Gå til innhold

Hvor i Oslo vil du helst bo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet gjelder kun de som kunne tenkt seg å bo i Oslo. Jeg personlig kunne tenkt meg å bo på østkanten, kanskje Torshov eller Løkka. Synes det er utrolig flott å gå langs Akerselva og det er masse liv og spennende butikker, restauranter, caféer mm i området. Øst er det nye vest i mine øyne. Kunne virkelig aldri tenkt meg å bo på Frogner osv, synes rett og slett det er kjedelig og dødt der. Og at folk prøver å fremstå veldig rike eller no. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 322f3...ecc
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt Stovner er et flott sted! Stor variasjon i inntrykk og et engasjerende lokalmiljø.

AnonymBruker
Skrevet

Dette spørsmålet gjelder kun de som kunne tenkt seg å bo i Oslo. Jeg personlig kunne tenkt meg å bo på østkanten, kanskje Torshov eller Løkka.

Da er du veldig urban. Kjelsås er bedre. Marka som nærmeste nabo. Kort trikketur så er du på løkka når du trenger det. Men du har rett i at øst er bedre enn vest. Vest er stivt og kjedelig, og folk er ikke så hyggelige der. Men når du skal bo på øst så sørg for å bo på riktig plass. Det er ikke hyggelig på Tøyen eller på Holmlia.

Anonymous poster hash: f05ac...d2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet fra Trondheim til Uranienborg, og det er så sykt mange jenter overalt her, er dette et slags jente-land? Hvor er alle de kjekke guttene?

Bedre på østkanten??

Anonymous poster hash: e5b5e...f00
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet fra Trondheim til Uranienborg, og det er så sykt mange jenter overalt her, er dette et slags jente-land? Hvor er alle de kjekke guttene?

Bedre på østkanten??

Anonymous poster hash: e5b5e...f00

Uranienborg er kjent som et paradis for gutter. Utrolig lett å få seg noe der, for det er overvekt av jenter.

Anonymous poster hash: f05ac...d2f

AnonymBruker
Skrevet

Kampen Vålerenga

Anonymous poster hash: 546fd...e4f
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg bor på vest og vil fortsette å bo på vest. Liker meg best i trygge, fine, rolige nabolag. Dessuten er det ikke så mye å gjøre der, ingen caféer, butikker eller utesteder i gaten, så fint for lommeboken og impulskontrollen også :) Men hovedsakelig fordi det er rolig og fint. Som i visuelt fint, elsker de gamle høye bygingene, fine trærne og rene gatene.

Anonymous poster hash: 73731...067
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg bor på vest og vil fortsette å bo på vest. Liker meg best i trygge, fine, rolige nabolag. Dessuten er det ikke så mye å gjøre der, ingen caféer, butikker eller utesteder i gaten, så fint for lommeboken og impulskontrollen også :) Men hovedsakelig fordi det er rolig og fint. Som i visuelt fint, elsker de gamle høye bygingene, fine trærne og rene gatene.

Synes det er ganske visuelt fint på Løkka og langs Akerselva jeg! Nydelig elv med vakre broer og kunstneriske innslag her og der samt masse deilige parker på veien. Flott å ta seg et bad oppe ved Nydalen og. Faktisk er løkka kåret til en av de 10 kuleste bydelene i hele Europa!

• Liker 4
Skrevet

Synes det er ganske visuelt fint på Løkka og langs Akerselva jeg! Nydelig elv med vakre broer og kunstneriske innslag her og der samt masse deilige parker på veien. Flott å ta seg et bad oppe ved Nydalen og. Faktisk er løkka kåret til en av de 10 kuleste bydelene i hele Europa!

Ja, det er virkelig et pulserende sted. Veldig hipt om sommeren, og passer utmerket for unge mennesker å bo der. Litt støy tåler man da, altså litt mer enn resten av Oslo:)

Men man bor etter hva man ønsker, og ts virker som ei som kan trives i det området, på hva hun skriver. Hvor lett det er å få bolig vet jeg ikke, men tror det skal være muligheter for plass i endel bofelleskap, som det er mange av der omkring.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig, jeg har ingenting i mot løkka, foretrekker å henge der om sommeren! Har bare inntrykk av at det er et relativt travelt område (både trafikk- og folkemessig) og jeg bosetter meg helst et sted med litt "eldre" beboere og unna hovedårer. 22 i kroppen, 50 i hodet :P løkka funker på dagtid, men er nok ikke typen som hadde greid å bo der nei.

AnonymBruker
Skrevet

Gamlebyen, Tøyen, Kampen, Østensjø er de stedene som har mest sjel i oslo. Fine bygg og hyggelig folk, god atmosfære liksom. I resten av byen syntes jeg det blir for kaldt og ufolkelig, kalde bygninger og folk som stresser forbi deg med ansiktet låst til telefonen sin og ikke hilser på naboen.

Anonymous poster hash: 63309...b31
  • Liker 2
Skrevet

Bjølsen, Tåsen, løkka, Torshov. Relativt sentrumsnært, men 3 av 4 plasser føles likevel litt utenfor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bjølsen, Sagene eller Torshov. Liker at det er rolig, samtidig som man lett kommer seg rundt. Husker da jeg først skulle flytte til Oslo, jeg var besatt av å skulle bo på Frogner, men så fikk jeg dårlig tid og endte opp på Bjølsen. Nå kunne jeg ikke tenke meg å bo på Frogner i det heletatt, virker kjedelig :fnise:

Anonymous poster hash: 7146e...11c
  • Liker 3
Skrevet

Det ser bra ut på Løren! Ellers synes jeg Torshov/Sagene er ålreit på øst, og Majorstua/Marienlyst/Fagerborg/Bislett/Adamstuen/St.Hanshaugen og Pilestredet Park er kjempefine steder på vest/sentrum-sida..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne tenkt meg Grefsen ,, Kjelsås, Storo. Østensjø, Helsfyr, Ryen, Frogner, Majorstuen .. Nordstrand . Helst førstnevnte .. Rolig, norsk og fint..lety å komme seg til sentrum. Bor på Ullern nå.fint ig rolig, men litt avsides:p

Anonymous poster hash: 2db8a...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er i midten, så spiller ikke avstanden til sentrum så mye. Så alt fra Kjelsås til Nydalen til Sagene og til St.Hanshaugen er min greie.

Frogner skjer ikke. Ikke drabantbyene heller. Må enten være i byen eller i skogen.

Anonymous poster hash: c8fcc...f18
AnonymBruker
Skrevet

Bjølsen! Skal aldri flytte :)

Anonymous poster hash: 612f1...da6

Skrevet (endret)

Som ung og singel: Alexander Kiellands plass, Sthanshaugen, Uranienborg, Bislett, Pilestredet Park.

Hvis jeg får barn og familie vil jeg bo innenfor bydel Nordre Aker eller på Tonsenhagen.

Endret av skyflakes
  • Liker 1
Skrevet

Ullevoll Hageby :)

Vil gjerne ha en stor hage, og samtidig bo sentralt. Kort vei til det meste.

AnonymBruker
Skrevet

St. Hanshaugen, Alexander kiellandsplass, Uranienborg, eventuelt Thorsov

Anonymous poster hash: 1e548...ee9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...