AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Hei, for et halvt år siden flyttet jeg sammen med kjæresten min gjennom to år. Vi er bare i midten av 20-årene, så jeg har hittil akseptert at han vil være ung og drikke en del. For ett år siden ble det mer og mer drikking. Som regel 3-4 ganger i uken. Unntaksvis mer. Han drikker seg alltid full. Nå er jeg så dritt lei han kommer dritings hjem halve uken, stinker alkohol og sover urolig. I tillegg har han blitt ekstremt tiltaksløs ellers. Han jobber 100 prosent, men kommer flere ganger i måneden kraftig forsinket på jobb fordi han er bakfull. Han lyver til meg om hvor mye han drikker. Han sier han er redd for å få kjeft hvis han drikker seg full, og derfor må lyve.. Den meste av ølen drikker han ute med venner. Han har alltid et påskudd for å drikke, og alltid venner som vil møte han. Han er derfor ikke en "alenedrikker". Han bruker mellom 5.000 og 10.000 i måneden på øl fordi han drikker så mye ute. Det går ofte 10 halvlitere ned. Minst. Når han drikker, begynner han som regel klokken 16.00 på ettermiddagen og fortsetter til langt på natt. En gang kom han ikke hjem fordi han ville skjule hvor full han var. Da møtte han til 0800-vakt på jobb klokken 15.00 dagen etter.. Han har mye alkoholisme i familien, og jeg frykter at han har mistet kontrollen. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 26fe6...c25
Strawberrygirl Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 (endret) Enig I den over om at det høres ut som han trenger hjelp. Samboeren min har en mor som er alkoholiker. En periode I fjor sommer drakk han plutselig øl hver dag, og noen ganger midt på dagen. Tilsluttet tok jeg det opp med han, at jeg syns han drakk mye. Samtidig la jeg frem at om man er vokst opp med mor som er alkoholiker, kan det fort arves (sosial arv). Sa jeg var redd for at han skal dette inn I samme mønster og at der var uaktuelt for meg å Være sammen med en alkoholiker og bo med han og barn da. Etter dette har han knapt rørt øl. Han tar seg en øl eller to kanskje en gang I mnd. Om jeg var deg ville jeg snakket med han. Hørt om hva som er grunnen til at han drikker så mye, og at det virker som på deg at han er ute å kjører litt. Endret 30. mai 2015 av Strawberrygirl
waco Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Hei, for et halvt år siden flyttet jeg sammen med kjæresten min gjennom to år. Vi er bare i midten av 20-årene, så jeg har hittil akseptert at han vil være ung og drikke en del. For ett år siden ble det mer og mer drikking. Som regel 3-4 ganger i uken. Unntaksvis mer. Han drikker seg alltid full. Nå er jeg så dritt lei han kommer dritings hjem halve uken, stinker alkohol og sover urolig. I tillegg har han blitt ekstremt tiltaksløs ellers. Han jobber 100 prosent, men kommer flere ganger i måneden kraftig forsinket på jobb fordi han er bakfull. Han lyver til meg om hvor mye han drikker. Han sier han er redd for å få kjeft hvis han drikker seg full, og derfor må lyve.. Den meste av ølen drikker han ute med venner. Han har alltid et påskudd for å drikke, og alltid venner som vil møte han. Han er derfor ikke en "alenedrikker". Han bruker mellom 5.000 og 10.000 i måneden på øl fordi han drikker så mye ute. Det går ofte 10 halvlitere ned. Minst. Når han drikker, begynner han som regel klokken 16.00 på ettermiddagen og fortsetter til langt på natt. En gang kom han ikke hjem fordi han ville skjule hvor full han var. Da møtte han til 0800-vakt på jobb klokken 15.00 dagen etter.. Han har mye alkoholisme i familien, og jeg frykter at han har mistet kontrollen. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 26fe6...c25 Spør ham hvorfor han liker å drikke så mye at han må juge om det? Liker han å juge eller liker han å drikke må du spørre ham om? Og så over til deg selv. Kanskje du er like avhengig av ham som han er av alkoholen sin? - hvem av dere to da ifølge deg selv har et problem da?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Om han ikke er alkoholiker så høres det i det minste ut som han er på god vei til å kunne bli det. Man er ikke nødvendigvis alkoholiker fordi man drikker mye og ofte da man har forskjellige toleranse for å utvikle det, men han er nok i faresonen siden det er utbredt i familien hans. Svaret på spørsmålet får man gjerne når man finner ut hva som skjer når han slutter og drikke eller i det hele tatt klarer å slutte en periode. Klarer han det? I så fall, hvordan reagerer han på det? Men selv om dette ikke nødvendigvis dreier seg om klinisk alkoholisme så er det vel på det rene at det er ute av kontroll rent sosialt. Når han stadig kommer for sent på jobb og alkoholen generelt påvirker livet i så stor grad så vil jeg si han har et problem. Det bør det jo tas tak i. Anonymous poster hash: e0583...995
Kontormus Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Han har, eller er på vei til å utvikle alkoholisme. Dette må han ha hjelp til.... hvis han vil. Det var jo det da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå