Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har dårlig erfaring med nordnet? Når jeg kjøper, eller selger fond så tar det 2-3 dager før dem blir solgt når det står på siden dems.

Jeg har storebrand fond. Burde ikke dette tatt 1 dag å selge?

Handelstider fond Forvalter Kjøp Salg Synlig i kontooversikt Nordiske forvaltere 0-1 dag 0-1 dag 2-5 dager Øvrige forvaltere 0-3 dager 0-2 dager 2-6 dager

Anonymous poster hash: 8bf0a...3b6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handelstider fond

Forvalter kjøp salg synlig i kontooversikt Nordiske forvaltere 0-1 dag 0-1 dag 2-5 dager Øvrige forvaltere 0-3 dager 0-2 dager 2-6 dager

AnonymBruker
Skrevet

Det står "Synlig på konto og transaksjonsoversikt" 2-5 dager. Du får den prisen som er i perioden 0-1 dager, men du får ikke se resultatet og pengene før etter 2-5.

Anonymous poster hash: 5cbb5...a4e
AnonymBruker
Skrevet

Det står "Synlig på konto og transaksjonsoversikt" 2-5 dager. Du får den prisen som er i perioden 0-1 dager, men du får ikke se resultatet og pengene før etter 2-5.

Riktig.

Anonymous poster hash: b4e8b...843

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo det da, men det er ikke solgt enda selv om det har gått 2 dager pga jeg ser markedsverdien beveger seg. Så når det står 1 dag for salg, så burde det vel være 1 dag?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner jo det da, men det er ikke solgt enda selv om det har gått 2 dager pga jeg ser markedsverdien beveger seg. Så når det står 1 dag for salg, så burde det vel være 1 dag?

Har du sjekket hvilken av dagene som ble brukt til å beregne salgsverdien? Verdien beregnes på ettermiddagen/kvelden, så 0 dager betyr samme kveld og 1 betyr kvelden neste dag.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det tar normalt to dager før endelig oppgjør, før tok det tre. Les her:

http://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Om-Oslo-Boers/Nyheter-fra-Oslo-Boers/Oslo-Boers-VPS-innfoerer-raskere-oppgjoer-fra-oktober-2014

Anonymous poster hash: d4935...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har dårlig erfaring med nordnet? Når jeg kjøper, eller selger fond så tar det 2-3 dager før dem blir solgt når det står på siden dems.

Jeg har storebrand fond. Burde ikke dette tatt 1 dag å selge?

Handelstider fond Forvalter Kjøp Salg Synlig i kontooversikt Nordiske forvaltere 0-1 dag 0-1 dag 2-5 dager Øvrige forvaltere 0-3 dager 0-2 dager 2-6 dager

Dette har altså ingenting med Nordnet å gjøre.

Anonymous poster hash: d4935...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte på onsdagskvelden og det er fortsatt ikke solgt siden summen på fondet gikk opp torsdagen og litt ned fredag. Håper jo det er solgt på mandagen, men hvorfor står det 1 dag for salg på nordnet? Om dem bruker 2-3 dager?

AnonymBruker
Skrevet

Du mener "hvorfor er det ikke synlig i kontooversikten"? Sannsynligvis fordi det tar 2-5 dager før den blir oppdatert.

AnonymBruker
Skrevet

Du mener "hvorfor er det ikke synlig i kontooversikten"? Sannsynligvis fordi det tar 2-5 dager før den blir oppdatert.

Glem det. Virker ikke ut som noen har nok erfaring til å skjønne hva jeg mener, Trudde "Salg" betydde at det tok 1 dag og få solgt et nordisk forvalter fond.

AnonymBruker
Skrevet

Glem det. Virker ikke ut som noen har nok erfaring til å skjønne hva jeg mener, Trudde "Salg" betydde at det tok 1 dag og få solgt et nordisk forvalter fond.

Det gjør sannsynligvis det, du skjønner bare ikke hva det innebærer at andelene er solgt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg solgte på onsdagskvelden og det er fortsatt ikke solgt siden summen på fondet gikk opp torsdagen og litt ned fredag. Håper jo det er solgt på mandagen, men hvorfor står det 1 dag for salg på nordnet? Om dem bruker 2-3 dager?

Det kan være at andelene faktisk er solgt, men siden det tar flere dager før kontooversikten er oppdatert vil denne vise andelene som om de ikke er solgt. Siden disse andelene vises i oversikten vil det bli vist en sum som varierer etter kurs selv om dette egentlig ikke gjelder for dine solgte andeler.

Anonymous poster hash: 531e7...7fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...