Gå til innhold

Hva skjer når jeg har brukt opp alle forsøk til eksamen?

56hedy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Slurvefeil i en slik jobb kan i verste fall ta livet av noen.

Så om det ikke er hyggelig driter jeg i, for å være ærlig.

Poenget er åpenbart at man ikke får bestått eksamen og dermed ikke går videre med slike slurvefeiler, så spar deg.

Anonymous poster hash: 70cec...f58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her var det mye gode råd og info! Tusen takk :) Jeg har rett og slett bare hatt tullefeil, og fikk en feil på hver eksamen. Er veldig bestemt på at jeg skal klare det neste gang. Har god tid på meg å øve, da siste forsøket ikke er før august.

Gjør det!:)

Alle som krangler om dette med slurvefeil: Alle gjør feil. Sykepleiere, vernepleiere, leger, osv. Alle sammen gjør feil, det skjer hver eneste dag. Så å forvente at en student som er under utdanning skal klare regne feilfritt hele tiden er jo idioti. Å få feil medisin er som oftes ikke farlig for pasienten da det ikke er snakk allergier e.l. Men det er jo de som får skader/dør pga. feilmedisinering som vi får høre om i media. Å si at alle sykepleiere, leger eller whatever må regne feilfritt 100% av tiden er som å si at alle sjåfører må kjøre feilfritt 100% av tiden. Vi vet alle at det skjer.

I tillegg er det utrolig lite som skal til for å stryke på medikamenteksamen, og det trenger ikke ha noe som helst med selve regningen å gjøre. Jeg holdte på å glemme svar-teksten på min eksamen som ville ført til stryk uavhengig av om mine utregninger var korrekte, en venninne glemte å skrive "mikrogram" fremfor "µg," og strøk pga. det. Så dere som bærer dere så fælt kan det det helt med ro: du får ikke autorisasjon uten at skolen er sikker på at du kan sakene dine, men selv da finnes det ingen garantier. Jeg sverger; de som har strøket i klassen min er flinkere enn de som stod på første forsøk, for de har ikke regnet siden eller like mye.

Anonymous poster hash: d1028...35e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det! :)

Alle som krangler om dette med slurvefeil: Alle gjør feil. Sykepleiere, vernepleiere, leger, osv. Alle sammen gjør feil, det skjer hver eneste dag. Så å forvente at en student som er under utdanning skal klare regne feilfritt hele tiden er jo idioti. Å få feil medisin er som oftes ikke farlig for pasienten da det ikke er snakk allergier e.l. Men det er jo de som får skader/dør pga. feilmedisinering som vi får høre om i media. Å si at alle sykepleiere, leger eller whatever må regne feilfritt 100% av tiden er som å si at alle sjåfører må kjøre feilfritt 100% av tiden. Vi vet alle at det skjer.

I tillegg er det utrolig lite som skal til for å stryke på medikamenteksamen, og det trenger ikke ha noe som helst med selve regningen å gjøre. Jeg holdte på å glemme svar-teksten på min eksamen som ville ført til stryk uavhengig av om mine utregninger var korrekte, en venninne glemte å skrive "mikrogram" fremfor "µg," og strøk pga. det. Så dere som bærer dere så fælt kan det det helt med ro: du får ikke autorisasjon uten at skolen er sikker på at du kan sakene dine, men selv da finnes det ingen garantier. Jeg sverger; de som har strøket i klassen min er flinkere enn de som stod på første forsøk, for de har ikke regnet siden eller like mye.

Anonymous poster hash: d1028...35e

Word :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerte ved UiS, og ca 40% av oss 240 studenter strøk første gang. Det synes jeg ærlig talt er helt sprøtt. Men hvertfall, de 20-30 stk som strøk på 3 forsøk tok et fjerde og siste forsøk i Oslo, jeg mener det var ved lovisenberg. Så det går an å søke om å ta faget som privatist ved andre skoler

Anonymous poster hash: 5954b...1a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg går første året sykepleien og har strøket 2 ganger på medikamentregning, og har dermed 1 forsøk igjen. Men jeg lurer på hva som skjer om jeg stryker på 3.forsøket? Jeg vet det er mulig å søke om et 4.forsøk. Men om det ikke lar seg gjøre, må man ta ett permisjons år og gå om første året på nytt igjen, og ta opp alle fag som jeg har bestått tidligere? Eller er det kun det faget jeg har strøket i, jeg må ta på nytt ? Får jeg fortsette på samme skole etter endt permisjonsår?

Er det noen med erfaring som kan gi meg noen svar?

Hilsen en litt stresset sykepleierstudent.

Her har du en gladnyhet! Medikamentregning er eneste faget med 5 forsøk! 😉så nå kan du stresse mindre 😊 vil du få ned nervene på meg ved å fortelle hva slags spm. Du fikk ved muntligeksamen i sykdomslære? Er redd for å stryke, for så å stryke på nytt og dermed ikke få lov til å gå neste år! 😖

Anonymous poster hash: f3ea1...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...