AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 ...hva synes du om veilederen(e) du? Føler du at du får den veiledningen og hjelpen du trenger og har krav på? Er veilederen kompent og har god nok kunnskap på temaet du skriver om? Hvor aktiv er veilederen din? Får du konkreve tilbakemeldinger? Jeg er selv i sluttfasen av min masteravhandling og jeg føler meg litt usikker på hvor mye jeg faktisk kan forvente. På en måte synes jeg at jeg kan forvente en del, da veilederen jo har sagt ja til å være ens veileder og i tillegg får lønn for det. På den andre siden føler jeg at jeg ikke kan "mase" for mye. Anonymous poster hash: 1bc50...4a6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Veilederne mine er fantastiske mennesker med enorme kunnskaper og en helt super holdning til både forskning og livet! Digger dem hele gjengen :D Men.. Oppgaven min er litt på siden av det de egentlig jobber med, så de har ikke all verdens kunnskaper om det. Jeg har blitt overlatt en del til meg selv. Heldigvis er det en stipendiat på gruppa som jobber med noe tilsvarende, han var ikke egentlig en del av gruppa men ble overført til den da hans veileder plutselig slutta. Så han hjelper meg en del med det tekniske, og vi har fått til en del morsomt Rent oppgavemessig er veilederne mine flinke folk, så de vet hva som kreves av en masteroppgave. De har nok innsikt i fagfeltet til at de klarer å vurdere om det jeg skriver er bra. Men jeg har hørt ganske mange som sier at veilederne ikke har tid til dem, at de plutselig ikke kan se gjennom oppgaven i uka før innlevering, generelt bruker laaaaang tid på å se gjennom og at det kan være ganske slitsomt. Anonymous poster hash: 061ee...fdb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Hva er spørsmålet ditt? Hvilke erfaringer folk har hatt med veilederne sine? Anonymous poster hash: 61237...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Hva er spørsmålet ditt? Hvilke erfaringer folk har hatt med veilederne sine? Anonymous poster hash: 61237...0ea Eh, ja, det kan vel oppsummere det jeg skriver i første post. Anonymous poster hash: 1bc50...4a6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Eh, ja, det kan vel oppsummere det jeg skriver i første post. Anonymous poster hash: 1bc50...4a6 Jeg leste innlegg #2 som innlegg #1. Anonymous poster hash: 61237...0ea
Eplemos Skrevet 30. mai 2015 #7 Skrevet 30. mai 2015 hva synes du om veilederen(e) du? - Hun var fantastisk og hjelpsom. Føler du at du får den veiledningen og hjelpen du trenger og har krav på? - Ja, absolutt. Er veilederen kompent og har god nok kunnskap på temaet du skriver om? - Hun er en av de fremste innenfor temaet, så ja. Hvor aktiv er veilederen din? - Ganske, var alltid tilgjengelig Får du konkreve tilbakemeldinger? - Ja, har levert utkast hver måned siden oktober og fått gode tilbakemeldinger.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2019 #8 Skrevet 23. mai 2019 På 28.5.2015 den 11.15, AnonymBruker skrev: ...hva synes du om veilederen(e) du? Føler du at du får den veiledningen og hjelpen du trenger og har krav på? Er veilederen kompent og har god nok kunnskap på temaet du skriver om? Hvor aktiv er veilederen din? Får du konkreve tilbakemeldinger? Jeg er selv i sluttfasen av min masteravhandling og jeg føler meg litt usikker på hvor mye jeg faktisk kan forvente. På en måte synes jeg at jeg kan forvente en del, da veilederen jo har sagt ja til å være ens veileder og i tillegg får lønn for det. På den andre siden føler jeg at jeg ikke kan "mase" for mye. Anonymous poster hash: 1bc50...4a6 Jeg hadde en fantastisk veileder som vekket motivasjon og engasjement i meg. Ofte visste hun bedre enn meg hva jeg ønsker fra oppgaven uten at jeg trengte å si noe. Det var ganske utrolig. Hun er veldig erfaren og dyktig. Jeg hadde et selvvalgt prosjekt (ikke knyttet til noen andre pågående prosjekter) og hadde vanskeligheter med å finne veileder så hun tok meg inn selvom hun hadde mye å gjøre. Hehehe. Jeg hadde en biveileder også, hun retta mest på struktur, pirk og språk osv mens hovedveilederen hjalp til med prosessen med å skrive. De begge hadde vel noe innenfor temaet å gjøre og hadde en del kunnskap om det. Veldig takknemlig for (hoved)veilederen min. Det er pga henne jeg klarte å prestere og endte opp med en A. Anonymkode: 99d5a...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå