Gå til innhold

Grønn melis til fotballkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får jeg finest grønt underlag til fotballkake? Har farget kokos med konditorfarge før, det ble fint men ungene likte ikke kokos :P. Er det bare å blande vanlig melis og dryppe grønn konditorfarge? Eller har noen andre lure tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville brukt pastafarge (mer konsentrert) og gjerne smørkrem, selv om melis sikkert vil fungere det også :)

Anonymous poster hash: 584d7...93a
  • Liker 1
Skrevet

Det finnes sånt grønt strø beregnet nettopp til dette. Med fotballpynt, om du vil ha det også.

På tgr fant jeg fingerfotballspill (fotballsko til å sette på fingrene, en ball og to mål) - brukte ballen og målene, brukte legofigurer som spillere og lagde skikkelig fotballkake. Det ble populært.

Skrevet

Du kan jo lage en bedre frosting med philedelphia, smør og melis. Farg det grønt med pastafarge og spøryt på med en pose og tipp. Det skal visstnok finnes en tupp fra Wilton som er beregnet for å lage gress. No. 233 tror jeg den heter.

Skrevet

Jeg har brukt Wilton icingfarge i Kelly green, det ble en veldig pen gressfarge. Brukte den riktignok i marsipan, men tror nok den blir fin i melisglasur (eller osteglasur, enda bedre!) også. :)

Har i nøden også brukt sånn grønn kakestrøssel fra dagligvaren, det fungerte også greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...