AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #1 Skrevet 28. mai 2015 Vi trenger sårt noen som kan hjelpe oss med økonomien. Noe a la luksusfellen bare ikke på tv. Har en del gjeld og utgiftene er mye høyere enn inntektene. Er det noen her som vet om det er mulig å få noen til å komme hjem å hjelpe oss? Eller andre forslag. Tenker jo at jeg kanskje kunne selge noen smykker, men jeg har ikke flust av det og de er ikke så mye verdt heller. Jeg er konstant bekymret og redd pga økonomien og trenger virkelig hjelp.Anonymous poster hash: c2983...0a4
Gullik Skrevet 28. mai 2015 #2 Skrevet 28. mai 2015 Hvis det finnes slike, så vil de ha noe igjen for det. Noe som betyr enda mer kostnader for dere (som dere sikkert ikke trenger). I Luksusfellen betaler man ved at man må stille opp i TV-programmet.
Vorin Skrevet 28. mai 2015 #3 Skrevet 28. mai 2015 Du kan forsøke NAV? Tatt fra NAV: " Hvem kan få økonomisk rådgivning? Du kan søke om økonomisk rådgivning dersom du opplever en situasjon preget av mangel på økonomiske ressurser i forhold til å dekke nødvendige behov får vanskeligheter med å betale regningene dine får problemer med å betale tilbake gjelden din Du kan også få økonomisk rådgivning i forbindelse med søknad om økonomisk stønad til livsopphold (sosialhjelp)." 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #4 Skrevet 28. mai 2015 Du kan forsøke NAV? Tatt fra NAV: "Hvem kan få økonomisk rådgivning? Du kan søke om økonomisk rådgivning dersom duopplever en situasjon preget av mangel på økonomiske ressurser i forhold til å dekke nødvendige behovfår vanskeligheter med å betale regningene dinefår problemer med å betale tilbake gjelden din Du kan også få økonomisk rådgivning i forbindelse med søknad om økonomisk stønad til livsopphold (sosialhjelp)." Tusen takk! Skal høre med de Anonymous poster hash: e9240...f57 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #5 Skrevet 28. mai 2015 Alt de gjør på Luksusfellen kan du jo gjøre selv. Sette deg ned og få en oversikt over inntekter, utgifter og gjeld og sette opp et budsjett. Kvitt deg med absolutt alle unødvendige utgifter. Ta så kontakt med alle kreditorer og se på mulighetene for avtaler med dem. Sjekk opp hva du har av verdi som kan selges og selg unna. Anonymous poster hash: fa83c...a7a 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #6 Skrevet 28. mai 2015 Alt de gjør på Luksusfellen kan du jo gjøre selv. Sette deg ned og få en oversikt over inntekter, utgifter og gjeld og sette opp et budsjett. Kvitt deg med absolutt alle unødvendige utgifter. Ta så kontakt med alle kreditorer og se på mulighetene for avtaler med dem. Sjekk opp hva du har av verdi som kan selges og selg unna. Anonymous poster hash: fa83c...a7a Vi har forsøkt dette, men det er enklere sagt enn gjort. Skal se hva mer jeg kan få solgt unna. Takk Anonymous poster hash: e9240...f57
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #7 Skrevet 28. mai 2015 Banken kan også hjelpe. Anonymous poster hash: 117cb...be4 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2015 #8 Skrevet 28. mai 2015 Vi har forsøkt dette, men det er enklere sagt enn gjort. Skal se hva mer jeg kan få solgt unna. Takk Anonymous poster hash: e9240...f57 Har du satt opp et detaljert budsjett? Legg fram budsjettet her så kan vi komme med forslag til endringer. Har du kontaktet alle kreditorer for å få i stand avtaler?Anonymous poster hash: fa83c...a7a
Miss moneypenny Skrevet 29. mai 2015 #9 Skrevet 29. mai 2015 Jeg kan også hjelpe deg hvis du skriver alt av lån, utgifter, inntekter, verdier 😊 enten her eller på PM. NAV har vel gjeldsrådgivere, er nok en bra plass å begynne 😊 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #10 Skrevet 29. mai 2015 Da må det enten kuttes ned eller man må få mer inntekt. Steg 1 er å lage en oversikt. Anonymous poster hash: 470d3...840
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #11 Skrevet 29. mai 2015 Nå er ikke jeg flink på dette? Men dere som har tilbudt hjelp ? Hvilken hjelp kan dere komme med ? Budsjettering? Hva mer ? Anonymous poster hash: 25a55...fd1
Rotemor Skrevet 29. mai 2015 #12 Skrevet 29. mai 2015 (endret) Den økonomisk rådgiveren i min kommune kjenner jeg godt, privat. Hun er en svært dyktig økonom i tillegg til å være empatisk og ansvarsgjørende. Det er fullt mulig at din kommune også har dyktige ansatte, TS. Jeg ville ihvertfall ikke stolt på en som utelukker det på dine vegne før du har forsøkt. Endret 3. juni 2015 av Bond 3
Gjest Bond Skrevet 3. juni 2015 #13 Skrevet 3. juni 2015 Tråden ryddet for annonsering Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2015 #14 Skrevet 11. juni 2015 Hvis noen lurer på hvordan det har gått, her kommer en oppdatering. Vi avtalte møte med en økonomisk rådgiver i banken vår. Vi fikk fryst rentene på boliglånet for en liten periode. Vi fikk hjelp til å sette opp et ordentlig budsjett og vi har fått solgt en del ting på finn. Ikke dyre sakene, men alle monner drar så nå er vi på riktig vei. Takk for alle svar og takk til dere som har tilbudt hjelp Anonymous poster hash: 87b04...df7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå