AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 På under ett år har vi fått frastjålet 3 sykler. Egenandelen for sykler er på kr 2000 i selskapet vi bruker, så dette begynner jo å koste en del. Lurte derfor på om det finnes sykkelforsikringer som har mindre egenandel? Jeg vet egentlig ikke hvorfor dette skjer, men antar at det er en bande el som holder øye med nabolaget og stjeler sykler, når det er en mulighet for det. Dette er heller ikke så veldig dyre sykler, så merkelig at de tar akkurat våre..... Anonymous poster hash: a019d...bbf
illywhack Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Falck registrer sykkelen. Da har du en bedre sak hos forsikringselskapet. Om mulig, lås den inn en plass. Ta den med inn i ganga, i garasjen, i boden ol. Sett den gjerne bak huset, og bruk to solide sykkellåser. Ikke slike kjipe tynne med kode ol. Skikkelige, helst med kjetting i. Det har i alle fall hindret tyvene i mitt område fra å stjele min 3. sykkel..
Rosalie Skrevet 30. mai 2015 #3 Skrevet 30. mai 2015 Sett syklene inn i bod, evt annet sted i boligen. Her bæres sykler inn og ut hver eneste gang de brukes. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #4 Skrevet 30. mai 2015 Vi bor i et område i oslo hvor det er helt ekstremt mye sykkelstjeling. Her blir sykkelen alltid med inn. Vi har låsbare boder i kjelleren. Ser også at mange lager stativ på veggen ute på balkongen. Ellers så har riktig lås mye å si. Sånne "myke" låser er lette å fjerne. Kjøp to sånne tykke helt stive låser. En til hvert hjul. Anonymous poster hash: e2302...b06
Høna79 Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Kjøper du dyr nok lås? Bor i Oslo selv, og har dessverre erfart at selv om du har en billig sykkel, så bør du ikke spare på låsen. Selv med forsikring, for du taper jo som du har erfart egenandelen. Min erfaring er at sykkellåsene som duger koster ca 1000 kr I tillegg kan du jo vurdere å gjøre den nye sykkelen " styggere", f eks spraylakkere den e.l..
Svampebob1 Skrevet 30. mai 2015 #6 Skrevet 30. mai 2015 Du må kjøpe en lås som er kuttefri (kan kjøpes på mc-butikk) og som man trenger vinkelsliper for å få løs. Det lager for mye bråk til at noen gidder. I tillegg må du låse sykkelen FAST til noe, sånn at det ikke bare er å løfte den med seg. Gjerne kombiner flere låser.
Gjest Blondie65 Skrevet 31. mai 2015 #7 Skrevet 31. mai 2015 Lås både ramme og begge hjul fast med forskjellige låser. Registrer sykkel i Falck sykkelregister og merk den med at den er registrert der. Hjemme bør sykkelen være innelåst.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #8 Skrevet 31. mai 2015 Jeg bor i Oslo og kjøper aldri en sykkel dyrere enn 2500, og den har jeg fått beholde, bortsett fra en del deler som narkisene driver og skrur av. Feks har de tatt setet, flere ganger skjermene, den greia som holder forhjulet fast i ramma. Selve sykkelen har fått stå, bortsett fra området rundt Oslo City hvor jeg tok en kar på fersken. Her må du aldri gå fra sykkelen din mer enn 10 min. Låsen min kosta 500 og er i tjukk kjetting. Jeg ser av hakkene på den at de har prøvd seg, men de har gitt opp, så den var verd pengene. Jeg har fått sykkelbutikken til å feste setet og hjulene med en sånn skrue som man må ha et eget skrujern som passer til for å få løs. I tillegg har jeg gitt opp å ha skjermer, etter å ha mistet tre sett skjermer. Anonymous poster hash: 47086...306
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå