Gå til innhold

Overgrep mot barn er det nok mye av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fikk denne stepersonen kun 3,5 års fengsel for voldtekter/overgrep mot samboerens datter på 9 år -http://m.nettavisen.no/nyheter/innenriks/mann-dmt-for-overgrep-mot-stedatter/8560957.html

Mens denne broren fikk 8 års fengsel for voldtekter mot sin søster og "stesøster"?

Voldtekter er jo overgrep så hvorfor så ulik og lav straff?

Anonymous poster hash: 9a1b3...5ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forferdelig at politiet og rettssystemet svikter til de grader.

Hva skal man gjøre? demonstrere? Politiet skal beskytte barn!

Den nye Bergen-saken er helt forferdelig og jeg kjenner både overgriper og ofrene godt. Det er barn fra nabolaget, uskyldige jenter som har lidd i stillheten og følte skam for det de ble utsatt for. Minst 10 jenter, det er halve klassen, 1/3 del av trinnet.

Første anmeldelsen kom i 2013 og politiet hadde ikke ressurser til å jobbe med saken. Hvor mange barn ble misbrukt i mellomtiden ?! Det er barn og foreldre jeg treffer daglig og det er helt forferdelig å innse at det finnes sånne udyr, syke folk som er istand til å gjøre noe sånt.

Man kan ikke stole på noen lenger.

Anonymous poster hash: 5f702...cb3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt forferdelig at politiet og rettssystemet svikter til de grader.

Hva skal man gjøre? demonstrere? Politiet skal beskytte barn!

Den nye Bergen-saken er helt forferdelig og jeg kjenner både overgriper og ofrene godt. Det er barn fra nabolaget, uskyldige jenter som har lidd i stillheten og følte skam for det de ble utsatt for. Minst 10 jenter, det er halve klassen, 1/3 del av trinnet.

Første anmeldelsen kom i 2013 og politiet hadde ikke ressurser til å jobbe med saken. Hvor mange barn ble misbrukt i mellomtiden ?! Det er barn og foreldre jeg treffer daglig og det er helt forferdelig å innse at det finnes sånne udyr, syke folk som er istand til å gjøre noe sånt.

Man kan ikke stole på noen lenger.

Anonymous poster hash: 5f702...cb3

Det er interessant hvem overgriper er: en ressurssterk gutt i nabolaget som er kjekk og hyggelig? Eller er overgriperen gjerne fra litt stakkarslige kår?

Stakkars jentene...dette ble kjent ved at de torde å si i fra?

Anonymous poster hash: 9a1b3...5ba

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt ned i alder kan barn huske hva som har skjedd?

Jeg har ei venninne som fant ut at faren til barnet slo barnet deres. Han var vell ca 3 år da det ble funnet ut, som 6 åring snakker han fremdeles om det og bærer preg av dette. Hun sa at BUP hadde vært overrasket over dette.

Men jeg trodde at også de som ble mishandlet før de ble 3 år kunne huske dette, eller?

Forøvrig er det altfor lav straff på seksuelle overgrep mot barn. Det er skammelig. Det burde ikke ha noe å si hvem man er, hvem man er til barnet. Det burde straffes hardt.

Anonymous poster hash: 8a058...d85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...