AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hvordan har dere betalt eller fått betaling ved kjøp og salg på finn? Benyttes betalingsmuligheten som de har der, eller tar dere en sjanse på at folk er ærlige? Oppkrav, eller kun selge til folk som dere treffer i nærheten og får pengene kontant? Anonymous poster hash: 9d58b...e67
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Det varierer. Jeg foretrekker henting og kontantbetaling, og er villig til å betale litt mer for den tryggheten. Altså at jeg kan sjekke at produktet fungerer før penger overleveres, og det går raskt. Ved sending nekter jeg å bruke annet enn betalingsgarantien (når jeg er kjøper) for dyrere produkter. Typisk 1000+. Eventuelt paypal, som også gir mulighet for å klage. Mistenker dog at betalingsgarantien er bedre for kjøper. Ved lavere beløp så blir plutselig gebyret for betalingsgarantien en ganske stor del av kjøpesummen. Paypal er da å foretrekke (gebyrfritt hvis man har penger på paypal-konto), men jeg vurderer også bankoverføring. Bankoverføring har gått fint for meg, de gangene jeg har brukt det. Men det er klart en risiko for svindel (se denne tråden som eksempel), og derfor bruker jeg det så lite som mulig og kun ved lave beløp (som jeg har råd til å tape). Oppkrav har jeg ikke sansen for. Det er særdeles dyrt, og ved henting vet man uansett ikke hva man får. Ser noen har fått lov til å åpne pakken før de henter den ut, men det er vel strengt tatt ikke egentlig lov. Selger har heller ingen garanti for at kjøper faktisk henter pakken, og kan ved uavhentet pakke måtte betale for frakten og evt. gebyrer. Anonymous poster hash: 446d5...139
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Har brukt oppkrav når beløpet er over tusen kr. Ellers har jeg overført penger til selges konto + portopenger. Og selger har sendt. Det samme har jeg gjort når jeg har solgt og sendt. Finn sin betalingsgaranti har jeg aldri brukt. Etter å ha lest erfaringer til andre på kg om den, kommer jeg heller ikke til å bruke den. Sikrer meg og at jeg har skriftlig korrespondanse/mail, med kjøper/selger og noen ganger googler jeg dem. Anonymous poster hash: a687f...ea5 1
Gjest FruPotter Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Jeg bruker ALLTID (og ber alltid om) Finn betalingsgaranti. Og kjøperne (om jeg selger) betaler alltid eventuell porto. Handler og selger ikke noe uten. Har lært på den harde måten.
Puny Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 kunn kontant av de som er i nærheten, nå bor jeg i Oslo da så da er jo markedet litt større. Hadde jeg bodd mer avsides hadde jeg sikkert benyttet meg av batalingsgarantien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå