Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det sikkert ikke sånn:-) Var noen familiemedlemmer med Tromsbunaden som sa det. I grunnen skulle man jo tro det ble det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Østfoldbunaden eller Tromsbunad.

Fordi både Nordlands og Løken har absolutt alle.

Anonymous poster hash: a9b4a...bd1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Østfold bunaden er kjempefin.

Ja, jeg er nesten litt misunnelig da jeg tilhører Vestfold (som også har fin bunad)

Anonymous poster hash: c9e33...e5f
  • Liker 2
Skrevet

Jeg synes Østfold bunaden er kjempefin.

Ja, jeg er nesten litt misunnelig da jeg tilhører Vestfold (som også har fin bunad)

Vestfold sine bunader er noen av de fineste!
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blå Løkenbunad. Veldig fornøyd, men hadde valgt svart dersom jeg kunne velge nå.

Anonymous poster hash: 81bcb...f10

AnonymBruker
Skrevet

Vestfold sine bunader er noen av de fineste!

Enig der, men Østfold sin er også fin :)

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at du bør gå for en av de tre siste, Tromsbunaden synes jeg ikke var noe fin, for kjedelig skjørt/forkle, og noe rart med "hakket" under vesten. Jeg kan jo ikke være objektiv da, siden jeg selv har blå nordlandsbunad. Synes ikke den var noe spesielt da jeg var yngre (derfor bør ikke tenåringer velge etter hva de liker da...), men har blitt veldig glad i den! Føler meg fantastisk flott når jeg svinser rundt i den, og kjæresten blir helt vill, han synes visst jeg er skikkelig sexy i den :fnise:

Helt enig i den som sa at du bør se på litt andre bilder! Jeg vet ikke helt hvordan de andre er, men jeg kan trygt si at min nordlandsbunad sitter mye finere på meg enn på modellen på bildet! Jeg fikk den for litt siden ordentlig tilpasset av en flink sydame, og det ble superbra :) Det er greit med den, det er ganske enkelt (for en kyndig) å legge både ut og inn, gjøre vest mer formsydd osv. Veldig greit å tenke på. Jeg har ikke cepe, men ønsker meg, og heller ikke kyse, for det synes jeg ikke er noe fint. Sjalet synes jeg er noe herk, og tar det av med en gang jeg kommer inn (anser det som yttertøy, og det er jo en fin rose under man vil vise frem også) men sikkert enklere hvis du har sjalfeste. Men masse annet fint tilbehør til, blant annet en fin hårbøyle med broderier, eller "sølje" til håret, fin ørepynt osv. Kan også være greit å ha med i betraktningen om du vil utvide litt etterhvert.

Ellers må jeg si jeg synes Østfoldbunaden så veldig fin ut! :) Men løken var forsåvidt også fin... Det er så mange fine bunader! Så du bør nok tenke på hvilken du tross alt føler mest tilhørighet til, eller hvilket sted du vil "representere". Jeg ser at bunadene fort ser veldig forskjellig ut på folk, så kanskje du bør se om du kan få prøvd, feks. utstillingsbunaden hos Husfliden, eller en venninne eller familiemedlem som har noen av dem? Da ser du kanskje hva som passer deg bedre, med farger, snitt eller tilbehør etc. Er nesten litt glad jeg absolutt hadde klarest tilhørighet til en bunad, så jeg slapp å velge, det er jo så mange flotte :biggrin:

Anonymous poster hash: d1fc4...00a
Gjest Gjest_Clarity
Skrevet

Jeg syns Løkenbunad i blått var den peneste :)

Skrevet

Ville gått for Østfoldbunaden. Veldig fin grønnfarge på livet. Både Løken- og Nordlandsbunad er oppbrukte og kjedelige i mine øyne.

Skrevet

Av de liker jeg best Løkendrakten i sort. Synes Østfoldbunaden er litt kjedelig og har hørt at sjalet er noe skikkelig herk å få til å sitte. Synes den er penest i rød og ikke grønn.

AnonymBruker
Skrevet

Av de liker jeg best Løkendrakten i sort. Synes Østfoldbunaden er litt kjedelig og har hørt at sjalet er noe skikkelig herk å få til å sitte. Synes den er penest i rød og ikke grønn.

Østfoldbunad? Finnes den i rød også?

Skrevet

Østfoldbunad? Finnes den i rød også?

Ja :)

ostfold-bunadrosen-rod-03.jpg

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå har jeg vært og blitt målt og bestilt Østfold med grønt liv og cape. Har ikke bestilt lua ennå. Gleder meg!

post-92708-50957_thumb.jpg

Skrevet

Nå har jeg vært og blitt målt og bestilt Østfold med grønt liv og cape. Har ikke bestilt lua ennå. Gleder meg!

post-92708-19148_thumb.jpg

Skrevet

Baksiden

De der er vel og merke sørge siden av sjalet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...