Gå til innhold

Jeg syns mannen min drikker for mye...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater alkohol og drikker omtrent aldri selv.

Min mann kan gjerne ta seg noen glass whiskey og øl etter at barna har lagt seg 3- 4 ganger i uka jeg HATER det! Han drikker aldri foran barna og har aldri blitt dritings,som i ufin full, men han blir trøtt og kan sovne på sofaen til jeg vekker han og han går å legger seg.

Jeg merker at jeg syntes dette er et tegn på et svakt mennesket som ikke klarer å motstå fristelser.

Det skal sies at vi har tre små barn som krever sitt i løpet av dagen og at han er en strålende pappa som alltid setter barna først.

Hva hadde dere gjort???

Anonymous poster hash: 87761...c89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La han fortsette.

Anonymous poster hash: 75875...d11
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke moren hans. Bare fordi du hater alkohol betyr det ikke at andre gjør det.

Anonymous poster hash: 45fa7...fee
  • Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Noen glass whiskey og øl? Hvor mange enheter er det snakk om?

Er det snakk om et halvt glass whiskey, eller er det snakk om mange glass pr kveld?

Jeg syns ikke dette høres helt greit ut, skjønner godt du er bekymret.

Hva du skal gjøre er vanskelig å si, har du snakket med han om dette?

Gjest morhjertegod
Skrevet

Du er ikke moren hans. Bare fordi du hater alkohol betyr det ikke at andre gjør det.

Anonymous poster hash: 45fa7...fee

Er ikke snakk om å være moren hans, men han er mannen hennes og faren til deres barn, da må hun jo få lov å være bekymret om hun tror han har et problem.

AnonymBruker
Skrevet

"Noen glass whiskey og øl" hørtes mye ut.. Spesielt når dere har små barn.

Anonymous poster hash: e440a...995
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for han kan helt fint gå mange uker uten å drikke også! Men spesielt når vi har flyttet til utlandet og det har vært myyyye stress og han styrer med å finne ny jobb og vi har hatt alle tre barna hjemme,så har det blitt endel kvelder meg litt i glasset!

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke reagert på 1-2 øl etter barnas leggetid, men hvis det ofte var brennevin så hadde jeg reagert. Tenker også at det går et skille mellom 1-2 contra 3-4.

Jeg drikker så godt som aldri selv.

Hva du skal gjøre, er nesten umulig å gi deg et fornuftig svar på da jeg synes det kommer an på så mange forskjellige ting: hvor mye, hvor ofte, øl/vin/brennevin, hvordan reagerer han på alkohol, er han i stand til å hjelpe til med barna om noe skulle skje, ville barna merket noe på han om etc. Men aller viktigst, hvor mye plager det deg?

Synes i alle fall at du kan prate med han om det. Ikke nødvendigvis med forbud eller fordømmelse, men spørre han om han selv har gjort seg opp noen tanker om det.

Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for han kan helt fint gå mange uker uten å drikke også! Men spesielt når vi har flyttet til utlandet og det har vært myyyye stress og han styrer med å finne ny jobb og vi har hatt alle tre barna hjemme,så har det blitt endel kvelder meg litt i glasset!

Hva er da problemet om du ikke er bekymret? At han er svak?

Skrevet

Jeg hadde reagert om det gikk utover noen andre. Du beskriver han jo som en drømmefyr ellers, så jeg hadde unnet han det. Kanskje han sover dårlig om dagen ellernoe slikt. Særlig når han kun gjør det i små perioder.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge han ikke drikker seg full, blir full foran barna og er en god ektemann og far - så ville jeg ikke gjort noenting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er unormalt å drikke alkohol hver dag, selv om det så bare er et par øl.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...