Gå til innhold

Idioti...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi akkurat tømt fryseren og 2 kjøleskap. Det ble til 3 søppelsekker.

Jeg måtte si til samboer at det egentlig er idioti, for vi tømte dette for å gjøre mer plass siden vi skal til Sverige å hamstre i løpet av helgen :sjokkert:

Nå er det kanskje etpar år siden vi sist gikk skikkelig igjennom fryseren, men likevel da...

Anonymous poster hash: 22667...622
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kaster dere mat istedenfor å gi bort?

Fy f

Anonymous poster hash: 0f492...3f2
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kaster dere mat istedenfor å gi bort?

Fy f

Anonymous poster hash: 0f492...3f2

Tror ingen vil ha harsknet ribbe eller laks, eller vissen salat...

• Liker 3
Skrevet

Hmm ja enten må gammel mat gi plass for ny, eller så får man kjøpe flere frysere når man skal harryhandle.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm ja enten må gammel mat gi plass for ny, eller så får man kjøpe flere frysere når man skal harryhandle.

Uff, syns vi har mer enn nok med en stor og en liten fryser + 2 kjøleskap.

Det verste er den store fryseren, når det blir for mye i den så mister man fort oversikten over hva man har.

Skrevet

Hvis dere ikke bruker maten, hvorfor handle mer?

Salat i fryser'n? :glare:

Skrevet

Jeg er kanskje litt naiv nå, men er det ikke en idé å prøve å spise det man har før det blir så gammelt at man må kaste det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er den store fryseren, når det blir for mye i den så mister man fort oversikten over hva man har.

Dere kan skrive opp hva dere har i fryseren, og bare krysse ut/streke over etter hvert som det blir tomt :)

Anonymous poster hash: 3bc48...a96

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere ikke bruker maten, hvorfor handle mer?

Salat i fryser'n? :glare:

Vi pleier å bruke maten, men som jeg nevnte over her så mister man fort oversikten når fryseren blir for full.

Skal prøve å ikke fylle den så vanvittig nå :)

Salaten lå i et av kjøleskapene.

AnonymBruker
Skrevet

Dere kan skrive opp hva dere har i fryseren, og bare krysse ut/streke over etter hvert som det blir tomt :)

Anonymous poster hash: 3bc48...a96

Lurt :)

Skrevet

Det finnes gode dataprogrammer for sånt. Når man legger noe i fryseren fører man det inn, og når man tar noe ut fører man det ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kanskje litt naiv nå, men er det ikke en idé å prøve å spise det man har før det blir så gammelt at man må kaste det?

Vi pleier egentlig å være flinke å bruke det vi har i fryseren, men ikke denne gangen.

Skrevet

Vi endte opp med fryseskap istedet for den store boksen. Det ble mye bedre plass og mye mer oversiktlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Shit. Ikke bra. Glad jeg bare har en liten fryseboks utenom kjøleskapets fryseskuffer.

Det lille som måtte bli tørt i fryseren spiser heldigvis hunden gladelig.

Anonymous poster hash: aa344...127

Skrevet

Det er helt ufattelig i mine øyne å kaste 3 sekker mat for så å gå ut å kjøpe mer. Hvordan er det mulig? Bruker dere ikke mat fra frysa overhodet?

AnonymBruker
Skrevet

Shit!

Her bruker dere alle våre norske penger i Sverige, for så å bare kaste varene? Hvor er logikken? Hvorfor ikke heller holde pengene her hjemme og støtte norskt landbruk også? Vi trenger den mer enn vi trenger svenske kjøttbullar :P

Ikke blir det noe dyrere med norsk mat heller. Å reise langt for å handle mat, som ikke er så veldig mye billigere, og for så å kaste store deler av dette etterpå. Sikker på at dette regnskapet ikke ser veldig bra ut om dere går det litt i sømmene.

Anonymous poster hash: d29bf...af2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan vel heller si at dere har mye mer enn nok med 2 frysere, når dere hiver 3 sekker mat...

Hamstre for å hive?

Galskap.

Anonymous poster hash: 37454...d34

AnonymBruker
Skrevet

Et ekstra aspekt her er respekten for kjøttet, eller dyrene.

Jeg vil regne med at billig kjøtt fra Sverige ikke er økologisk eller småskalaprodusert. Det vil si at det industriproduserte kjøttet du kjøper, men ikke bruker, ikke bare først koster slaktedyrene et liv i lidelse, men at de ender opp som søppel i stedet for mat. Dobbelt meningsløst og respektløst, med andre ord.

Anonymous poster hash: 7ce88...685
  • Liker 3
Skrevet

Vi pleier å bruke maten, men som jeg nevnte over her så mister man fort oversikten når fryseren blir for full.

Derfor kastet jeg ut den gamle, store fryseren og kjøpte en mye mindre. Funker bra! :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Derfor kastet jeg ut den gamle, store fryseren og kjøpte en mye mindre. Funker bra! :)

Har en stund snakket om å bytte ut fryseren med fryseskap.

Er nå hjemme etter Harrytur. Maten er posjonert og lagt i fryseren - bortsett fra det vi skal ha idag og imorra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...