AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Skrevet 29. mai 2015 Jeg er en kvinne i slutten av 20-årene som vurderer å leie ut et rom i leiligheten min. Noen som har erfaringer med det? Litt skrekkblanda fryd å skulle dele leilighet med ukjente. Jeg har sengeplasser for inntil tre personer... Låser dere tingene deres? Låser dere rommet deres? Jeg har sovesofa i stua som jeg tenkte å sove på når de f.eks. bruker soverommet... Noen som har tips og ideer mtp. både sikkerhet og trivsel? Selv liker jeg å være alene, og leier ut først og fremst fordi jeg har behov for pengene. Så det jeg ser for meg er at de kan sove i leiligheten og bruke bad og kjøkken. Men jeg ønsker ikke å bruke for mye tid med dem... virker det veldig sært å sitte på sitt eget kontor å jobbe mens de f.eks. er i stua o.l.? Hva med måltider, virker det rart å lage seg sin egen middag, og spise for seg selv? Anonymous poster hash: 26cd3...b3c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Skrevet 29. mai 2015 1) Skriv leiekontrakt med en gang:) 2) Ville låst unna verdisaker, ja. Eller, ha egen lås på rommet ditt hvor du har sånt. Man vet faktisk aldri. 3) Forsikre deg om at nøkkelen du leier ut ikke kan kopieres. Har hørt ordentlige skrekkhistorier her : / 4) Jeg har hatt en leieboer før, som i, hun bodde i ett rom ved siden av stua vår haha.. Hun bodde billig siden vi er ganske mange. (Ikke så mye privatliv på henne, da vi ofte satt på stua rett ved rommet hun bodde i) Delte bad og sånn ja, og hun hadde egen hylle i kjøleskapet. Funka fint, men så ble hun ferdigutdanna og flytta for seg selv. 5) Vær nøye med hvor rent du ønsker å ha det! Hvis de som leier hos deg vet at det er strengt, så er min erfaring at de rydder og vasker etter seg. 6) Ville ikke hatt så mye dilldall, såper, pyntegjenstander, personlige ting stående absolutt over alt egentlig. Vet ikke hvorfor, kanskje for å få leieboerene til å føle seg litt hjemme de også? Anonymous poster hash: 76aa4...009
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå