Toyia92 Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Hei! Jeg har gått og grublet på dette i 5 år nå, og har endelig bestemt meg for at jeg ønsker en tatovering. Jeg bor i Oslo og er helt grønn på hvor jeg bør gå. Jeg har bestemt meg for motiv, en fjær med farger, og hvor jeg vil ha den; på håndleddet. Den skal ikke være så stor, men ikke altfor liten heller, ca. som et bankkort i bredden. Legger ved et illustrasjonsbilde (ønsker litt andre farger enn på bildet). Så, spørsmålet er; noen som vet hvor jeg bør gå? Jeg er fattig student også, derfor forsøker jeg å finne f. eks en lærling, men etter å ha undersøkt litt ser jeg at det er veldig vanskelig å få noen under 1000 kr., selvom tatoveringen er relativt liten... Alle tips mottas med stor takk! ;D
dillyduzit Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 De fleste har en fastpris på 1200 -> påfølgende. Min tok ca 3 timer, øvre del av skulder, begynnelse til sleeve og betalte 3000. Det du kan gjøre er å sjekke ut forskjellige steder, høre om de har lærlinger som kan gjøre jobben og vise dem. Da får de sett motiv, str og eventuelt hvor lang tid det vil ta, og da kan de komme med en pris. Husk at det er bedre å betale mer, enn for lite. Dette er noe du skal ha på kroppen resten av livet, så da er det greit å legge litt arbeid i å finne en god tattovør. Jeg brukte vel gode 6 mnd før jeg endte opp med Lucky7. 1
Toyia92 Skrevet 28. mai 2015 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2015 De fleste har en fastpris på 1200 -> påfølgende. Min tok ca 3 timer, øvre del av skulder, begynnelse til sleeve og betalte 3000. Det du kan gjøre er å sjekke ut forskjellige steder, høre om de har lærlinger som kan gjøre jobben og vise dem. Da får de sett motiv, str og eventuelt hvor lang tid det vil ta, og da kan de komme med en pris. Husk at det er bedre å betale mer, enn for lite. Dette er noe du skal ha på kroppen resten av livet, så da er det greit å legge litt arbeid i å finne en god tattovør. Jeg brukte vel gode 6 mnd før jeg endte opp med Lucky7. Takk for svar! Ja, det er nok lurt å undersøke nøye. Jeg har vært flere steder, bl.a. på Løkka Tattoo Lounge, og her var det en lærlig som kunne gjøre det for 1000. :-) Tror jeg skal gå for det, men undersøker litt til først.
Haugenjenta Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Vært veldig nøye på hvem du velger, undersøk nøye, se på tidligere arbeid, undersøk tilbakemeldinger. Av de jeg har vært hos i Oslo så vil jeg anbefalle Attitude Tattoo Studio (vet det er en lærling der nå, men usikker på prisen hos ham) og Memento Tattoo (ingen lærlinger, men dyktige damer som jeg mener har 1000,- i minstepris). Bedre å betale litt mer, kvalitet før kvantitet. Brent meg selv, og det er kjipt å måtte ut med "ekstra" for cover ups, eventuelt laser.
Toyia92 Skrevet 29. mai 2015 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2015 Jeg er en ganske impulsiv person, og jeg har bestemt meg for å ta meg enda bedre tid til å tenke gjennom dette. Ja, det er noe som varer livet ut, så det er jo ekstremt viktig at jeg ender opp med noe jeg er fornøyd med. Tusen takk for tips på studioer! Jeg betaler heller litt mer, ja, for et fint resultat... er ganske så nervøs for smerten, da. Er det vondt på håndleddene, om noen av dere har tatovering der? Ganske vanskelig å vite dette, selvfølgelig, da så mange opplever smerte forskjellig og noen tåler mer enn andre. Jeg har piercet nesen tidligere, og synes ikke det var spesielt vondt... jeg liker å tro at jeg har ganske høy smerteterskel, i hvert fall.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2015 #6 Skrevet 31. mai 2015 Hei! Jeg har gått og grublet på dette i 5 år nå, og har endelig bestemt meg for at jeg ønsker en tatovering. Jeg bor i Oslo og er helt grønn på hvor jeg bør gå. Jeg har bestemt meg for motiv, en fjær med farger, og hvor jeg vil ha den; på håndleddet. Den skal ikke være så stor, men ikke altfor liten heller, ca. som et bankkort i bredden. Legger ved et illustrasjonsbilde (ønsker litt andre farger enn på bildet). Så, spørsmålet er; noen som vet hvor jeg bør gå? Jeg er fattig student også, derfor forsøker jeg å finne f. eks en lærling, men etter å ha undersøkt litt ser jeg at det er veldig vanskelig å få noen under 1000 kr., selvom tatoveringen er relativt liten... Alle tips mottas med stor takk! ;D Har selv en fjær på ribbeinet og min er nok mye større enn det der. Min er uten farger. Betalte 1500 for min da jeg tok den i Skien i fjor. Jeg fikset på den her i Oslo (momento tattoo) for ikke så lenge siden, for å legge litt skygger å gå over den en gang til. Er veldig fornøyd med fjæra mi 😊😊Anonymous poster hash: 055f4...446
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2015 #7 Skrevet 1. juni 2015 Både Invictus og Blue Arms har mange dyktige ansatte! Ingen av de har nok minstepris på 1000,-, men de er veldig flinke! Anonymous poster hash: 4798a...3dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå