Gjest Hel Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 Smertene er uutholdelige og jeg blør veldig mye. Synes bind er ekle og tamponger er for vonde til å bruke. Hadde gjort MYE for å få mensen færre enn 12 ganger i året. Jeg bruker p-plasteret for øyeblikket men det fungerer ikke når jeg prøver å hoppe over en uke, jeg får mensen likevel. Jeg blir rett og slett deperimert hele uka for det skaper bare problemer for meg. Vet at det finnes andre prevensjoner (sp?) som gjør at du ikke får det så ofte men vet ikke hvilke. :oops: Kan noen gi meg hvilke valg jeg har eller hva som virker best ut ifra hva jeg har fortalt?
Gjest Myumi Skrevet 31. august 2004 #2 Skrevet 31. august 2004 Hvis smertene er "uutholdelige" bør du komme deg til legen. En tampong som er satt i riktig merkes ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #3 Skrevet 31. august 2004 Enig med Myumi, i vår dager er menssmerter helt unødvendig. Kom deg til legen og få resept på smertestillende, så vil uka bli mya bedre. Blir helt oppgitt over jenter som går rundt og syter over menssmerter, når det finnes god hjelp og få.
Gjest Hel Skrevet 31. august 2004 #4 Skrevet 31. august 2004 Har fått smertestillende fra legen men de funker ikke mer en et par timer og jeg kan ikke ta mer en 2 om dagen ifølge legen.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Da bør du dra tilbake til legen, og si du vil prøve noen annet.
Gjest Myumi Skrevet 31. august 2004 #6 Skrevet 31. august 2004 Har fått smertestillende fra legen men de funker ikke mer en et par timer og jeg kan ikke ta mer en 2 om dagen ifølge legen. Så be om noe sterkere da eller oppsøk annen behandling. Som pulverheksa sier så finnes det hjelp men du kan ikke sitte på rumpa hjemme og klage.
Gjest Hel Skrevet 31. august 2004 #7 Skrevet 31. august 2004 Sitter ikke hjemme på 'rumpa og klager'. Har faktisk prøvd mye for at det skal bli lettere men det har ikke funka. Hva jeg lurte på var ikke hva jeg burder gjøre ang. smertene men hvis det fantes andre prevensjoner som gjør at jeg ikke får mensen så ofte.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #8 Skrevet 31. august 2004 Sitter ikke hjemme på 'rumpa og klager'. Har faktisk prøvd mye for at det skal bli lettere men det har ikke funka. Hva jeg lurte på var ikke hva jeg burder gjøre ang. smertene men hvis det fantes andre prevensjoner som gjør at jeg ikke får mensen så ofte. Jeg bruker marvelon p-piller. det er en enfase p-pille og da hopper jeg enkelt over mensen ved bare å begynne rett på nytt brett uten pillefri uke. har mensen så ofte jeg gidder ca hcer tredje måned.
vackraflickan Skrevet 31. august 2004 #10 Skrevet 31. august 2004 Har sendt deg pm. Er i samme situasjon. Du bør komme deg til spesialist. Få henvisning fra fastlegen din. Gleder meg til den gang det blir funnet opp en pille som fjerner menssmerter.
Gjest Anonymous Skrevet 31. august 2004 #11 Skrevet 31. august 2004 Sett inn hormonspiral! da mister du mest sannsynlig hele mensen, det gjorde ihvertfall jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #12 Skrevet 31. august 2004 Sett inn hormonspiral! da mister du mest sannsynlig hele mensen' date=' det gjorde ihvertfall jeg.[/quote'] Skulle til å anbefale det samme. Har en venninne som hadde sterke blødninger, og hun har nå sjeldene og små blødninger Angående bind og tamponger. Jeg er glad jeg fant Diva Cup. Hater bind, og blør så lite at tamponger føles ut som om de er lagd av sandpapir..
Litago Skrevet 31. august 2004 #13 Skrevet 31. august 2004 Det har kommet P piller på markedet her i USA som gjør at du får mensen kun fire ganger i året. Du kan lese mer om det her. Aner ikke om de har kommet til Norge ennå, men du kan jo spørre legen din. Lykke til! :-)
Gjest Hillary.. Skrevet 31. august 2004 #14 Skrevet 31. august 2004 Hva slags smertestillende har du? Få den sterkeste naproxen, som går rett på muskler. Få også resept på Paralgin Forte eller Pinex Forte. Naproxen inneholder noe som kan redusere blødningen litt i tillegg til å være effektiv smertestillende mot muskelsmerter.
Gjest Hel Skrevet 31. august 2004 #15 Skrevet 31. august 2004 Det har kommet P piller på markedet her i USA som gjør at du får mensen kun fire ganger i året. Du kan lese mer om det her. Aner ikke om de har kommet til Norge ennå, men du kan jo spørre legen din. Lykke til! :-) Har lest mye om Seasonale. Vil veldig gjerne prøve den. Jeg er i USA for øyeblikket (bor her 6 mnd. i året) men vet ikke om det er mulig å kjøpe p-piller her bare for å ta det med hjem til Norge. Takk for linken. :-D
Gjest Hillary.. Skrevet 31. august 2004 #16 Skrevet 31. august 2004 Seasonale høres ut som å kødde veldig med kroppen. Jeg har brukt p-sprøyte, og dte var også å kødde veldig med kroppen. Mistet syklus og mensen helt. Ikke bra!
Gjest Anki Skrevet 31. august 2004 #17 Skrevet 31. august 2004 Sett inn hormonspiral! da mister du mest sannsynlig hele mensen' date=' det gjorde ihvertfall jeg.[/quote'] Eller sånn som meg: Blø litt hver dag i ett år! Da ga jeg opp. Hadde en del smerter også, men har hørt om andre som har veldig god erfaring med denne spiralen.
Gjest Lady-M Skrevet 1. september 2004 #18 Skrevet 1. september 2004 Jeg synes Naproxen hjelper godt. I og med at menssmerter som regel er muskelkramper i og rundt livmoren, hjelper Naproxen som er muskelavslappende. Jeg begynte med p-piller da jeg var 16 og har hatt store smerter i 10 år, har prøvd mange forskjellige merker. Nå har jeg sluttet på pillen og en ny verden har åpnet seg for meg. Aldri mer vondt og nesten ikke mensen. Helt utrolig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå