veraa94 Skrevet 29. mai 2015 #21 Skrevet 29. mai 2015 Bor i Pilestredet og kunne ikke hatt det bedre Hvis jeg ikke skulle bodd herr måtte det ha blitt St.Hanshaugen eller Grünerløkka.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #22 Skrevet 29. mai 2015 Under en bru på Vaterlandsparken. Anonymous poster hash: 99fb8...677
Gjest Honeyblossom Skrevet 29. mai 2015 #23 Skrevet 29. mai 2015 Tjuvholmen! Drømmer om å bo i leilighetene der hver gang jeg er på aker brygge
boooooo Skrevet 29. mai 2015 #24 Skrevet 29. mai 2015 Tjuvholmen! Drømmer om å bo i leilighetene der hver gang jeg er på aker brygge Me too!
Tibbie Skrevet 29. mai 2015 #25 Skrevet 29. mai 2015 Sentrum, sentrum, sentrum. Dette siden det er der jeg som regel gjør mine ting. Jobber, shopper, fester og spiser. Da er det deilig å slippe å tenke på trikk, undergrunn og bil. Veldig fint å ikke være avhengig av noe annet enn sine egne føtter og sykkel. Man kan leve mer spontant og slipper å planlegge. Og ikke minst slippe å bekymre seg for å ikke komme seg hjem eller bli tvunget på å bruke masse penger på å komme seg hjem etter en fest 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #26 Skrevet 31. mai 2015 Vinderen, og her bor jeg. Rolig, trygt, vakkert!Anonymous poster hash: e49a3...4b7
Cathj Skrevet 31. mai 2015 #27 Skrevet 31. mai 2015 Men når du skal bo på øst så sørg for å bo på riktig plass. Det er ikke hyggelig på Tøyen eller på Holmlia. Anonymous poster hash: f05ac...d2f Det der er gammel overtro! Tøyen kan ikke sammenliknes med Holmlia, det begynner å bli ekstremt bra i den bydelen nå. Ungt, urbant, fint med Tøyenparken og Botanisk hage. Mange fine leiligheter og hippe nye plasser. Det er sentralt, og det er ofte billigere enn på Løkka (men allikevel i umiddelbar nærhet til alt). T-bane er det der også. Jeg elsker Grünerløkka (Rodeløkka), Sofienberg, Tøyen, Torshov, Sandaker. Jeg har bodd flere steder i byen, og dette er mine absolutte favorittplasser. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #28 Skrevet 31. mai 2015 Jeg ville bodd i Vika hvis jeg fremdeles bodde i Oslo. Anonymous poster hash: f8b0c...44a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #29 Skrevet 31. mai 2015 Bor på Bislett nå, og trives veldig godt. Skulle jeg flyttet på meg, ville det blitt innenfor St.Hanshaugen, Adamstuen, Uranienborg, Frogner, Sagene, Bjølsen, Torshov eller Sandaker. Hvis vi skal ha barn snart, så kunne jeg tenke meg Grefsen/Kjelsås, Vinderen, Nordre Aker eller evt. Sogn eller Tonsenhagen. Har også vurdert Nordstrand og Østensjø ut fra det jeg har hørt fra andre, men har aldri vært der... Eneste stedet jeg virkelig ikke kunne tenke meg å bo er i området mellom Grønland og nedre del av Grünerløkka. Anonymous poster hash: e2d72...a76
kills Skrevet 31. mai 2015 #30 Skrevet 31. mai 2015 Jeg bor på Grünerløkka (Birkelunden) og er veldig fornøyd med det. Har stort sett alt jeg trenger i nærheten og hvis noe skulle mangle er det kort vei til det meste. Ikke helt komfortabel med å vandre rundt i sidegater alene på natten når det er mørkt (etter at byen har stengt og det er lite folk ute), men har aldri vært utsatt for noe jeg finner særlig ubehagelig (utelukker de som står på gatehjørner her og der og hilser med "hey baby" og lignende). Synes mange sentrumsnære bydeler i vest er flotte visuelt, men synes ikke disse stedene er livlige og jeg liker å kunne finne på ting uten å planlegge.
Fashionistaen Skrevet 31. mai 2015 #31 Skrevet 31. mai 2015 (endret) Bor på Sandaker/ Torshov nå og er veldig fornøyd med det Mest pga. nærhet til skole, god kollektivtransport og relativt sentrumsnært. Perfekt for en student. Kunne godt tenke meg å bo på Nydalen også. Synes for langt vest blir for usentralt ift. jobb og skole selv om det er der jeg synes det er penest. Når jeg skal etablere meg derimot, ville jeg nok ikke bodd her. Da kunne jeg godt tenke meg å flytte til enten Grefsen/Kjelsås, Frogner, Ekeberg, Nordstrand eller Vinderen Endret 31. mai 2015 av Fashionistaen
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #32 Skrevet 31. mai 2015 Hørt Stovner er et flott sted! Stor variasjon i inntrykk og et engasjerende lokalmiljø. Anbefales sterkt om du vil få en følelse av hvordan det er å bo i Pakistan. Anonymous poster hash: 920d5...31c 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #33 Skrevet 31. mai 2015 Tjuvholmen, Kjelsås, Majorstua. Anonymous poster hash: c79cb...ace
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #34 Skrevet 1. juni 2015 Da er du veldig urban. Kjelsås er bedre. Marka som nærmeste nabo. Kort trikketur så er du på løkka når du trenger det. Men du har rett i at øst er bedre enn vest. Vest er stivt og kjedelig, og folk er ikke så hyggelige der. Men når du skal bo på øst så sørg for å bo på riktig plass. Det er ikke hyggelig på Tøyen eller på Holmlia. Anonymous poster hash: f05ac...d2f hmmm... jeg kunne egentlig også tenke meg Kjelsås på sikt, bortsett fra denne "korte" trikketuren. Den er alldeles ikke kort. Den tar 23 minutter til sentrum. Det er faktisk utrolig lantg tid tatt i betraktning at Kjelsås ikke ligger lant fra byen. Ja du kan ta toget men det går sjeldent. Jeg bor sentralt på vestkanten nå, og det passer meg yppelig. På en annen side kunne jeg ikke tenke meg å bli boende her når vi får barn, da må vi litt utenfor bykjernen, men ikke for langt. 3-4 stopp vestover fra Majorstuen på hvilken som helst bane hadde vært perfekt. Jeg vil i allefall bo et sted der jeg ikke er avhengig av buss eller trikk for det tar så mye lengre tid enn banen og toget... Jeg kunne egentlig sikkert trivdes i noen koselige strøk østover som Oppsal, Ekeberg, Norstrand, Årvoll, Tonsenhagen, men samboeren min vil ikke, så da blir det vestover eller nordover.... Anonymous poster hash: ee9e9...2ac 4
Gjest Gjest_Clarity Skrevet 1. juni 2015 #35 Skrevet 1. juni 2015 Uten barn: Torshov, Løkka, Carl Berner, Sofienberg Med barn: Tonsenhagen, Lambertseter eller langs linje 2-siden av Groruddalen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #36 Skrevet 1. juni 2015 Uten barn: Torshov, Løkka, Carl Berner, Sofienberg Med barn: Tonsenhagen, Lambertseter eller langs linje 2-siden av Groruddalen. enig bortsett fra Carl Berner det er utrolig busy og bråkete, uten at det egentlig er nære noe av storyens sjarmerende steder/cafeer, butikker etc... Hva med Rodeløkka midt i mellom Sofienberg og CB, det er utrooolig sjarmerende med gammel trehusbebyggelse etc... Virkelig en sjult perle! Anonymous poster hash: ee9e9...2ac 1
Gjest Gjest_Clarity Skrevet 1. juni 2015 #37 Skrevet 1. juni 2015 enig bortsett fra Carl Berner det er utrolig busy og bråkete, uten at det egentlig er nære noe av storyens sjarmerende steder/cafeer, butikker etc... Hva med Rodeløkka midt i mellom Sofienberg og CB, det er utrooolig sjarmerende med gammel trehusbebyggelse etc... Virkelig en sjult perle! Anonymous poster hash: ee9e9...2ac Ja, Rodeløkka kunne også vært noe
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #38 Skrevet 1. juni 2015 Vålerenga/Etterstad Rolig, men kort vei til sentrum. Anonymous poster hash: bb815...27f 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #39 Skrevet 1. juni 2015 Bygdøy! Kort vei til byen, men rolig og ordnede forhold. Kort vei til skogen og stranda for å bade og drive med kajakk. Og nå på sommeren så kan man ta båten inn til Aker brygge. Anonymous poster hash: 0ed5c...38c 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #40 Skrevet 1. juni 2015 Gamlebyen, Tøyen, Kampen, Østensjø er de stedene som har mest sjel i oslo. Fine bygg og hyggelig folk, god atmosfære liksom. I resten av byen syntes jeg det blir for kaldt og ufolkelig, kalde bygninger og folk som stresser forbi deg med ansiktet låst til telefonen sin og ikke hilser på naboen. Anonymous poster hash: 63309...b31 I gamlebyen har eg bodd i 4 år. Aldri meir! Ja, det er kort vei til sentrum; buss og trikk går hele tiden og det er raskt å gå. Men det er også her bråkebøttene samler seg. Om det så er studentkollektiv, "rørleggerkollektiv", de som benytter seg av sosiale boliger frå kommunen osv.. Anonymous poster hash: 0ed5c...38c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå