Gå til innhold

Gressklipping om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det for sent om kvelden til å slå plenen?

Skrevet (endret)

Du bør helst være ferdig før dagsrevyen kl 19, aka leggetid for små barn. Du bør ihvertfall ikke holde på til etter 20.

Endret av Sølvrosen
AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmes av politivedtektene og bestemmelsene i kommunen der gresser som gror, skal klippes.

Anonymous poster hash: 93f28...50e

AnonymBruker
Skrevet

Du bør helst være ferdig før dagsrevyen kl 19, aka leggetid for små barn. Du bør ihvertfall ikke holde på til etter 20.

Det kan sikkert være sånn for borettslag, men ikke for eneboliger.

Anonymous poster hash: 73494...0b7

Skrevet

Det kan sikkert være sånn for borettslag, men ikke for eneboliger.

Anonymous poster hash: 73494...0b7

For ingen eneboliger har naboer?

• Liker 7
Skrevet

Er det virkelig lover som regulerer dette, utenom ro på nattestid (etter 23.00)? Da er det i så fall mange som bryter loven her jeg bor, for det er absolutt ikke uvanlig å se folk klippe plenen klokken 22.00 på varme, lyse sommerkvelder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en hjemme værende nabo, frisk å oppegående, men har hvert hjemme de siste 5 årene, diller hele dagen, men skal alltid klippe plenen, sage ved, snekre etter kl 20, han har loven på sin side men, sunn fornuft finnes ikke, har også opplevd at motorsaga har blitt brukt ca 22:55, å dette var 5 m fra vårt å barnas soverom, hele familien bråvåknet, jeg ga beskjed om at den var unødvendig, fikk til svar att klokka var ikke 23 enda....

Anonymous poster hash: cb029...20a

Skrevet

Hadde ikke plaget naboene etter klokka 20, det har vært en uskrevet regel der jeg vokste opp. De som en gang fortalte meg reglene har kommet opp i årene og klipper gjerne gresset klokka 22. Når jeg påpeker det, får jeg "Hæ? Gjøkke no det" som svar. Med alderen forsvinner grensene der i gården.

Skrevet

Jeg synes man bør unngå å klippe gresset etter kl. 19/20.

Skrevet

VI klipper gresset midt på dagen, men ærlig talt - om naboen føler for å klippe gresset kl 21/22, så for all del. Bor man tett oppå folk så må man nesten tåle lyder altså.

• Liker 2
Gjest Coolaid
Skrevet

Og hva faen er dealen med alle helligdagene, søndagene osv ? Da kommer Hjemmesnekresagebankeklippeborredrille-mafiaen fram.... Folk klarer ikke å holde det rolig SLIK AT ANDRE FÅR SLAPPE AV PÅ EGEN ALTAN, I EGEN HAGE ELLER KUNNE HA VINDUET ÅPENT... det er så lite forståelse for at andre mennesker har lyst å ha det litt rolig og kunne slappe av. Dere som gjør dette, altså bråker, slutt med det! Det var gode tider når det luktet søndagstek i luften... nå er den byttet ut med støy.....

Skrevet

VI klipper gresset midt på dagen, men ærlig talt - om naboen føler for å klippe gresset kl 21/22, så for all del. Bor man tett oppå folk så må man nesten tåle lyder altså.

Folk flest tåler vanlige lyder, ja. Men å klippe plenen er ytterst frivillig, ikke noe man MÅ gjøre der og da. Det bråker dessuten veldig!

Dette har man helt sikkert tid til en annen dag, på et annet tidspunkt, enn når folk begynner å legge seg.

• Liker 1
Skrevet

Folk flest tåler vanlige lyder, ja. Men å klippe plenen er ytterst frivillig, ikke noe man MÅ gjøre der og da. Det bråker dessuten veldig!

Dette har man helt sikkert tid til en annen dag, på et annet tidspunkt, enn når folk begynner å legge seg.

Det bråker da virkelig ikke så mye, og de fleste har ikke plener som krever flere timer med klipping. Dette blir like dumt som folk som kjøper seg leilighet i rekkehus/blokk for å så klage på normalt støy hos naboen. Er man så sensitiv for lyd, ja da flytter man et sted hvor man ikke har naboer da.

Skrevet

Vi bor i borettslag og har en idiot som bor her som insisterer på å klippe plenen klokken 9-10 på kvelden. Jeg synes at det burde være ferdiggjort innen klokken 8, spesielt mtp. barn som sover.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor i felt. Husene rundt har to barnløse hus og tre hus med barn, ett av dem kun med tenåringer.

Dersom det er veldig varmt, mye sol så er det ulidelig varmt å røre seg her før etter åtte. Da klipper vi.

Etter jobb spiser vi middag rundt 18, så ut og klippe plen.

Aldri tenkt over at vi må passe oss for både norsk lovverk (som vi overholder, inkl helligdag og søndag) men i tillegg middagen og grillfest til nabo 1, leggetid til ungene til nabo 2, migrenen til nabo 3..

Også regner det.. Også jobber vi seint..

Da kommer nabo 4 og sier at plenen er sjuskete og for lang.

Det har aldri skjedd. Vi klipper når været og loven passer oss best. Men til lags åt alle kan ingen vera.

Anonymous poster hash: 573a2...fae

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Har en hjemme værende nabo, frisk å oppegående, men har hvert hjemme de siste 5 årene, diller hele dagen, men skal alltid klippe plenen, sage ved, snekre etter kl 20, han har loven på sin side men, sunn fornuft finnes ikke, har også opplevd at motorsaga har blitt brukt ca 22:55, å dette var 5 m fra vårt å barnas soverom, hele familien bråvåknet, jeg ga beskjed om at den var unødvendig, fikk til svar att klokka var ikke 23 enda....

Å helledussen! :sjokkert: For en nabo!! :rolleyes:

Skrevet

Jeg tenker at om man risikerer å vekke nabobarn som har lagt seg, så lar man være.

• Liker 2
Skrevet

Hva mener du med det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med det?

Att han er hjemme hele dagen, hver dag, å har tid til å gjøre det da, hvorfor begynne med det etter barns leggetid da, jeg har lov å stå med meislemaskin å dure på utenfor fra kl 0700, men det hadde ikke falt meg inn å gjøre det

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...