Gå til innhold

Bare én kvinne i den nye Statoil-ledelsen

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet

Bare én kvinne i den nye Statoil-ledelsen

Konserndirektør Margareth Øvrum i Helse, miljø og sikkerhet er den eneste kvinnen Lund fant plass til i den omstrukturerte ledergruppa.

Og så var det jaggu for avdelingen for behagelige sittestillinger, omsorg og alternativ musbruk. Har man gjort en for dårlig jobb i hodejakten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Uansett er det et ikke uvesentlig fremskritt at det faktisk økes fra 0 til 1.

Hvis HR-direktøren også blir en kvinne vil jo andelen plutselig være over 20 %, men det vet vi ikke før om noen dager eller uker eller noe.

Gjest Valhalla
Skrevet

Kvotering er en uting,om det er kvinner,svarte,homoer eller funksjonshemmede. Den sterkestes rett bør gjelde,er du ikke flink nok,kjipt

Gjest Anonymous
Skrevet
Kvotering er en uting,om det er kvinner,svarte,homoer eller funksjonshemmede. Den sterkestes rett bør gjelde,er du ikke flink nok,kjipt

Enig. Jeg er for eksemple imot all denne restplasstildelingen. Er du ikke smart nok, kommer du ikke inn på HiA, kjipt.

Skrevet
Jeg merker meg at det ikke sitter en eneste utviklingshemmet i styret. Når skal man slutte å diskriminere utviklingshemmede?!  

.

Til orientering er det ca 50 % kvinner i Norge, og på langt nær så mange utviklingshemmede, spesielt ikke hvis man skal se på andelen kompetente til å utføre en slik jobb.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor mange i ledergruppa er forresten nynorskbrukere?

Gjest Valhalla
Skrevet

Et annet spørsmål er hvor mange kvinner er egentlig kompetente OG lystne på en slik jobb? Så er spørsmålet deretter er de flinkere enn mennene som også er interesert? Er de ikke bedre kvalifisert tar man da selvsagt mannen? Det burde ikke være noe problem senere for sånn som jeg har forstått er det kvinnen som utdanner seg hyppigere i dag. Det vil nok forandre seg andre veien med tid.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det burde ikke være noe problem senere for sånn som jeg har forstått er det kvinnen som utdanner seg hyppigere i dag. Det vil nok forandre seg andre veien med tid.

...bortsett fra at den sterkestes rett gjelder uansett, altså? Eller har du gått bort fra dét innlegget og satser alt på dette?

Gjest Valhalla
Skrevet

Eh hæ,det var på en måte meningen med innlegget da, det vil bli langt flere kvalifiserte kvinner til slike posisjoner om noen år og da vil det rette seg ut av seg selv

Gjest Anonymous
Skrevet
Eh hæ,det var på en måte meningen med innlegget da, det vil bli langt flere kvalifiserte kvinner til slike posisjoner om noen år og da vil det rette seg ut av seg selv

Bare gjennom utdanning? Så naiv er du ikke, du ser vel at det trengs et par andre småting også for å endre en innarbeidet kultur..?

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Bare gjennom utdanning? Så naiv er du ikke, du ser vel at det trengs et par andre småting også for å endre en innarbeidet kultur..?

:wink:

hvilke småting tenker du på?

Tvang? Regulering?

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei, gjest.

Flere forslag?

Holdningskampanjer og opplysningsarbeid?

(På skattebetalerenes regning)

Gjest Anonymous
Skrevet

Holdningskampanjer og opplysningsarbeid?

(På skattebetalerenes regning)

Kreativt, men fortsatt ikke korrekt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kreativt, men fortsatt ikke korrekt.

så si hva du mener disse småting er.

Skrevet

Tråden er ryddet. Remyline Moderator

Skrevet
Et annet spørsmål er hvor mange kvinner er egentlig kompetente OG lystne på en slik jobb? Så er spørsmålet deretter er de flinkere enn mennene som også er interesert? Er de ikke bedre kvalifisert tar man da selvsagt mannen? .

Hørte du noen noensinne snakke med alvorlig mine om hvor vikitg det var å være kvalifisert, før kvinnene ønsket å entre styrerommene? (Forøvrig trenger man ingen formell utdannelse av noe slag, kun interesse)

Og JA, det finnes mange kvinner som ønsker slikt arbeid. Juristenes fagforbund har nylig dannet en forening for kvinner som ønsker slikt arbeid, for at det skal være lettere å finne frem til dem i en database. Svært mange kvinnelige jurister har meldt seg. Så får vi se om databasen blir benyttet.

Gjest TomKrus
Skrevet
Så flott for dem' date='håper de lykkes[/quote']

Vet ikke helt om det er jurister (og andre blåruss) jeg ønsker flere av i ledelsen i selskap som Statoil.

Gjest Valhalla
Skrevet

Vet ikke helt om det er jurister (og andre blåruss) jeg ønsker flere av i ledelsen i selskap som Statoil.

Snakket vel om generelt her,hva har du imot blåruss forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...