Gå til innhold

Hvordan er det med lønn i ferien når man ikke har jobbet i 1 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i august i fjor.

Jeg får dermed feriepenger for august - desember i juni.

Skal jobbe hele juni og ta ferie hele juli.

Vil jeg da få vanlig lønn i juli? Selv om jeg ikke har jobbet der i 1 år og derfor ikke har opparbeidet rett til ferie..??

Ettersom jeg skal jobbe hele juni tenker jeg at jeg skal ha normal lønn i juli?

Anonymous poster hash: 10abf...e5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må høre med lønnsavd hvordan de gjør dette hos dere første år av ansettelse. Noen bedrifter trekker deg for når faktisk ferie er tatt, andre trekker automatisk junilønn. Det varierer dertil også når feriepenger utbetales.

Du har rett på ferie på lik linje med alle andre. Du har derimot ikke fullt opptjent feriepenger og må ta noe ubetalt om du skal ha 4 uker ferie.

AnonymBruker
Skrevet

Du har rett på å ta ut full ferie, men du får kun ferieppenger opptjent i 2014. Så de pengene er alt du får for juli om du tar ut så mye ferie. Jeg tok bare 2 uker ferie det første året pga dette husker jeg.

Anonymous poster hash: 9e040...32e
AnonymBruker
Skrevet

Du må høre med lønnsavd hvordan de gjør dette hos dere første år av ansettelse. Noen bedrifter trekker deg for når faktisk ferie er tatt, andre trekker automatisk junilønn. Det varierer dertil også når feriepenger utbetales.

Du har rett på ferie på lik linje med alle andre. Du har derimot ikke fullt opptjent feriepenger og må ta noe ubetalt om du skal ha 4 uker ferie.

Ok men jeg får jo kun utbetalt feriepengene i juni, dvs litt over halvparten av en full lønn. Så da må jo juli-lønningen bli full?

Skrevet

Ok men jeg får jo kun utbetalt feriepengene i juni, dvs litt over halvparten av en full lønn. Så da må jo juli-lønningen bli full?

Hvis de trekker juni-lønningen og du bare får utbetalt feriepenger da så får du lønn som vanlig i juli, ja.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...