AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hei! Jeg har et vitnemål med samfunnsfaglige fag. Skal derfor ta fagene kjemi 1 + kjemi 2, fysikk 1, og matematikk R1 som privatist. Problemet er at jeg tidligere kun har hatt P-matte, som jeg husker minimalt av. Her jeg bor har privatistskolene kun R1-matte, eller T-matte, derfor er S1 + S2 desverre utelukket.. Jeg har da valget mellom å enten: 1. Hoppe rett over på R1-matte fra P-matte, da har jeg et helt år på R1-matte. Problem: Jeg satser på en 5-er i matematikk. Jeg tror ikke det er mulig for meg å hoppe rett over på R1-matte fra P-matte. Skolen tilbyr et lite intensivkurs på 1 uke, der jeg leser T-matte på egenhånd for å forberede meg, så får vi to dager på skolen med hjelp. Men man kan vel ikke lære seg T-matte pensum på egenhånd, og på bare 1 uke....? Med dette alternativet frykter jeg dårlige karakterer i matematikk R1, siden jeg mangler den grunnleggende kunnskapen fra T1. 2. Ta T-matte som privatist i et halvår, og R-matte som privatist neste halvår. Problem: Med dette alternativet må jeg betale over 10 000 kroner mer. I tillegg får jeg kun et halvt år på R1-matten. Dette kan jo umulig gå bra - mtp. at folk som tar R1 matte over et helt år sliter? 3. Ta T-matte dette året, i tillegg til fysikk 1 og kjemi 1+2. Neste år tar jeg opp matematikk R1 over et helt år. Problem: Trenger man gode mattekunnskaper for å kunne oppnå gode karakterer i fysikk og kjemi? Jeg kan så klart brøk og lignende, men jeg skal som sagt gjøre det bra i alle fag - og det er kanskje nødvendig med matematisk kunnskap for å gjøre det bra i kjemi og fysikk? Er det noen som har erfaringer/tips å dele? Hilsen forvirret jente.. Anonymous poster hash: 8a594...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Ville absolutt ikke hoppet rett over på R-matte. Anonymous poster hash: 26a8c...f78
drue Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 (endret) Jeg hadde en 3er i P-matte, og hoppa rett over på R-matte. Fikk 4 etter ganske labert arbeid altså. Hvis du har et HELT år på det, så hadde jeg bare hoppa rett på R-matte. Sikker på at jeg hadde klart 5eren hadde jeg bare lagt inn litt mer innsats. Endret 28. mai 2015 av drue
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Alternativ nr 1. Anonymous poster hash: a4de7...51f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Takk for svar. Har nå snakket med flere som har hoppet rett over på rmatten fra p-matten, og det virker som det har gått bra med en god innsats. Tror jeg satser på det alternativet. Anonymous poster hash: 8a594...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Ville gått rett på R1, det krever en del jobbing men det er bare æ gjøre en innsats Hva skal du med realfagene, er det for å komme inn på realfagsstudier? Anonymous poster hash: 2892a...01a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Ville gått rett på R1, det krever en del jobbing men det er bare æ gjøre en innsats Hva skal du med realfagene, er det for å komme inn på realfagsstudier? Anonymous poster hash: 2892a...01a Å gjøre *Anonymous poster hash: 2892a...01a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå