Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en del mnd tilbake var jeg med i en konkurranse på facebook.. Ble sendt til en side der jeg svarte på masse spørreundersøkelser Etter dette har jeg fått en flust med spammail. Jeg er så redd for at disse mailene kan trekke penger fra meg? Nå oppga jeg ikke noe personlige opplysninger og det begynner jo å bli en stund siden, men disse spam mailene blir jeg altså ikke kvitt.

I den samme perioden så trykket jeg på en mail der man kunne vinne en data og da ble jeg automatisk registrert og fikk en regning på noen hundre kroner.
Sendte en mail og dette ordnet seg, men har fått skrekken av å trykke på slike mailer. Har bedt om å bli avskrevet fra konkurransen, for er blitt så skeptisk.

Noen som vet litt om dette?

Anonymous poster hash: 53743...038

Anonymous poster hash: d3bd2...dce
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen?

AnonymBruker
Skrevet

For en del mnd tilbake var jeg med i en konkurranse på facebook.. Ble sendt til en side der jeg svarte på masse spørreundersøkelser Etter dette har jeg fått en flust med spammail. Jeg er så redd for at disse mailene kan trekke penger fra meg? Nå oppga jeg ikke noe personlige opplysninger og det begynner jo å bli en stund siden, men disse spam mailene blir jeg altså ikke kvitt. I den samme perioden så trykket jeg på en mail der

man kunne vinne en data og da ble jeg automatisk registrert og fikk

en regning på noen hundre kroner. Sendte en mail og dette ordnet

seg, men har fått skrekken av å trykke på slike mailer. Har bedt om

å bli avskrevet fra konkurransen, for er blitt så skeptisk. Noen som

vet litt om dette?Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

53743ddf911bc6e5d5c57e8e7f8c9038"] 53743...038

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

d3bd2422e6444f43a849c03404314dce"] d3bd2...dce [/

i]

Dette blentatt opp på et av forbrukerprogrammene på tv i vinter.

Det er omtrent umulig å bli kvitt svineriet. Jeg har gjort det samme, men uten å gå videre å få noen regninger. Men har sikkert sletter og trykket avregistrer på tusen! Mail, minst.

I tillegg har på noen begynt å spamme meg med en mail der "meg" står som avsender, der de viser til at jeg har et problem med min ipad/iphone. Litt vanskelig når vi ikke eier en eneste i....produkt.

Anonymous poster hash: 9f62c...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Uff, får bare fortsette å slette de da.
Jaja, jeg er i det minste ikke alene.

AnonymBruker
Skrevet

Men lurer bare på en ting. Det sies at man ikke skal åpne spammail i det hele tatt, men jeg trodde det betydde at man ikke skulle trykke på linker og slik de oppgir. Men jeg pleier noengang å åpne de, altså at jeg ikke går videre, men bare trykker for å se hva som står som i en vanlig email.

Skrevet (endret)

Åpne dem er ikke problem. Men ikke trykk linkene.

Har åpna flere (mail, ikke linker) da jeg måtte se om de har mulighet for avregistrering eller finne mail adressa deres så den kunne blokkeres.

Endret av Leini
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Har slettet slike mail i to år, og slettet meg fra alt som kan være årsaken til at de dukker opp...

Har avregistrert meg på alle utallige ganger. Du er ikke alene! Og nei, aner ikke hvordan jeg skal bli kvitt de! Det kan komme opp mot 20 stk om jeg ikke avregistrerer ofte nok. Irriterende og kjipt, for det blir vanskelig å skille viktige mail fra spam.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Blir så redd når det står "Du har ikke fullbyrdet din lånesøknad osv". Jeg har jo ikke tatt opp lån, men det høres jo nesten sånn ut. Men de vil vel prøve å lure deg. Uff, for noe skitt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg endte opp med å bytte mailadresse for å slippe unna faenskapet. Nå er jeg veldig forsiktig med å legge fra meg mailadressen min, og bruker den gamle om jeg er i tvil.

Anonymous poster hash: cf4de...b58
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg og burde det, men får dere mailer som "du har ikke gjort ferdig din lånesøknad osv"? Det er de jeg synes er mest skummel.

AnonymBruker
Skrevet

- Opp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...