Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er på jakt etter en god, rød leppestift. Til nå har jeg kun brukt den fra H&M, men den forsvinner så fort og det er slitsomt å hele tiden måtte ta på nytt lag når man er ute :P

Har vært i butikken et par ganger for å finne en litt bedre en, men det er så mange merker å velge mellom! Hvis du bruker rød leppestift vil jeg gjerne høre hvem din favoritt er og evt. hvorfor :)

tenker på sånn her rødfarge btw http://www.klikk.no/incoming/img-1081913/BINARY/original/ste_the_5th_annu_1529545_13.jpg

Anonymous poster hash: b26be...b6e
AnonymBruker
Skrevet

Lancome har en ny god en, husker ikke hva den heter i farten.

Ellers ville jeg gått for en slik lip stain fra ysl. Sitter godt, og gir glans.

Anonymous poster hash: 8409f...676

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å bruke lip liner, og leppestiften sitter da MYE bedre og lenger enn før. Bruker selv HM leppestift, og den sitter nå til jeg fjerner den med sminkefjerner :)

Anonymous poster hash: bd5b8...38d

AnonymBruker
Skrevet

Mac sin Lady Danger er knallfin! :)

Anonymous poster hash: f721e...347

Skrevet

Este Lauder - scarlet siren. Den er bare fantastisk! Sitter som støpt og kjempefin farge. Og jeg har prøvd mye forskjellig.

Skrevet

Men hvilken hudtone har du? :) hvis du velger en leppestift som f.eks er kald, mens din hudtone er varm, så kommer det til å se feil ut, selv om fargen er kjempefin. Velger du derimot en som står til hudtonen din kommer du til å se smashing ut! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å bruke lip liner, og leppestiften sitter da MYE bedre og lenger enn før. Bruker selv HM leppestift, og den sitter nå til jeg fjerner den med sminkefjerner :)

Anonymous poster hash: bd5b8...38d

Tar du da lipliner på hele leppa eller bare "rundt" kantene? og hvilket merke? :)

ts

AnonymBruker
Skrevet

Men hvilken hudtone har du? :) hvis du velger en leppestift som f.eks er kald, mens din hudtone er varm, så kommer det til å se feil ut, selv om fargen er kjempefin. Velger du derimot en som står til hudtonen din kommer du til å se smashing ut! :)

Tror jeg har en mellomting/varm? Er det noe som heter det? :fnise:

Jeg er naturlig blond, men har farget håret mitt rødt så jeg tenker mer på at fargen skal matche håret mitt enn hudfargen min.

TS

Skrevet

Har hørt Ruby Woo fra Mac er en av de rødfargene som passer "alle".

Skrevet

Tror jeg har en mellomting/varm? Er det noe som heter det? :fnise:

Jeg er naturlig blond, men har farget håret mitt rødt så jeg tenker mer på at fargen skal matche håret mitt enn hudfargen min.

TS

Det er alltid lurt å gå ut i fra hudtonen når du velger både hårfarge og sminke :)

Hvis du ser på blodårene dine på håndleddet (der vi tar pulsen) så kan du fort finne ut hvilken hudtone du har :) ser blodårene blå/lilla ut har du en kald hudtone. Ser de derimot mer grønne ut så har du en varm undertone. Har du begge deler er du nøytral, hvilket betyr at du kan bruke både kalde og varme farger, men en har somregel en tendens til å helle litt mer mot enten varm, eller kald. For å finne ut om du er mer kald, eller varm, kan du prøve "smykketesten". Da tester du om du kler best gull, eller sølvsmykker. Eller du kan se om du kler mest helt hvite klær, eller mer kremhvite. Kler du best sølv og helt hvitt er du mest kald, og kler du mer gull og krem er du mer varm :)

Om hårfargen din har litt oransje i seg er den varm, om den har mer blå/lilla pigmenter i seg er den kald :)

Noen røde leppestifter som er fint til en varm hudtone er:

Dior-Ara Red, NYX-Eros, Mac-Lady Danger, Hourglass Raven og NARS-Heatwave.

For kalde hudtoner er disse fargene fine:

Mac-Ruby Woo, Mac-Red, Mac-Russian Red og Maybelline-Red Revival. Det var bare for å nevne noen, det er mange andre leppestifter som er fine :)

Du kan f.eks gå inn på Vita, eller Kicks og si at du skal ha en varm/kald leppestift, så finner de det du skal ha :)

Gjest Caress
Skrevet

Ruby Woo er fancy ja, og den Rihanna sin! Fra Mac.

Jeg bruker forresten bare sånn billigræl fra HM og Viva la Diva, da med en lipliner fra VLD under (over hele leppa) og de sitter ganske greit ^^ Gidder ikke bruke tohundre kroner ekstra på en leppestift som sitter i en halvtime ekstra lksom.

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid lurt å gå ut i fra hudtonen når du velger både hårfarge og sminke :)

Hvis du ser på blodårene dine på håndleddet (der vi tar pulsen) så kan du fort finne ut hvilken hudtone du har :) ser blodårene blå/lilla ut har du en kald hudtone. Ser de derimot mer grønne ut så har du en varm undertone. Har du begge deler er du nøytral, hvilket betyr at du kan bruke både kalde og varme farger, men en har somregel en tendens til å helle litt mer mot enten varm, eller kald. For å finne ut om du er mer kald, eller varm, kan du prøve "smykketesten". Da tester du om du kler best gull, eller sølvsmykker. Eller du kan se om du kler mest helt hvite klær, eller mer kremhvite. Kler du best sølv og helt hvitt er du mest kald, og kler du mer gull og krem er du mer varm :)

Om hårfargen din har litt oransje i seg er den varm, om den har mer blå/lilla pigmenter i seg er den kald :)

Mac-Ruby Woo, Mac-Red, Mac-Russian Red og Maybelline-Red Revival. Det var bare for å nevne noen, det er mange andre leppestifter som er fine :)

Du kan f.eks gå inn på Vita, eller Kicks og si at du skal ha en varm/kald leppestift, så finner de det du skal ha :)

Tusen takk for en så god forklaring. Har gjort testene nå og det ser ut som jeg har en varm hudtone ja :) Har notert meg ned de varme stiftene du nevnte så jeg kan se etter dem neste gang jeg er ute å handler. Gleder meg :)

Skrevet

Tusen takk for en så god forklaring. Har gjort testene nå og det ser ut som jeg har en varm hudtone ja :) Har notert meg ned de varme stiftene du nevnte så jeg kan se etter dem neste gang jeg er ute å handler. Gleder meg :)

Så gøy, håper du finner en farge du liker :)

Et siste tips :) Jeg ser at noen over skriver om lip liner. For å få leppestiften til å feste seg bedre bør en ha lip liner på hele leppen, ikke bare kantene :)

Skrevet

Hva med Nars sine leppeblyanter, de har noen flotte rødtoner i disse blyantene,

og de sitter mye bedre enn leppestifter gjør. De er en kombinasjon av

lipliner og leppestift i ett, og de er også veldig lette å ta med seg i vesken.

Flotte rødtoner er bl.a Dragon Girl, Mysterious red og Cruella.

Ellers er jeg enig med de over her som foreslår Mac sine, de har noen

virkelig klassikere.

Ett tips for å få leppestiften til å sitte bedre er å først bruke lipliner over hele leppen,

påføre leppestift alltid med pensel da sitter den bedre. Bite godt av på ett papir,

og så påføre leppestift en gang til. Da sitter det som støpt på meg hvert fall.

Skrevet

Mange veldig gode tips her, men denne regelen finnes det flere unntak til! Jeg tror dette kan hjelpe deg godt på vei til å finne riktig rødtone, men jeg synes ikke du skal låse deg het til at du kun skal bruke kalde eller varme rødtoner utifra fargene dine. Jeg har selv kalde undertoner, men elsker orange-rød leppestift. Får alltid mange komplimenter når jeg bruker den også. Synes nesten MACs Ruby Woo ser litt for "hard" ut, men elsker mørke, mørke røde lepper. Etter hvert som du blir mer komfortabel kan du bli mer vågal og prøve flere forskjellige typer, både kalde og varme.

Anbefaler forøvrig Daniel Sandler Micro Bubble lipstick i Micro Red. Dette er den perfekte vintagerøde leppestiften! Den holder lenge, og den er ikke matt og ubehagelig å gå med. Den har fuktighetsgivende "bobler" i seg, derav navnet. Kjempefin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...