Gjest * Skrevet 31. august 2004 #1 Skrevet 31. august 2004 ser det er veldig mange innlegg som går på taushetsplikt/ taushetsplikt brudd... er dere kanskje ikke beviste på at dette også bare er mennesker? etter min erfaring å dømme er dette med taushetsplikt oppskrytt.. sorry!
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #3 Skrevet 31. august 2004 Jeg skjønner heller ikke hva du mener.
Gjest Pet Skrevet 31. august 2004 #5 Skrevet 31. august 2004 Jeg har en jobb hvor jeg daglig får sensitiv informasjon og jeg har skrevet under en taushetserklæring. Oppskrytt? :o Folk har et bevisstløst forhold til jobben sin hvis de bryter taushetsplikten og brudd må slås hardt ned på!
Gjest ' Skrevet 31. august 2004 #6 Skrevet 31. august 2004 hva jeg mener??? jo! at selv om folk er påbelagt taushetsplikt er det ekstremt mange som bryter denne!
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #7 Skrevet 31. august 2004 Men hva er det du refererer til? I og med at dette er samlivsforumet? Det har da ikke vært skrevet noe særlig om taushetsplikt her? Men vi skal kanskje forstå det slik at du bare ville si at taushetsplit er 'oppskrytt' ? I så fall er du helt på jordet, og jeg håper du ikke er legen min!
Gjest baby-E Skrevet 31. august 2004 #8 Skrevet 31. august 2004 forstår ikke helt hva du sikter til. Jeg har taushetsplikt på jobben, og kunne aldri tenke meg å bryte den!
Gjest * Skrevet 31. august 2004 #9 Skrevet 31. august 2004 ok, baby-E hva jobber du med? jeg tenker ikke på dem som jobber med tungt psykisk syke -men de aller fleste andre.. ok, kanskje feil sted å legge denne :-?
Gjest gjest1 Skrevet 31. august 2004 #10 Skrevet 31. august 2004 ok, kanskje feil sted å legge denne :-? Ja, det hadde sikkert passet bedre i barn/familie, kropp/helse eller karriere-rommet. Der kommer taushetsplikt i alle fall opp nå og da. Får da inderlig håpe folk ikke føler behov for å ha formell taushetsplikt i samlivet sitt...
Polly Ester Skrevet 31. august 2004 #11 Skrevet 31. august 2004 Får da inderlig håpe folk ikke føler behov for å ha formell taushetsplikt i samlivet sitt...
pusla Skrevet 31. august 2004 #12 Skrevet 31. august 2004 Finnes sikkert de menn som synes vi kvinner bør skrive taushetserklæring slik at vi ikke løper og forteller ting fra samlivet til venninnene våre .
Gjest Poirot Skrevet 31. august 2004 #13 Skrevet 31. august 2004 Jeg er ihvertfall glad legen min ikke diskuterer meg med sine venner hvis vi går forbi hverandre på gaten. :o
Gjest baby-E Skrevet 31. august 2004 #14 Skrevet 31. august 2004 ok, baby-E hva jobber du med? :-? jeg jobber på et sykehus, og et sykehjem... ikke med psykisk syke..
Gjest * Skrevet 31. august 2004 #15 Skrevet 31. august 2004 så bra at du holder den da! flott det finnes noen av din sjanger også! :-)
Gjest baby-E Skrevet 31. august 2004 #16 Skrevet 31. august 2004 skulle da bare mangle! Kunne ikke falle meg inn å prate om pasientene mine utenfor jobbens fire vegger! Det er umoralsk og uetisk det. Og dessuten er det lovbrudd!
Gjest MrsL Skrevet 31. august 2004 #17 Skrevet 31. august 2004 Taushet er gull heter det....selvfølgelig holder jeg min taushetsplikt
zmurfette Skrevet 31. august 2004 #18 Skrevet 31. august 2004 Holder selvsagt taushetsplikten min, noe annet ville vært helt utenkelig :o. Ikke bare i forhold til de pasienter jeg omgås, men også i forhold til mine medarbeidere. Ting de tar opp med meg f.eks. under en medarbeidersamtale ville det ikke ramle meg inn å fortelle videre til NOEN.
Diva Skrevet 31. august 2004 #19 Skrevet 31. august 2004 skulle da bare mangle! Kunne ikke falle meg inn å prate om pasientene mine utenfor jobbens fire vegger! Det er umoralsk og uetisk det. Og dessuten er det lovbrudd! Skriver under på denne! For å være ærlig, så snakker jeg heller ikke om pasienter utenfor avdelingen jeg, for å være helt "safe". Til førstemann : Har du kilder til at det er svært mange som bryter taushetsplikten ? Jeg er klar over at noen gjør det, og de burde straffes! Men at det er mange ? Jeg vet ikke :-? Uansett, har man en taushetsplikt å holde, så holder man den!
Shagya Skrevet 31. august 2004 #20 Skrevet 31. august 2004 Dessverre er det nok mange som tar litt for lett på taushetsplikten. Jeg har skrevet under på taushetsplikt, og det holder å tenke på hva jeg ville syns om noen løp rundt og spredde mine personlige opplysninger til andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå