Gjest Gaea Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Hei! I dag kjøpte jeg hårfarge, planen var å gå fra å være mørk blond/lys, lys brun til hakket mørkere lysebrun i kald tone. Vi fant en pakke som så lovende ut på bildet, både forside og de bildene som viser hvordan det vil bli - og la merke til at den het Dark golden copper blonde. Spurte betjeningen, som var enig i at fargen på bildene ikke stemte overens med navnet, samt at nummeret (6.0) tilsa at det skulle være brunt uten rødskjær, så det var nok navnet som var litt rart. Endte opp med å kjøpe den, den her; Uansett, sitter her med oransje hår. Så, kan jeg bare farge det på nytt i en kald bruntone, eller vil rødskjæret vedvare uansett? Har det noe å si om jeg prøver å farge det ganske lyst, eller er en mørkere tone bedre for å få vekk det røde? Noen tips?
ReyJu Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 Det samme skjedde med meg en gang. En ren 6'er en nøytral farge, så den skal i teorien ikke være hverken varm, eller kald, så det er rart at håret ditt ble oransje. Må være noe rart med den fargen Du kan ta en tur til frisøren og kjøpe en glansvask i en 6'er der, eller 6.1 (som er kald) for å rette opp fargen litt. Mange frisører selger også pigment som du bruker i dusjen for å korrigere farge. Jeg brukte det da jeg hadde et lignende uhell, og fargen ble til slutt kjempefin
Yvelia Skrevet 29. mai 2015 #3 Skrevet 29. mai 2015 (endret) Det var veldig rart.. 6/0 er jo en naturfarge... Burde vært merket med 6/4 eller noe slik som ditt hår ble. Hvis du ikke vil rette det opp hos frisør, så kan du gå innom en salong som fører Wella (Nikita f.eks), og spørre etter Color Fresh. Koster rundt en 150 kr, og brukes til å korrigere farge. (er mer som en glansvask) edit: Så du hadde spurt om noe annet også:-p Du kan ikke farge det lysere, men du kan evt bruke en kald farge som er lysere (håret vil altså ikke bli lysere) eller i samme mørkhetsgrad for å korrigere. Men da må det være en kald farge! Du kan selvfølgelig å farge det mørkere, men det trengs igrunnen ikke, med mindre du vil ha det mørkere. Da å må du velge en kald farge. Endret 29. mai 2015 av Yvelia
Gjest Gaea Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Takk for tips. Da skal jeg forhøre meg litt rundt og se om det blir Color Fresh, glansvask eller bare ny hårfarge. Har ikke lyst til å få lysere farge, heller ørlite mørkere og en del kaldere, var bare redd for at rødskjæret ville henge i dersom jeg ikke brukte noen type fargekorrigering/farget mørkt. Om det ikke er nødvendig så er det kanskje like greit å bare farge på nytt, men jeg tror jeg spør frisørsalongen om hva som er best for sikkerhets skyld. Ja, er enig i at det er rart.. Litt overdramatisk er jeg kanskje, direkte oransje er det jo ikke, men lyst og med tydelig rødskjær = oransjeaktig. Skal passe bedre på neste gang!
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #5 Skrevet 30. mai 2015 Så lenge du ikke har noe imot å gå hakket mørkere enn du allerede er nå, så burde du velge en litt mørkere kald tone og farge på nytt. Men det røde kan sitte litt i. Å få bort røde pigmenter er noe av det vanskeligste å få bort. Det vet jeg fordi jeg har mye røde pigmenter i håret mitt selv fra naturens side. Så bare det å bleke håret lyst er en skikkelig vanskelig prosess for meg. En gang jeg ble for "rød" farget jeg det mørkere to ganger til etter på hos frisør, og enda "skinte" det røde gjennom fargen i sollyset. Så vær obs på at det røde kan sitte godt i en stund til selv om du farger det pånytt med en kald farge. Anonymous poster hash: e5bf9...642
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå