Gå til innhold

Alkohol på buss lørdagskveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ut på byen og møte noen venner, men kan ikke dra på vors og har dessuten ikke så mye drikke, eller penger til å drikke særlig mye ute. Tenkte å ha med en vannflaske med vodka på og drikke på bussen (er en ganske lang busstur, drikker jeg før blir jeg nærmest edru igjen med en gang jeg er på utestedet) for at det skal vare lengst.

Vet jo at det ikke er lovlig og ingen kommer akkurat til å la seg lure av vannflasken når jeg kommer der pyntet en lørdagskveld, men kommer noen til å bry seg? Kommer ikke til å være sørpe full eller oppføre meg dårlig så klart!

Anonymous poster hash: 415be...ef1
Skrevet

Ingen bryr seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må du være beruset, da? :klo:

Om noen kommer til å bry seg avhenger av mye rart. Tar du med en veske med en vannflaske, boller/kjeks/godteri som ikke griser, etc, så det ser ut som du bare spiser et lite mellommåltid, og bussen er passe tom, så er det antakelig ingen som kommer til å bry seg. Sitter du der med kun flaska og pemper, og særlig hvis bussen er så full at det sitter folk nært som kan merke lukta, så kan du nok risikere både tilsnakk og å bli kastet av bussen.

Anonymous poster hash: 6ad38...161
  • Liker 1
Gjest Hofmann
Skrevet (endret)

Hehe. Norsk alkohol-politikk i et nøtteskall. Tenk så mye greiere det hadde vært dersom ikke prisene på alkohol på utesteder var avgiftsbelagt herfra og til månen, og man faktisk kunne starte kvelden med å dra på puben, uten å gjøre seg til rakafant av den grunn. Det hadde vært noe, eller hva?

Men nei da, la oss heller sørge for at folk skal drikke seg sørpa hjemme først, eller på bussen, før de i det hele tatt kommer seg til byen. For da får vi jo et så mye sunnere forhold til alkohol, og så blir det mye mindre bråk. Og ikke minst, ved å legge til rette for at alkohol er noe som helst skal nytes i smug, kan vi også leke struts i forhold til mennesker med reelle alkoholproblemer, og late som at problemet ikke finnes. For som alle vet: "Ute av syne, ute av sinn."

Egentlig burde vi bare forby alkoholservering ute i det hele tatt. Eller enda bedre; forby alkohol i alle sosiale settinger. Fra nå av er det kun lov å drikke alkohol hjemme, alene, i mørket og med gardinene trukket for.

Endret av middels
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bryr seg.

Da jeg var alkis drakk jeg hele tiden øl på buss, bane, tog.

Anonymous poster hash: 5d8ed...305
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for svar, regner med det går fint ja, men vet noen kan være strengere enn andre. Og jeg tar buss kl 11 om kvelden i festkjole så det er nok ingen som tror jeg bare spiser et måltid med vann til, hahah. Folk kommer jo til å skjønne det, men om noen kommer til å bry seg såpass at jeg blir kastet av bussen er vel det jeg lurer på.

Anonymous poster hash: 9bcd6...d23
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Takk for svar, regner med det går fint ja, men vet noen kan være strengere enn andre. Og jeg tar buss kl 11 om kvelden i festkjole så det er nok ingen som tror jeg bare spiser et måltid med vann til, hahah. Folk kommer jo til å skjønne det, men om noen kommer til å bry seg såpass at jeg blir kastet av bussen er vel det jeg lurer på.

Anonymous poster hash: 9bcd6...d23

Som allerede skrevet, ingen bryr seg. Iallfall ikke når du har spriten på en vannflaske.

Anonymous poster hash: 5d8ed...305

AnonymBruker
Skrevet

er faktisk ingen som bryr seg så lenge du oppfører deg å du ikke spyr utover bussen :P been there done that :)

Anonymous poster hash: c3c80...3aa
  • Liker 2
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Gjort dette x-antall ganger i mine yngre dager. Ingen bryr seg.

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde dette ukentlig i ca 10 år, og nei ingen bryr seg med mindre man sitter å raver og plager andre busspassasjer med overstadig full oppførsel og bråk.

Anonymous poster hash: 79951...a21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...