Gå til innhold

Gressklipping om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan holde på til 23.00.

AnonymBruker
Skrevet

Har en hjemme værende nabo, frisk å oppegående, men har hvert hjemme de siste 5 årene, diller hele dagen, men skal alltid klippe plenen, sage ved, snekre etter kl 20, han har loven på sin side men, sunn fornuft finnes ikke, har også opplevd at motorsaga har blitt brukt ca 22:55, å dette var 5 m fra vårt å barnas soverom, hele familien bråvåknet, jeg ga beskjed om at den var unødvendig, fikk til svar att klokka var ikke 23 enda....Anonymous poster hash: cb029...20a

Naboen vår har to små barn. Holder på ute til alle døgnets tider. For noen dager siden holdt han på i flere kvelder å lage rekkverk utenfor soveromsvinduet til både mine barn og andre naboen(2-mannsbolig). Deres 2mannsbolig ligger rett forann vår. Hold på til nesten 22.30. Greit at det er lovlig. Men hva med litt hensyn når du bor midt i nabolaget

Han sagde planker med kappsag, og freste kantene på håndlisten....

Til og med da han jobbet på sjøen skulle han helst holde på fra kl7 om morgenen og sent på kveld. Hadde fri annenhver måned. Men måtte holde på på alle helligdager og til alle døgnets tider. Konen på jobb og barnet i barnehagen hele dagen..

Anonymous poster hash: fcf18...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Hadde naboen min klippa gresset hadde jeg ikke brydd meg så lenge det blåste mot meg å lukta av nyklipt gress kom inn til meg! og at gressklipperen lagde normale brummelyder :D

Anonymous poster hash: c81d2...1fd
Gjest Magdalene
Skrevet

Og hva faen er dealen med alle helligdagene, søndagene osv ? Da kommer Hjemmesnekresagebankeklippeborredrille-mafiaen fram.... Folk klarer ikke å holde det rolig SLIK AT ANDRE FÅR SLAPPE AV PÅ EGEN ALTAN, I EGEN HAGE ELLER KUNNE HA VINDUET ÅPENT... det er så lite forståelse for at andre mennesker har lyst å ha det litt rolig og kunne slappe av. Dere som gjør dette, altså bråker, slutt med det! Det var gode tider når det luktet søndagstek i luften... nå er den byttet ut med støy.....

Når skal man kunne kippe gresset egentlig?

Ikke på søndager, ikke på kvelder, ikke på helligdager.

Ikke alle har mulighet til å klippe på tirsdager kl 12:00...

Her må naboene klippe så seint de bare måtte ønske. Vi går ikke rundt og hvisker til hverandre etter at ungene har lagt seg, så de er vandt med litt lyder.

• Liker 3
Skrevet

Her må naboene klippe så seint de bare måtte ønske. Vi går ikke rundt og hvisker til hverandre etter at ungene har lagt seg, så de er vandt med litt lyder.

Amen!
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har vokst opp nordpå, hvor folk som sagt gjerne klipper plenen klokken 22.00, og hvor folk sitter ute lenge på kvelden, selv på hverdager. Har vokst opp i boligfelt, så normalt tett innpå naboer. Jeg ble aldri plaget av dette som barn. Det er hverdagslyder, og ikke veldig høyt heller.

Tåler ikke de fleste barn dette? Da må det jo være grusomt å bo i byen med småbarn, der det er trafikk og støy fra gata hele dagen lang.

Selv er jeg forresten kraftig allergisk mot gress, og må skalke lukene hver gang naboer klipper plenen, ellers er jeg slått ut resten av dagen. Sitter jeg på verandaen, så må jeg inn. Det er ganske kjipt, altså, men gressklipping er en hverdagsaktivitet som jeg må tåle, derfor irriterer det meg minimalt.

• Liker 1
Skrevet

...

ENIG. Med store bokstaver. Stillhet er undervurdert, samme å ta hensyn til andre folk. Enebolig eller ei!

Skrevet

Det finnes ikke en mellomting? Du kan ikke slå plener kl 17 en onsdag ettermiddag?

AnonymBruker
Skrevet

Har en hjemme værende nabo, frisk å oppegående, men har hvert hjemme de siste 5 årene, diller hele dagen, men skal alltid klippe plenen, sage ved, snekre etter kl 20, han har loven på sin side men, sunn fornuft finnes ikke, har også opplevd at motorsaga har blitt brukt ca 22:55, å dette var 5 m fra vårt å barnas soverom, hele familien bråvåknet, jeg ga beskjed om at den var unødvendig, fikk til svar att klokka var ikke 23 enda....Anonymous poster hash: cb029...20a

Leide av en sånn en en gsng. Ødela nattesøvnen til babyen, og umulig å få sovet. Han kom plutselig med spikermaskin på vår terasse klokka elleve på kvelden. Høytrykksspyler mot veggen i tolvtiden. Null hensyn, null fornuft. Vi flytta, og syns synd på de neste som leide etter oss, og naboene som ikke kunne flytte vekk fra bråket.

Anonymous poster hash: 3bef9...dbb

Skrevet

Jeg bor i villastrøk, vi jobber fulltid begge to og det regner ofte slik at når det har vært tørt noen timer, må nesten gresset klippes siden det kan regne hver ettermiddag mandag - lørdag i to uker. Jo, det var en ettermiddag med oppholdsvær når det var teater på skolen.... :sur:

Men det er noe som heter å ta hensyn, så etter klokka 20 ville vi neppe klippet med mindre det var spesielt ille. Jeg må innrømme at vi har klippet gresset på søndager også. Men jeg er opplært til å ikke bråke i kirketiden i det minste. Den tiden skal de som tror på Gud få ha i fred. Jeg bryter altså loven. I følge loven kan jeg klippe gresset fram til 2300 hverdager, men ikke når det er forballkamp søndag ettermiddag. Men jeg kan leve med det lovbruddet.

Heldigvis er det ganske lite konflikter i nabolaget. Høyt nivå av toleranse. Mange som bråker litt, men ingen som bråker ekstremt, og vi lever godt sammen De fleste har elektriske gressklippere og annet utstyr, og det bråker mye mindre enn bensindrevne. Det er mer som et sus i luften enn hissig motorhvining.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk her er surkete. Naboer skal dere ha, men å høre at dere har naboer, det vil dere ikke.

Når begynte en gressklipper å bråke slik at det er umulig å slappe av når noen klipper?

Disse barna som ikke klarer å sove når naboen klipper plenen, hvor gamle er de?

Anonymous poster hash: 1146c...2ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

19.00 er greit for å ikke få naboene på nervene. Men de som ikke har barn skjønner jo ikke sånt. Broren min presterte å klippe gresset sitt rundt 22-23 tiden, og dama var enig at "herregud, det er jo lov". Men det ble andre toner når de selv fikk barn gitt.. Men bor dere langt unna naboer å er det jo ingen problemer :).

Anonymous poster hash: 837ee...53d

AnonymBruker
Skrevet

Da har du kanskje mulighet på lørdager...

Anonymous poster hash: c19e1...ee0

AnonymBruker
Skrevet

Gressklipping og bruk av høytrykksspylere. Snøfresing. Snekring og vedsaging. Biler som kommer og går. Det er alt lyyder man må tåle. Og jeg bryr meg katta i når naboene velger å drive på med dette, så lenge det er etter 7 på morningen og før 23 på kvelden.

Men nå har vi fått en barnerik familie som nærmeste naboer, og ungene der bråker noe så sinnsykt. De roper og kauker og skriker og skråler. De kjefter på hverandre og de banner som innbarka sjømenn. Det er en desibel av en annen verden av disse ungene. De springer ned hekken vår og de spruter med hageslangen inn på vår veranda. De aker og sykler i bakken mot vårt hus og ødelegger hekk og busker og plen. Det er ikke mulig for oss å la bilen stå utenfor garasjen, for da vet vi ikke ordet av det før vi har unger i siden på den.

Verst er å se hvordan de svarer verandre. Frekke er de.mstygge i språket. Stygge mot hverandre. Og aldri at foreldrene snakker til dem.

DET syns jeg er uutholdelig og grunn nok til at jeg faktisk er begynt å lete etter hus i et roligere område.

Nei, jeg er ingen eldre sur dame. Har faktisk unger på samme alder som disse. Er flere unger ingata. Men ingen kan måle seg med disse nye,

Anonymous poster hash: 4018c...e6a

Annonse
Skrevet

19.00 er greit for å ikke få naboene på nervene. Men de som ikke har barn skjønner jo ikke sånt. Broren min presterte å klippe gresset sitt rundt 22-23 tiden, og dama var enig at "herregud, det er jo lov". Men det ble andre toner når de selv fikk barn gitt.. Men bor dere langt unna naboer å er det jo ingen problemer :).

Anonymous poster hash: 837ee...53d

Hvorfor skal vi som ikke har barn legge opp dagen vår etter andre sine barn? Vi får jo støtt og stadig høre at barneskrik er noe vi bare må tåle fordi barn er barn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...