AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #1 Del Skrevet 29. mai 2015 Herregud... er det grunnlag for stryk?? I første linje i innledningen kommer det frem hvilken oppgave det var ettersom det bare var en oppgave hvor man skule bruke det vedlegget, samt at ingen andre oppgaver var reklameanalyse... Er i norsk hovedmål... Anonymous poster hash: 2b45b...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #2 Del Skrevet 29. mai 2015 Nei, jeg kan vanskelig tenke meg at man stryket av den grunn. Anonymous poster hash: 1b8e8...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Penelopee Skrevet 29. mai 2015 #3 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Tror ikke du stryker av den grunn, men du må nok regne med at det trekker ned en litt. Jeg glemte å skrive kilder på en av mine eksamener på VGS, men strøk ikke av den grunn, selv om jeg trodde jeg skulle gjøre det. edit: skriveleif(er) Endret 31. mai 2015 av Penelopee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #4 Del Skrevet 29. mai 2015 Jaa regner jo med det trekker ned, men er livredd for å stryke... - TS Anonymous poster hash: b6b34...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #5 Del Skrevet 29. mai 2015 Det avhenger litt av sensor, men dette er ikke nok for å stryke (med mindre alt annet er bra). Dersom du stryker har du da god sjanse til å gå opp i karakter ved klage. Det trekker selvsagt ned da, men det vet du jo allerede. Anonymous poster hash: d5d68...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #6 Del Skrevet 29. mai 2015 Generelt sett antar sensor da at du svarte på den første oppgaven. Det har jeg i alle mine studieår fått beskjed om. Topp om du valgte oppgave 1, kjipt om du valgte oppgave 2 som er totalt ulikAnonymous poster hash: e65a2...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linaria Skrevet 29. mai 2015 #7 Del Skrevet 29. mai 2015 (endret) Nei, det tror jeg absolutt ikke er stryk. Endret 29. mai 2015 av Linaria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #8 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg har vært sensor mange ganger og jeg hadde overhodet ikke strøket deg for dette.Anonymous poster hash: 6ab2d...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #9 Del Skrevet 29. mai 2015 Generelt sett antar sensor da at du svarte på den første oppgaven. Det har jeg i alle mine studieår fått beskjed om. Topp om du valgte oppgave 1, kjipt om du valgte oppgave 2 som er totalt ulikAnonymous poster hash: e65a2...1bd TS valgte oppgave 4, har nettopp hatt den samme eksamenen. Håper virkelig ikke sensor antar at h*n valgte oppgave 1... Sensor skjønner nok hvilken oppgave du gjorde, og det trekker nok litt ned, men du strykes neppe for denne feilen. Selv kom jeg akkurat på at jeg glemte kilder. Brukte bare læreboka, men er fortsatt veldig bekymret. Anonymous poster hash: 15d9b...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #10 Del Skrevet 29. mai 2015 Tror ikke du stryker.. Så lenge de finner ut at akkurat den eksamesbesvarelsen tilhører deg, hvis ikke får du jo stryk. Og jeg som var beskymra for at jeg glemte sidetall på eksamen i går, det er jo egentlig ingenting i forhold til dette. Håper det ordner seg for deg da Anonymous poster hash: 4d0db...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #11 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg har vært sensor mange ganger og jeg hadde overhodet ikke strøket deg for dette.Anonymous poster hash: 6ab2d...4ba Sensor i norsk på vgs? Anonymous poster hash: beca4...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #12 Del Skrevet 29. mai 2015 Tror ikke du stryker.. Så lenge de finner ut at akkurat den eksamesbesvarelsen tilhører deg, hvis ikke får du jo stryk. Og jeg som var beskymra for at jeg glemte sidetall på eksamen i går, det er jo egentlig ingenting i forhold til dette. Håper det ordner seg for deg da Anonymous poster hash: 4d0db...f7b Å herregud.. Trodde du mente deltakernummer. Oppgavenummer har nok ikke noe å si nei litt trekk kanskjeAnonymous poster hash: 4d0db...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #13 Del Skrevet 29. mai 2015 TS valgte oppgave 4, har nettopp hatt den samme eksamenen. Håper virkelig ikke sensor antar at h*n valgte oppgave 1... Sensor skjønner nok hvilken oppgave du gjorde, og det trekker nok litt ned, men du strykes neppe for denne feilen. Selv kom jeg akkurat på at jeg glemte kilder. Brukte bare læreboka, men er fortsatt veldig bekymret. Anonymous poster hash: 15d9b...6ed Sånne ting kan nok trekke litt ned. Vipper du for eksempel mellom 4 og 5 så kan glemming av kilder dra deg ned på fireren. Så det er leit. Jeg glemte kilder på engelskeksamenen. Jeg brukte ingen andre kilder enn en artikkel fra forberedelsesdelen som det stod i oppgaveteksten at vi skulle bruke, men likevel burde jeg ha ført den på. Anonymous poster hash: beca4...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #14 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg valgte også å skrive om oppgave 4. Del A gikk bra og jeg skrev alle kildene jeg brukte, det samme gjorde også langsvaret.. Fikk dårlig tid til slutt, og det endte opp med at jeg ikke skriv kilden jeg brukte, selv om jeg i innledning skrev hva kilden handlet om... Jeg er livredd for at dette skal trekke MYE ned... Jeg føler meg så dum liksom.. Jeg skrev kildene jeg brukte på Del A, men at jeg kunne glemme det på Del B.... Er det noen som har erfart det samme? Anonymous poster hash: 3d5cd...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #15 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg valgte også å skrive om oppgave 4. Del A gikk bra og jeg skrev alle kildene jeg brukte, det samme gjorde også langsvaret.. Fikk dårlig tid til slutt, og det endte opp med at jeg ikke skriv kilden jeg brukte, selv om jeg i innledning skrev hva kilden handlet om... Jeg er livredd for at dette skal trekke MYE ned... Jeg føler meg så dum liksom.. Jeg skrev kildene jeg brukte på Del A, men at jeg kunne glemme det på Del B.... Er det noen som har erfart det samme? Anonymous poster hash: 3d5cd...2f6 Hva mener du med at du skrev hva kildene handlet om? Jeg skrev alle kildene på slutten jeg Anonymous poster hash: beca4...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 29. mai 2015 #16 Del Skrevet 29. mai 2015 Herregud... er det grunnlag for stryk?? I første linje i innledningen kommer det frem hvilken oppgave det var ettersom det bare var en oppgave hvor man skule bruke det vedlegget, samt at ingen andre oppgaver var reklameanalyse... Er i norsk hovedmål... Anonymous poster hash: 2b45b...2fc Tok nettopp samme eksamnen. Jeg gjorde det samme, hvis det er den barnebrud-analysen det er snakk om. Glemte også sidetall. var helt i ørska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 29. mai 2015 #17 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg valgte også å skrive om oppgave 4. Del A gikk bra og jeg skrev alle kildene jeg brukte, det samme gjorde også langsvaret.. Fikk dårlig tid til slutt, og det endte opp med at jeg ikke skriv kilden jeg brukte, selv om jeg i innledning skrev hva kilden handlet om... Jeg er livredd for at dette skal trekke MYE ned... Jeg føler meg så dum liksom.. Jeg skrev kildene jeg brukte på Del A, men at jeg kunne glemme det på Del B.... Er det noen som har erfart det samme? Anonymous poster hash: 3d5cd...2f6 Anbefaler å skrive kilder fortløpende i fotnoter. Lettere å henge med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #18 Del Skrevet 29. mai 2015 Et lite tips til neste gang er å starte med å lage topptekst med sidetall og den informasjonen som skal være der (eksaminantsnummer osv) og deretter påfører dere de kilder som dere regner med å bruke Jeg skrev opp bøkene og så skrev jeg også på Eksamenshefte norsk hoved/sidemål 2015. Da jeg hadde bestemt meg for hvilke oppgaver jeg skulle gjøre så førte jeg på de med en gang slik at det ble Eksamenshefte, norsk sidemål "Soga om Gisle Sursson" og bla bla bla. Det er det aller første dere bør gjøre før dere i det hele tatt begynne å skrive noe som helst på oppgavene. Mye kan dere skrive opp før eksamen i det hele tatt starter. Anonymous poster hash: beca4...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #19 Del Skrevet 29. mai 2015 Anbefaler å skrive kilder fortløpende i fotnoter. Lettere å henge med! Jeg kan ikke dette systemet med fotnoter. Når bruker man det? Anonymous poster hash: beca4...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 29. mai 2015 #20 Del Skrevet 29. mai 2015 Jeg kan ikke dette systemet med fotnoter. Når bruker man det? Anonymous poster hash: beca4...503 Istedenfor å skrive kildene nederst, som er rotete ettersom sensor eventuelt må rote seg til hvilken kilde som gjelder hvor osv, så tror jeg det er "referanser" øverst på word, så markerer du den teksten du har brukt kilde på og trykker "ny fotnote" eller noe sånt. Så havner det et tall etter det du har sitert, også skriver du kilden i bunnteksten med tallet! vanskelig å forklare på en pen måte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå