Gå til innhold

Tørr skjede...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er en seksulelt aktiv kvinne, og ser meg fornøyd på det området! (Heldigvis) Men i det siste har jeg vært tørr i skjeden, selvom jeg har vært opphisset og "utrolig klar"....Det er veldig plagsomt for kjæresten min og meg. Vi bruker glidemiddel nå for tiden, men jeg skulle virkelig ønske at vi måtte slippe å tenke på dette. Ting blir liksom ikke SÅÅÅÅ spontant :cry:

Noen som har noen råd?

Skrevet

Hvis du er så tørr at du er avhengig av glidemiddel ville jeg oppsøkt en gynekolog.

Gjest Revenka
Skrevet

Er også plaget med tørr skjede. Hva bruker du? p-piller? Jeg ble svært plaget i overgang fra p-sprøyte til p-piller. Og spytt hjelper ikke. Det bare adsorberer med en gang :) Glidemiddelet var jo greit nok, men skjeden føltes ikke klar for det. Bruker en krem innimellom som kjøpes reseptfritt på apoteket. Den er lilla og heter noe som ovensterin eller noe slikt. Husker ikke i farten. Den gjør slimhinnene bedre hvis du mangler østrogen. Fungerer veldig bra her!

Skrevet

Jeg var veldig plaget med tørr skjede da jeg gikk på p-piller. Ikke noe morsomt :veldigsur: Bruker du p-piller, kanskje du skulle prøve et annet merke?

Skrevet

Jeg nevnte litt over at jeg også er utrolig tørr for tiden. Trodde jeg hadde blitt bra, men så har jeg fått et mega tilbakefall. Tørr som bare rakkern.

Bikkja har fått våteksem, og i den forbindelse kjøpte jeg en aloe vera krem (98%) til ham. I går kveld tenkte jeg at jeg skulle teste den på meg selv, og smurte litt der nede. Helt fantastisk!!!! Det hjalp veldig. Smurt litt i dag tidlig også. Mon tro om det blir svingom i bingen i kveld :)

Skrevet

Pleier å bruke babyolje i stedet for glidemiddel. Var en gynekolog som foreslo det, hun syntes glidemiddel var ubrukelig.

Catzy

Skrevet

tørr skjede kan komme av stress, press, mens syklusen din (hormonene dine) , forandingen i hverdagen og av overanstrengelser..kan komme av enkelte prevensjonsmidler også.. som feks. p-piller..

noen er mye plaget av tørr skjede, noen får d en skjelden gang. selv blir jeg tørr når jeg er trøtt(etter kl.24.00 :roll: )

jeg ville kjøpt glidekrem.

spytt fungerer i noen sek. så blir du bare mer tørr etterpå..har hørt at kremer med østrogen fungerer veldig bra(spes. for de i overgangsalderen) snakk med legen din, han kan sikkert skrive ut en resept på noe som passer akuratt for deg.

vær forsiktig med og prøve deg frem med div. kremer i underlivet! alt som du smører på der må være spes. tilpasset et slikt miljø.

du er veldig ømfintlig og sårbar der nede og det tåler ikke div. kremer slik som vanlig hud er.

r enig med myumi, hvis du er så plaget med tørr skjede at du MÅ bruke glidemiddel hver gang du skal ha sex, ville jeg oppsøkt gynekolog.

tørr skjede er veldig normalt.

lykke til!

Skrevet
Membrasin er et kosttilskudd som du får kjøpt i helsekostforretninger. Det har hjulpet meg som har vært så tørr at jeg har småblødd mer eller mindre konstant mellom mensperiodene, og alltid under og etter samleie.
Gjest leneliten
Skrevet

i perioder har jeg samme problem. Prøv med bany-olje som en annen skrev litt lenger oppe. Noen dråper om kvelden, og jepp, det funker. Natusan har kommet med en ny olje med alo vera, og den er kjempe. Jeg blir til tider tørr og sår etter barbering, men med litt olje hver kveld tar det ikke mange dagene før ting er tilbake til normalen.....

Skrevet
Pleier å bruke babyolje i stedet for glidemiddel. Var en gynekolog som foreslo det' date=' hun syntes glidemiddel var ubrukelig. [/quote']

En bør ikke bruke babyolje inne i skjeden, da det kan føre til infeksjoner. Jeg har brukt begge deler, og synes glidemiddel er helt genialt i forhold til baby-olje, så jeg anbefaler iallefall at folk prøver begge deler før de gjør seg opp en mening. Det beste glidemiddelet får du dersom du går i en seriøs sex-butikk og spør betjeninga, de pleier å vite hva som er best.

Skrevet

jeg ville ha bestillt en time hos gynokolog!!

kanskje det kan hjelpe, da får du i alle fall god informasjon,om hva du kan gjøre!!

babyolje er i alle fall ikke tingen,det er som di sier her. det kan gi infeksjoner, og det er ikke bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...