AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Er det mulig å ringe utlandet, og selvom det ringer hos meg, så får ikke mottaker anropet, igjen, selv om det ringer når jeg prøver å ringe? Anonymous poster hash: 39353...9fd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Huh?Anonymous poster hash: 66a1e...fc4 Ja? Altså kan jeg ringe noen i utlandet, og jeg hører det ringer, men de får ikke samtalen? Anonymous poster hash: 39353...9fd
Druid Skrevet 29. mai 2015 #4 Skrevet 29. mai 2015 Er det mulig å ringe utlandet, og selvom det ringer hos meg, så får ikke mottaker anropet, igjen, selv om det ringer når jeg prøver å ringe? Anonymous poster hash: 39353...9fd Det korte svaret : Ja. I det gamle telefonsystemet med analoge apparat, var lyden av ringing ett direkte signal fra apparatet du kontaktet at det ringte. Og fordi signaleringen gikk på samme kanal som lyden, så ville det fortelle entydig at du hadde en kontakt med mottakerapparetet og at det virket mellom deg og personens aparat. Usikkerheten lå i om mottakers telefons klokke virket. og røret da. I dag (IP-telefoni, mobil og til dels ISDN ) er all signalering emulert av telefonsystemet, oppkobling skjer ikke på samme kanal og lydkanal settes ikke opp samtidig med signaleringskanal. Det gjør at du ikke vet noe spesielt om hvor problemet er. ISDN er spesielt siden det er en grunnleggende gjennomregulert telco tjeneste; dvs at ringesignal i røret SKAL være knyttet til ringing i telefonen på den andre siden, men der finnes avanserte ISDN løsninger som emulerer dette også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå