Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt lyst på piercing i øret, øverst liksom, i brusken. Men er livredd for at det skal gjøre sykt vondt lenge...

Hvordan føltes det? Varte smerten lenge?

Anonymous poster hash: a162a...977
Skrevet

Jeg har tidligere hatt industrial-piercing, og jeg synes det var veldig vondt. Da ble det tatt to piercinger like etter hverandre, og det føltes litt som om han skar gjennom øret mitt. Det gjorde vondt i omtrent en dag, etter det gjorde det kun vondt hvis man kom borti helt til det var ferdig grodd. Min ble tatt litt skjevt, sånn at smykket hele tiden irriterte piercingene, spesielt den nederste. Derfor fikk jeg stadig vekk infeksjoner og måtte til slutt bare ta det ut og la hullene gro igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at det var vondt ja, men man lever jo over. Tydeligvis vondt å ligge på den siden man har tatt piercing i en stund etterpå. Ooog folk som har tatt hull der komme jo ofte bort i det vonde øret i starten som også kan være vondt. Men som belønning ser det kult ut da :)

Anonymous poster hash: 30202...797

Skrevet

Jeg har hatt piercing i den lille flippen ved øregangen og ja det var dritvondt. Vondere enn å ta i navlehuden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt piercing i øyenbrynet, og i leppa (ned på siden, ikke midten). Og har fire tatoveringer. Har to hull i vært øre, i flippen, har tatt 4 selv på flippen. Men er så usikker på brusk piercinger. Har hørt om folk som har hatt vondt i flere uker :S

ts

Skrevet

Bruskpiercinger gjør bittelitt vondere å ta enn ikke-brusk-piercinger, men det gjør ikke vondt spesielt mye lenger.
Ulempen er at bruskpiercinger gror litt saktere, slik at det tar litt lenger tid før det endelige resultatet er ferdig og du må være forsiktig med dem litt lenger enn de andre.

Det gjør vondt ca så lenge; Au. Ferdig.

Skrevet

Jeg har hatt piercing i øyenbrynet, og i leppa (ned på siden, ikke midten). Og har fire tatoveringer. Har to hull i vært øre, i flippen, har tatt 4 selv på flippen. Men er så usikker på brusk piercinger. Har hørt om folk som har hatt vondt i flere uker :S

ts

For meg var brusk-piercingen vondere enn tatovering (har en medium-stor tatovering på ryggen), men til gjengjeld varer smerten mye kortere. Så lenge man lar piercingen være i fred og gro ordentlig så går smerten fort over.

Skrevet

Jeg syntes ikke det gjorde så særlig mye vondt jeg :)
Det å ta den, gjorde ikke vondt, men mer ubehagelig.

Enda mer ubehagelig når den skulle gro, mye mulig fordi piercingen er så nær huden enn på flippen, og at hår surret seg oftere fast :)
Så ikke vondt, men veldig ubehagelig og ømt :)

Skrevet

Jeg tok piercing i brusken i øret, og det var ikke mer vondt enn i øreflippen. Den ble dog tatt med ørepistol (dumt, ja), men har likevel grodd helt fint.

Skrevet

Har hatt piercing øverst i ørebrusken samt i tragus (den lille flippen ved øregangen). Syns ingen av de var vonde å ta, men jeg har relativt høy smerteterskel. Uheldigvis så var den øverst på øret alltid betent, så til slutt måtte jeg bare ta den ut og la den gro da det var veldig ubehagelig. Den i tragus har jeg fortsatt, og det eneste problemet jeg har med den er at ørepropper til telefonen detter ut pga piercingen.

Skrevet

Jeg tok brusk piercing for mange år siden når jeg var tenåring (hjemme på badet, må jeg tilføye), syntes ikke det var verre enn "vanlig" hull i ørene. :P

AnonymBruker
Skrevet

Uff det var forferdelig. Jeg besvimte dagen etter pågrunn av at blodet bare rant da jeg stod opp. Etter det har jeg hatt infeksjoner i 2-3 år :s Prøvde desperat å ta den ut en gang men fikk den ikke ut :P

Men nå 7-8 år senere er den endelig bra ! Å jeg er egentlig veldig renslig så var ganske flink på å rense å passe på men den var egentlig bare plagsom i starten. Men fin nå.

Da hun tok den så hørte jeg en ekkel lyd, og var vel det som var mest ubehagelig. Var vondt men ikke så vondt at jeg ikke kunne gjort det igjen. Er mer tiden etterpå som var forferdelig.

Anonymous poster hash: 0c0df...797
Skrevet

Uff det var forferdelig. Jeg besvimte dagen etter pågrunn av at blodet bare rant da jeg stod opp. Etter det har jeg hatt infeksjoner i 2-3 år :s Prøvde desperat å ta den ut en gang men fikk den ikke ut :P

Men nå 7-8 år senere er den endelig bra ! Å jeg er egentlig veldig renslig så var ganske flink på å rense å passe på men den var egentlig bare plagsom i starten. Men fin nå.

Da hun tok den så hørte jeg en ekkel lyd, og var vel det som var mest ubehagelig. Var vondt men ikke så vondt at jeg ikke kunne gjort det igjen. Er mer tiden etterpå som var forferdelig.

Anonymous poster hash: 0c0df...797

Haha, ja, det ekle "knirket" som kommer når nåla går igjennom og den påfølgende knirkelyden når de setter bakdelen på smykket i. :fnise:

Skrevet

Haha, ja, det ekle "knirket" som kommer når nåla går igjennom og den påfølgende knirkelyden når de setter bakdelen på smykket i. :fnise:

Ååh det er så ekkelt!

Jeg synes piercing i brusken er vondere enn andre piercinger, men det gjorde ikke vondt lenge etterpå, med mindre jeg var så uheldig å komme borti den. Men som nevnt over her bruker de litt lengre tid på å gro, jeg fikk infeksjon og tok den ut fordi jeg var så lei av hele greia.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt lyst på piercing i øret, øverst liksom, i brusken. Men er livredd for at det skal gjøre sykt vondt lenge...

Hvordan føltes det? Varte smerten lenge?

Har tatt der med pistol flere ganger, men syns ikke det har gjort noe vondt. Jeg tok også på flippen og syns egentlig at smerten var værre og mer langvarig der. Det er jo forskjell fra person til person og smerteterskel. Men det er jo sånne ting som bare gjør vondt en bitteliten stund og går over veldig fort!! Go for it

Anonymous poster hash: 275f5...278

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur jeg legger den drømmen død jeg.

De fleste som har skrevet her, har hatt infeksjon. Så oddsen for å unngå infeksjon er liten.

Trur jeg heller går for tatovering. Det har jeg fra før, og gjør ikke noe vondt, og aldri fått infeksjon  :fnise:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trur jeg legger den drømmen død jeg.

De fleste som har skrevet her, har hatt infeksjon. Så oddsen for å unngå infeksjon er liten.

Trur jeg heller går for tatovering. Det har jeg fra før, og gjør ikke noe vondt, og aldri fått infeksjon :fnise:

ts

En sånn piercing skal pleies og renses godt! er ofte på grunn av dårlig stell at folk får infeksjon. syns ikke du skal bli stoppa av det, da det varierer fra person til person hvor mye "jobb" de legger for å få et bra resultat!

Anonymous poster hash: 275f5...278

Skrevet

Jeg har en rook og hadde en forward helix. Det gjorde ikke noe særlig vondt, og jeg vil nok si at det var mindre vondt enn å ta hull i øreflippen med pistol for min del. Det var heller ingen problemer med å sove på rooken, noe jeg måtte pga tvang. Jeg forventa å få noen saftige infeksjoner siden jeg har hatt utrolig store problemer med å få alle hullene jeg har i flippen til å gro, men de grodde veldig fint og uten problemer. De kan jo bli såre av og til om man bytter smykker ofte, så det beste er å la dem være i fred så mye man kan.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere bruskpiercinger og har aldri hatt antydning til infeksjon. Det gjør vondt å ta en slik, jeg skal ikke påstå noe annet, men det er veldig fort overstått. Og bruker du en flink piercingartist, er det virkelig ikke noe skummelt. Jeg anbefaler på det varmeste Pinpoint i Oslo, spesielt Christiane - hun er i en klasse for seg selv. 

Anonymous poster hash: 10049...105
Skrevet

Tok en i brusket øverst i øret med pistol for en måned siden. Gjorde ikke spesielt vondt der og da, men vondt å sove på øret de to første ukene ca. Nå er det litt ømt når jeg tar på det av og til, men ellers ikke noe problemer. Filk beskjed om at trikset for å unngå betennelse var å ikke ta på dobben, og heller ikke rense annet enn med vann om man dusjet (for å få vekk såpe). Har funket veldig fint her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...