Gå til innhold

Han nekter å gi meg halv parten av pengene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Har et lite problem og håper noen kan gi meg råd.

Ble separert for snart to år siden. Har et felles barn som bor 50% hos meg. Barnet mottar 1870 kr,- per mnd grunnstønad for fordyret mat fra Nav. Dette er penger som i utgangspunktet utbetales til barnetskonto med begge foreldre som disponente. Så skal foreldre dele pengene for å dekke barnets kost kostnader.

Problemet er at eksmannen mottar pengene på en konto som jeg ikke kjenner eller har tilgang til og han nekter å gi meg halvparten av de.Jeg har ikke sett fått en krone av de siden jeg flyttet ut.

Nav sier at dette er en sak mellom han og meg. Men synes at det er dumt av de å betale til feil konto, når de er pålagt av begge foreldre skal ha tilgang til det. Penga er jo til å kjøpe mat til barnet.

For de som ikke kjenner til grunnstønad, gies disse til folk med spesielle medisinske behov og uavhengig av økonomisk situasjon.

Takker alle svar!

Anonymous poster hash: 99c68...b41

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo tåpelig gjort av mannen om om du har barnet 50% og barnet har jo behov for samme kost hos mor også!

Synes det er veldig rart at NAV ikke mener de har koe med dette.... Mannen er jo råtten mot barnet :o

Jeg kjenner dessverre ikke godt kok til det at jeg kan si noe på hvordan dette kan løses om ikke NAV hjelper til for at dette skal deles likt. Om ikke far heller deler dette, kan man eventuelt anmelde til BV eller liknende, da dette omhandler barnets beste? Dersom du da ikke har økonomi til dette utenom. Men pengene skulle aldri havnet på den kontoen!

Anonymous poster hash: d4ad9...5f6

Gjest Blondie65
Skrevet

Her må du nok gå rettens vei. Dvs du begynner på familievernkontoret og dersom dere (eventuelt nok en gang) ikke blir enig så går du til retten. Jeg antar at far her ikke bare er vanskelig på dette området.

Du kan jo også fremsette et skriftlig krav om overføring av kr x (andel av beløpet sett i forhold til samværs prosent) for å dokumentere at far ikke betaler dette. Slikt krav fremsetter du enkelt ved å sende far en giro eller en faktura med en betalingsfrist. Da har du et krav du kan gå til forliksråd og namsmannen med.

AnonymBruker
Skrevet

For en drittsekk! Dette må du ta videre!

Anonymous poster hash: d2da5...bfd
Skrevet

Tar jeg ikke helt feil her så....

Selv ved delt omsorg så er det en primær forsørger, vanligvis blir dette kvinnene. I såfall kan du endre kontonummer hos NAV. Om ikke er du i trøbbel.... På flere måter faktisk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...