Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Lurer på om det er noen kloke hoder som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan gå frem med byggelån.

Kommer antageligvis til å få en nydelig tomt med strandutsikt til verdi av 1,2 mill. Imidlertid trenger jeg minst 1,5 til å bygge et lite hus, og på grunn av årsinntekt kan jeg kun låne 1,2 millioner med tomten som "egenandel". Altså mangler jeg 300 000. Finnes det andre lån ? Det er ikke aktuelt å låne av slekt siden de allerede har gitt meg denne tomten. Jeg er et ganske nøkternt menneske med nøkternt forbruk. I tillegg er det en ganske attraktiv tomt som kun kommer å stige i verdi (mangel på slike type tomter der jeg bor)

På forhånd takk

Anonymous poster hash: 9c360...2ba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spar penger hver mnd. Jobb ekstra.

Anonymous poster hash: 15dbc...fff

• Liker 2
Skrevet

Eventuelt er det et område hvor du kan få sette opp og få brukstillatelse helårsbruk med en hytte? Kommunen min er "snill" med dette vet jeg, fraflyttingskommune så de ønsker å holde på folk. Ferdighytter er billigere - men ofte mindre i kvm.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sjekke med husbanken om støtte og vilkår for det. Normalt sett vil man ha byggelån så kort tid som mulig, siden renten på det ligger rundt 7%+. Du bør også ha en viss andel egenkapital før du setter i gang, slik at du har byggelån så kort tidsrom som mulig.

Snakk med banken og sjekk forumet byggebolig.no

Anonymous poster hash: feab5...ee5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husbanken tilbyr ikke byggelån. Du må ha ferdigattest for å få utbetalt lånet fra Husbanken. Ferdigattest får du når huset er ferdig bygget og klar for innflytting.

Anonymous poster hash: 8eb02...589

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...