Gå til innhold

Fjerne tapet, men bevare det som er under?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi har kjøpt et hus som er bygd på 1930-tallet, som har blitt pusset opp jevnlig de siste årene. På det som nå er barnerommet, var det brukt som kontor av de tidligere eierne. Rommet er helt ok, men det er jo litt kjedelig til barnerom å være. Det er tapetsert med en hvit tapet. Det var en liten åpning i tapeten, og jeg prøvde å rive den litt for å se hva som var under, og det var en fin blomstermønstret tapet under som hadde passet seg fint på barnerommet.

Jeg har prøvd å google litt, og finner veldig mye om å fjerne tapet, men har til nå ikke funnet ut hvordan jeg kan fjerne den uten å ødelegge det som er under. Om det så er mulig å få gjort. Dette er mitt første hus som jeg selv eier, så jeg har helt ærlig ikke peiling, så jeg hadde satt stor pris på råd hvis noen har noe å komme med.

:blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg blir ganske umulig. Tapeten er jo limt fast på den under.

Anonymous poster hash: 0d5f5...7b9

Skrevet

Det er nok ikke mulig, dessverre. :/

Men hvis du har lyst å bevare det gamle, kan du alltids prøve å ta et bilde av den gamle tapeten, og få bestilt custom made motiv. :)

Skrevet

Ville bare meddele at det faktisk gikk, men tapeten under var ikke så fin allikevel, så la heller på en ny :fnise: Takk uansett. Alt jeg gjorde var å rive av den øverste tapeten med fingrene og å bruke litt skrape, men det var dog en papirtapet dette. Hvis noen andre skulle lure og havne her etter å ha googlet ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok fjerne alt dessverre, og sparkle og pusse flatene før du tar på evt ny tapet.

(Ny tapet trenger forresten ikke være så dyrt, de har masse fine på ebay foreksempel 😊)

Anonymous poster hash: b4fe9...4e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...