str. 60-62.
HanneB Skrevet 1. september 2004 #12 Skrevet 1. september 2004 Jeg bruker selv str.44-46 og hadde en nydelig St. Patrick (modell 6905) kjole da jeg giftet meg. Fikk mye skryt både av mannen min og de andre gjestene for at jeg hadde funnet en kjole som kledde meg. Har ikke noe bilde å vise deg (fotoproblemer!!), men følte meg ikke som "brud i telt"
pepsine Skrevet 2. september 2004 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2004 Håper jeg ikke fornermet noen da jeg skrev at str. 44 - 48 ikke var stort... Det var ikke meningen.. Ber så mye om unnskyldning... Takk til alle dere som tok dere tid til å svare meg... Jeg går med planer om å gi min kjære et kort hvor jeg har nevnt 10 grunner til at han skal gifte seg med meg. Det er mye humor i de 10 grunnene.. som feks. at vi får ryddet opp i navnekaoset på ringeklokka. Har 3 etternavn der nå og får flere bemerkninger om at det ser rotete ut.
MiniMjau Skrevet 2. september 2004 #14 Skrevet 2. september 2004 Det finnes mange store bruder og mange nydelige kjoler til disse damene også... Her er en side. Og her ... Er dette STORE bruder? Synes de er helt gjennomsnitts nordmann jeg!
pepsine Skrevet 2. september 2004 Forfatter #15 Skrevet 2. september 2004 Er vel enig med Nøstepus. Stor blir man vel betgnet som når man bruker str. 52 og oppover ?
maki Skrevet 2. september 2004 #16 Skrevet 2. september 2004 Er dette STORE bruder? Synes de er helt gjennomsnitts nordmann jeg! man har store og man har STORE, og dette varier i øynene fra person til person og synes ikke det er no galt i å ha en egen mening om hva som er stort. Personlig så synes jeg de modellene ser større ut enn gjennomsnitts nordmann. (men størelsen på modellene varierte jo da)
Peluche Skrevet 4. september 2004 #17 Skrevet 4. september 2004 Damer i str. 44-46 er ikke store, de kan være lubne, men stor er man ikke før man er oppi 50 og over. Jeg kjenner mange som bruker 48 men ikke er annet enn barmfagre og kanskje lange i tillegg.
Tari Skrevet 4. september 2004 #18 Skrevet 4. september 2004 Damer i str. 44-46 er ikke store' date=' de kan være lubne, men stor er man ikke før man er oppi 50 og over. Jeg kjenner mange som bruker 48 men ikke er annet enn barmfagre og kanskje lange i tillegg.[/quote'] Nå er jo ikke dette noen "store-jenter-debatt", men jeg må bare kommentere :-) Jeg bruker str. 44-46 og jeg veier 97 kilo! Og jeg syns jeg kvalifiserer til stor jente...men, det er klart det finnes jenter som er større enn meg :-) Uansett så får man jo veldig mange kjoler helt opp til str. 60.
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #19 Skrevet 10. desember 2004 Hmmm... 97 kg og bruker 44/46, det skjønner jeg ikke helt. Jeg er 1,78 høy, veier 80 kg, har mye muskler (muskler tar som kjent mindre plass en fett...) og bruker likevel stort sett 44 og XL. Vet jo at det ikke var dette som er temaet i tråden, men klarte ikke å dy meg fra å skrive likevel.
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #20 Skrevet 10. desember 2004 Hmmm... 97 kg og bruker 44/46' date=' det skjønner jeg ikke helt. Jeg er 1,78 høy, veier 80 kg, har mye muskler (muskler tar som kjent mindre plass en fett...) og bruker likevel stort sett 44 og XL. Vet jo at det ikke var dette som er temaet i tråden, men klarte ikke å dy meg fra å skrive likevel.[/quote'] Kjenner meg igjen i denne undringen.. Jeg ligger også mellom str 44 og 46 og er 1,72 høy. Veier litt under 80 kg. Så jeg kan ikke helt se for meg noen som er 18-19 kg tynger og bruker samme klesstørrelse.. :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå