Gå til innhold

Normalt blodsukker.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle måle blodsukker og fikk å vite at det var normalt.

Fortalte legesekretær at jeg hadde hatt kvalme og ikke hadde spist på 2 døgn.

Hadde drukket vann, te og litt melk, kanskje en halv liter melk på 2 døgn.

Syntes det var rart at langtidsblodsukkeret og det vanlige blodsukkeret var normalt. Er veldig tørst og drikker mye.

Kan noen forklare meg hva som er normalt og om dette er normalt?

Anonymous poster hash: 6e1c8...030
Skrevet

tok du måling på tom mage ? Og hva var sukkeret på ?

AnonymBruker
Skrevet

Verdien var på 5.8 på fastende. Fikk å vite at langtidsblodsukkeret også var normalt, men fikk ikke verdien. Alt gikk så fort at plutselig var jeg ferdig :). Skal til legen på mandag og kommer til å be om prøvesvarene.

AnonymBruker
Skrevet

Langtidsblodsukkeret måler blodsukkret mye lenger tilbake enn 2 dager.

Normalt bl.sukker er mellom 4 og 8.

Anonymous poster hash: 29aae...f3c
AnonymBruker
Skrevet

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønte at det går flere uker tilbake. Jeg mistet 20 kg uten grunn på ett år og det var i denne perioden blodsukkeret mitt ble målt. Syntes bare det var litt rart at blodsukkeret var normalt uten mat i kroppen på flere dager, men da er det normalt og jeg leter videre etter årsak.

I og med at jeg har fått store partier på underkroppen som er følelsesløse (føles som bedøvelsen hos tannlegen), mye nervesmerter, kvalme og vekttap så tenkte jeg kanskje diabetes var en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skjønte at det går flere uker tilbake. Jeg mistet 20 kg uten grunn på ett år og det var i denne perioden blodsukkeret mitt ble målt. Syntes bare det var litt rart at blodsukkeret var normalt uten mat i kroppen på flere dager, men da er det normalt og jeg leter videre etter årsak.

I og med at jeg har fått store partier på underkroppen som er følelsesløse (føles som bedøvelsen hos tannlegen), mye nervesmerter, kvalme og vekttap så tenkte jeg kanskje diabetes var en mulighet.

Når man ikke har diabetes så er boldsukkeret normalt selv om man ikke har spist på et par dager, så det er positivt.

Håper du blir utredet skikkelig mtp symptomene dine.

AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke har diabetes så er boldsukkeret normalt selv om man ikke har spist på et par dager, så det er positivt.

Håper du blir utredet skikkelig mtp symptomene dine.

Ja, omsider og glad for at blodsukkeret er normalt :). Det er så dumt å bruke energi på sånt uten grunn :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er normalt at blodsukkeret er normalt :) Det betyr at kroppen din har fungerende reguleringsmekanismer og klarer å holde blodsukkeret på ønskelig nivå selv om du ikke spiser. Men symptomene kan jo skyldes andre ting. Hyperparatyreoidisme? Diabetes insipidus? Sjøgrens? Nyresvikt? Er det tatt urinprøver og målt osmolalitet, elektrolytter etc? Nyrefunksjon?

Anonymous poster hash: 309f6...e1d

Skrevet

Normalt ligger det mellom 4 og 6.6.Over den siste verdien,skal legen sjekke deg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...