Gå til innhold

Sukker vs fruktose og sukrin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er foskjell på fruktose og sukrin?

Kan begge erstatte vanslig sukker i bakst, te, kaffe, på grøten osv?

Er det sukrin som har en metallisk og isende ettersmak?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fruktose er sukker av verste sort. Fruktose må innom leveren for å forbrennes og leveren har en veldig begrenset kapasitet for fruktose. Den fruktosen som ikke kan forbrennes lagres. For mye fruktose kan gi fettlever.

Sukrin er en sukkeralkohol og blir ikke tatt opp av kroppen. Smaker søtt, men har 0 kcal.

Jeg bruker mest sukrin gold. Det inneholder andre sukkeralkoholer som påvirker blodsukkeret litt, men smaken er bedre enn rent sukrin synes jeg. Et tips for å få mindre kald smak er å blande sukrinen ut i vann der det er mulig. Sukrin kan erstatte rørsukker i det meste, men flere er sensitive for smaken.

Anonymous poster hash: 1b261...eba
Skrevet

Hvordan er sukrin gold sånn kalorimessig? Smamker det godt på risgrøten og i kaffen feks?

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er sukrin gold sånn kalorimessig? Smamker det godt på risgrøten og i kaffen feks?

8 kcal per 100g.

Nå spør du om noe jeg ikke spiser og drikker. Så jeg vet ikke. Sukrin gold er "brunt sukker". Så litt karamellsmak har det, men jeg tror det kan gå i risgrøt og i kaffe.

Anonymous poster hash: 1b261...eba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Personlig får jeg veldig mye luft i magen av sukrin. Holder meg derfor unna det.

Anonymous poster hash: d1a71...69c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...