AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #1 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har et problem med at jeg rødmer ganske lett, og helt uten grunn. Trenger ikke være i situasjoner jeg føler meg flau (men spesielt da). Dette gjør at jeg gruer meg veldig til å gifte meg, kommer sikkert til å gå rundt som en rød tomat hele dagen.. Snakke med masse folk jeg ikke har truffet før (endel av mannens venner/familie), høre på taler, være i fokus - alt dette er ting jeg vet kommer til å gjøre at jeg rødmer. Finns det noe å gjøre med dette? Medisiner? Sminke? Egentlig er sminke utelukket..bruker nesten ikke sminke til daglig og vil ikke ha så mye på dagen heller. Anonymous poster hash: 81b93...9f0
sjokkolokko Skrevet 30. mai 2015 #2 Skrevet 30. mai 2015 Huff, jeg føler med deg, jeg er likedann, rødmer for INGENTING. Kan være at jeg møter noen tilfeldig hvor jeg ikke har ventet det, eller at noen snakker til meg eller spør om noe som jeg somler med å klare å få svart på. Wooouuuuup så er jeg rød. Jeg vet desverre ikke om hva som hjelper, selv bruker jeg sminke til vanlig, men er nok følelsen som er verst. Spør ofte de som jeg går med i slike situasjoner om jeg er heeelt rød, men de sier de ikke ser det så tydelig. Trøster meg med at det er verre inni hodet enn utenpå!!! 1
Strawberrygirl Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Slik er jeg også! Er ikke noe gøy I det hele tatt. Spesielt når jeg jobber med ungdommer! Men jeg sminker meg med brunkrem som skal dempe rødheten. Det syns jo at jeg rødmer, men da blir det ikke så voldsomt. Har ikke hørt om medisiner for dette, men leste en gang at man kunne få hjelp hos psykolog. Kan ikke helt si hvordan det hjelper? Uansett, hvis du finner en "mirakelkur" skriv det gjerne her ja
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Uff, kjenner meg så godt igjen. Hater det! Det jeg vet hjelper er antidepressiver, men det er jo ingen god løsning da. Også hørte jeg engang om noe som het grønn krem, som visstnok skulle kamuflere. Anonymous poster hash: 0100c...579
Pipzky Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Foundation.. Ser ut som hudfargen din, men du rødmer ikke gjennom . Vet du skrev utenom sminke, men det hjelper
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Jeg har brukt kanebo sensai Foundation i over 10 år, syns den demper det bra på meg hvertfall. Fikk en ny trygghet etter jeg begynte med den :) Og den ser veldig fin ut også, man kan velge et nr som passer huden. Jeg har vanlig lys norsk hud og bruker 204. (Den koster 370, men varer leeenge, jeg har en i et halvt år) Anonymous poster hash: 24100...9b2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 Åh som jeg kjenner meg igjen! Jeg sminker meg ikke for å løfte utseende, men for å minske rødming. Om du finner en dekkende foundation, har det hjulpet for meg når jeg er utE av huset. Anonymous poster hash: 239ca...fd9
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 TS her, Det er jo godt å høre man ikke er alene Er det noen av dere "rødmere" som har giftet dere? Hvordan gikk det i bryllupet? Føler det blir så unatrulig med masse sminke siden jeg ikke bruker det til vanlig. De gangene jeg har blitt sminket med foundation og sånne ting har jeg følt meg som en klovn Blir helt stiv i maska og tør nesten ikke røre meg. Vil jo se ut som, og være meg selv (uten rødming så klart) i bryllupet mitt. I tillegg blir det nok masse grining, ser for meg det er dårlig kombo med masse sminke? Fikk faktisk et tips fra en kollega igår, hun bruker betablokkere mot rødming. Det er egentlig en hjertemedisin, men hjelper visst mange som sliter med rødming. Har bestilt meg time hos legen min, så får vi se. Hvis det ikke er et alternativ for meg, så anbefalte hun champagne-frokost på bryllupsdagen, med påfyll i relativt små menger utover dagen Anonymous poster hash: 81b93...9f0
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #9 Skrevet 31. mai 2015 Sikker på at du ikke har Rosacea? Da blir man ofte rød rosa i ansiktet og rødming ganske ofte. Finnes kremer for å nøytralisere det. Anonymous poster hash: 5a809...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå