Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vet om det er risky å fettsuge dobbelthaken sin?

Denne plager meg virkelig så mye og jeg har tenkt på det så lenge og nå har jeg pengene til å få fikset den for godt.

Er det en risiko ved en så liten operasjon?

Er det noen her inne som har gjort det?

Anonymous poster hash: 750f1...3ce
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle operasjoner og inngrep er det risiko ved. Og du må også regne med arr for resten av livet, og siden huden under haken er som den er så blir det fort et mørkt arr der og ikke et blekt et.

Men du vet at man kan gjøre treningsøvelser for å stramme opp dobbelthake? Finnes sikkert flere øvelser man kan gjøre, men en jeg husker godt og gjør litt selv, er å åpne munnen sånn at haken/kjeven hviler (ikke overdrive hvor mye man åpner, kun ca 1-2 cm) og ha åpne lepper ogå. Så presser du tunga opp mot ganen/rett bak/på overtennene som om du skulle sagt "boLLe" med tjukk L eller bygde-L (sånn som de uttaler "læll") da kjenner du at det strammer seg fra ca adams eplet og opp mot haken og da trener du muskelen riktig :)

Anonymous poster hash: 9200e...d1d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Denne plager meg virkelig så mye og jeg har tenkt på det så lenge og nå har jeg pengene til å få fikset den for godt.

Kjør på :) Det er et relativt lite inngrep.

Anonymous poster hash: 1b735...d34

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på :) Det er et relativt lite inngrep.

Jeg kunne også tenkt meg å gjøre det. Vet du mer om inngrepet, hva de gjør og pris?

Anonymous poster hash: f0754...265

AnonymBruker
Skrevet

Det står på nettet at det skal være et av de mindre risikable inngrepene. Her jeg bor koster det 16500. Jeg har lest at øvelser ikke hjelper jeg! Fikk min dobbelthake som følge av medisinbruk som endret fettprosenten...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å gjøre det. Vet du mer om inngrepet, hva de gjør og pris?

Tror pris er rundt 16000 kr. Gjøres i lokalbedøvelse og man må gå med bandasje i ca en uke etterpå.

Skrevet

Leste om en kvinne på vg.no isted om hadde meldt seg inn på vektklubb for å ta av noen kilo og få bort dobbelthaken - noe hun klarte med trening og sunt kosthold. https://www.vektklubb.no/artikkel/motivasjon/kirsti-ville-bli-en-smashing-40-aaring-23454226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spise mindre?

Bevege deg litt mer?

Har du dobbelthake står den garantert i stil til en stor kropp også, så mindre mat/snacks og mer bevegelse har hele deg godt av! Men ja, tviler ikke på at du missliker den.

Hvor lenge har du tenkt på å fettsuge den? 1 år? 2år? 3mnd? Uansett, med som sagt, mindre mat hadde du garantert sett store resultater på tiden du bare har gått å "tenkt" på å fettsuge.

VG vektklubb har 50% rabatt på medlemskap nå, det er verdt det! Just fucking do it!

Uten vilje kan du bare glemme det, det kan du stikke å betale en jævel 20tusen for å suge ut fettet av halsen din. Åssen tror du den kommer til å se ut om et år fra nå om du ikke endrer kosthold også? Stemmer, da kommer den tilbake igjen.

Anonymous poster hash: 369c6...76a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slank deg heller, det er gratis. Så kan du dra på en super ferie når du når målet ditt :)

Anonymous poster hash: 7770f...a64
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor går alle ut i fra at folk med dobbelhake er feite?

Jeg er ikke TS, men har alltid hatt et bollefjes. Veier 43kg. Faktisk gått ned 2 kilo. Er 161cm høy.

Men dobbelthaken den har jeg. Skjeven min er mer nærme halsen (ikke downs-nærmt, men nesten), slik at det blir en liten dobbelthake.

Incisionless-Neck-Lift.jpg

Kommer noen gang ann på ansiktsform. Noen har definert jaw-line, men andre ser ut som den går i ett med halsen. Og når man ser personen forfra vises ofte dobbelthake, med mindre personen strekker hode litt ut og opp. Selve dobbelthake vises ikke på dette bilde, men slike sees forfra, og ikke minst på bilder andre tar.

article-2474513-18AE3A7D00000578-315_306

Nå kommer det sikkert kommentarer om at det over ikke er dobbelthake, eller at ''pøh, det der er iiiingenting'' og at folk kun definerer dette som dobbelthake:

anigif_enhanced-buzz-1636-1345139342-10_

Vet ikke TS sin case, men mange har slik selvom de er tynn og ung:

13dec09fd3d123623abadd4aadcf2e2e.jpg

16.000 for en fucking fettsuging av en dobbelthake?! Det var en nyhet på tv2 eller noe om en pille/sprøyte som skulle fjerne dobbelthake. Kanskje 1-2mnd siden på nettavisen så klart.

Anbefaler det først å prøve en slik:

http://www.ebay.com/itm/Neckline-Slimmer-Neck-Line-Exerciser-Chin-Massager-Thin-Jaw-Reduce-Double-Beauty-/361036433086?pt=LH_DefaultDomain_2&hash=item540f72c6be

Også er det mange gratisøvelser du kan gjøre, med instruksjoner på youtube.

Ville heller dratt til Sverige/Polen i så fall. Hadde nok blitt billigere med fly og hotel + operasjon til sammen.

Anonymous poster hash: febf6...567
AnonymBruker
Skrevet

hvorfor går alle ut i fra at folk med dobbelhake er feite?

Anonymous poster hash: febf6...567

Av samme grunn som at vi går ut i fra at folk som sier de har stor mage, veldig mye cellulitter, "buksevalker" og usynlige kneskåler er feite. Det er rett og slett veldig vanlige symptomer/resultat av å være overvektig. Selvsagt finnes det noen som har hengemage og er tynn, og det finnes noen med dobbelthake som er tynn, men den store majoriteten er virkelig ikke det.

Og det er veldig typisk "tjukk-innstilling" å ønske seg en operasjon i stedet for å legge inn en faktisk innsats :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi alle med dobbelthake ER FEITE!
Folk som er tynne starter aldri med å legge på seg på fuckings HAKA!!! hahahah, stopp med å motsi oss for å beskytte den feite kroppen din. Gå ned ca 5 kg og det synes på haka di fort, kanskje bare 2kg også!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Av samme grunn som at vi går ut i fra at folk som sier de har stor mage, veldig mye cellulitter, "buksevalker" og usynlige kneskåler er feite. Det er rett og slett veldig vanlige symptomer/resultat av å være overvektig. Selvsagt finnes det noen som har hengemage og er tynn, og det finnes noen med dobbelthake som er tynn, men den store majoriteten er virkelig ikke det.

Og det er veldig typisk "tjukk-innstilling" å ønske seg en operasjon i stedet for å legge inn en faktisk innsats :)

Det er jo fordi tjukkaser er skikkelig late og ønsker en rask løsnining uten å måtte løfte fettvalkene annet enn på vei til operasjonssalen...

AnonymBruker
Skrevet

Elsker hvor late de feite er, de gidder ikke engang å google priser og info selv....

AnonymBruker
Skrevet

Og dere lurer på hvorfor dere er feit? Hahahha

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, jeg har normal bmi ca 23 eller rundt der, men jeg holder på å slanke meg nå, men jeg er altså ikke feit da. Dobbelthaken min kom som følge av medisiner som endret fettprosenten min totalt.

Jeg har tenkt på dette i 16 år faktisk, men har også vært mye tynnere enn jeg er nå, og kan ikke huske om det var like stort problem da, så det jeg tenker er å først slanke meg en 7 kilo og så se det an.

Jeg skal også prøve å gjøre øvelser, men ser på familien min at dette er litt genetisk, da flere har det selvom de er slanke. Derfor er det kanskje ikke så mye håp om å få den helt bort med slanking. Og den har som sagt plagd meg i ca 16 år.

AnonymBruker
Skrevet

<br />jeg har bmi på 23.63 sjekket jeg nå, så det er jo i øvre sjikt da, men jeg er ikke feit. bruker strl 38 i klær.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bmi på under 20 før jeg begynte på medisiner, så hvis jeg klarer å komme dit igjen så mulig det løser problemet, fordi jeg er naturlig slank, mye slankere enn nå. Håper det og at jeg slipper operasjon, men hvis den ikke forsvinner med å gå ned en 7-10 kilo så vurderer jeg operasjon. Har forhørt meg litt og det er et relativt enkelt inngrep.

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er ganske slank (det er ikke noe bare jeg synes, til og med legen hans har sagt "du er jo en veldig slank mann"), men han har en ganske tydelig dobbelhake. Så man kan altså være tynn og fremdeles ha dobbelthake.

Anonymous poster hash: 1dfef...3d3

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min er ganske slank (det er ikke noe bare jeg synes, til og med legen hans har sagt "du er jo en veldig slank mann"), men han har en ganske tydelig dobbelhake. Så man kan altså være tynn og fremdeles ha dobbelthake.

Anonymous poster hash: 1dfef...3d3

Ja nettopp, og min plager meg ekstremt, ellers ville jeg aldri vurdert fettsuging. Det er siste utvei.

Har aldri fikset på noenting før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...